دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

دریافت مجوز برای زنده کردن مردگان!



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

دانشمندان آمریکایی توانستند مجوز انجام آزمایشاتی برای زنده کردن مردگان را دریافت کنند.

به گزارش جام جم، به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، این یک خبر کمدی یا خیالی نیست بلکه واقعا در آمریکا به وقوع پیوسته است.

در آزمایش های اولیه، دانشمندان مجموعه ای از فناوریها را بر روی 20 نفر به کار خواهند گرفت و آزمایش خواهند کرد که آیا علامتهای تجدید حیات و برعکس فرایند مرگ مغزی آشکار خواهد شد یا خیر؟

دانشمندانی که به دنبال اجرای این آزمایشها هستند، امیدوارند بتوانند پس از صدور حکم پزشکی مرگ مغزی با دوباره فعال کردن مغز و کمک به آسیب دیدگان، صدمات را ترمیم کرده و بیماران را در قید حیات نگاه دارند.

مرگ مغزی
شرکتی که مسئول این آزمایش های منحصر به فرد است اعلام کرد که انسانها برخلاف برخی از موجودات زنده هم اکنون روشی برای تجدید فعالیت مغز خود ندارند.

زیرا برخی دوزیستان و ماهی ها حتی پس از صدمات شدیدی که تهدیدی برای زندگی شان بوده؛ توانایی تجدید حیات و سپس تنظیم مجدد بخش های زیادی از مغز خود را دارند.

حتی اگراین روشها و ابزارها نتواند افراد دچار مرگ مغزی را زنده کند اما دانشمندان امیدوارند همین اقدام کمکی برای افرادی باشد که به کما رفته اند یا از بیماریهای دژنراتیو "بیماریهای تحلیلی رنج می برند بیماری هایی مانند آلزایمر و پارکینسون که اعضای مهم بدن به تدریج تحلیل می رود و نهایتا منجربه مرگ می شود.

آیا مغز پس از مرگ دوباره می تواند فعالیت خود را از سر بگیرد؟
صدور مجوز رسمی انجام آزمایشاتی برای زنده کردن مردگان در آمریکا، بدان معناست که دو شرکت "بیوکوارک" و "ریویتا لایوساینس" توانایی شروع این تجارب و آزمایش ها را دارند.

" ایرا پاستور" رئیس اجرایی شرکت بیوکوارک گفت: تیم کاری این شرکت برای دریافت این مجوز بسیاراصرار داشت.

وی افزود: با نزدیک شدن حوزه فعالیت های علوم مختلف پزشکی و علوم اعصاب شناختی، ما برای ورود به این تحقیق خود را آماده کرده ایم که بدون این تکنولوژی های جدید که هم اکنون برای ما فراهم شده، امکان دستیابی بدان میسر نمی شد.

این پژوهش در پایگاه رسمی دولت امریکا به "اثبات مبدا" معروف است که طی آن از روشهایی متشکل ازتکنولوژی سلولهای بنیادی و اشعه لیزر برای بازگرداندن مردم از مرگ به سوی زندگی استفاده می کنند.

گفتنی است این آزمایشها در یکی از بیمارستانهای هند و نه آمریکا آغازخواهد شد.

مرگ مغزی چیست؟
مرگ مغزی توقف کامل فعالیت مغز از جمله فعالیتهای غیر ارادی بدن انسان است که به ادامه حیات انسان مربوط است و فعالیت مجدد آن امکان پذیر نیست.

مرگ مغزی یکی از دو روش برای تعیین مرگ است.

دومین روش برای تعیین مرگ افراد، توقف کامل فعالیت دستگاه گردش خون و دستگاه تنفسی است.

مرگ مغزی با کمای عمیق تفاوت دارد زیرا در کما وظایف غیر ارادی بدن انسان به شکلی طبیعی و به مرور زمان در حال انجام است.

گفتنی است انجمن مراقبت های ویژه استرالیا و نیوزلند معتقدند تعیین و اعلام مرگ مغزی مستلزم وجود کمای غیرپاسخگو، عدم واکنش ساقه مغز و توقف فعالیت دستگاه تنفس است که با گذر زمان نیز ازسرگیری این وظائف هرگز بهبود نمی یابد.

باید هم چنین دلیل کلینیکی از طریق سی تی اسکن درخصوص بیماریهای سختی مانند خونریزی مغزی یا هیپوکسی مغزی و ضریه شدید مغزی مشخص شود.

مرگ مغزی در بسیاری از کشورهای جهان، یکی از نشانه های مرگ است اگرچه تعریف یکسانی از آن دراین کشورها ارائه نشده واین اختلافات نیز ناشی از وجود بخشهای زنده ای در مغز است ، از اینرو اصطلاح مرگ مغزی برای اشاره به تعاریف مختلفی به کارمی رود.

پزشکان می توانند اعضای بدن بیمارانی که مرگ مغزی می شوند را خارج کرده و به بدن دیگر بیمارانی که بدان نیاز دارند، پیوند کنند، بنابراین بسیاری از سازمانها مرگ مغزی را فقط پس از مرگ کامل مغز اعلام می کنند.

اما اختلافی که در بسیاری از کشورها درباره مرگ مغزی، وجود دارد درباره این است اگر مغز کاملا بمیرد اما بدن بدون دستگاههای خارجی قادر به ادامه حیات نباشد، آیا می شود این دستگاهها را از بدن بیمارجدا کنیم یا همچنان برای مدت زمان بیشتری و تا مرگ کامل اتصال دستگاه به بدن بیمار را حفظ کنیم؟

پاسخ مراجع پزشکی و مذهبی به این سئوال همواره در کشورهای عربی و اسلامی مورد اختلاف بوده آیا دو گروه با یکدیگر به توافق می رسند یا همچنان اختلاف ادامه خواهد داشت؟

این مساله خیلی دشوار است زیرا زمانی که مغز کاملا نمرده ، شخص می تواند در کما نفس بکشد و قلبش بدون نیاز به کمک دستگاه به شکل طبیعی کارکند، در این صورت آیا می توان وی را مرده به حساب آورد و اعضای قابل پیوند وی را از بدن وی خارج کرد یا خیر؟

 

 


ویدیو مرتبط :
متقاضیان دریافت مجوز فعالیت صرافی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادعای رویترز: نامه 3 صفحه ای صالحی به رهبری برای دریافت مجوز تماس با آمریکا



اخبار,اخبار سیاست خارجی,نامه صالحی به رهبری, تحریم های ایران


 اخبار سیاست خارجی - ادعای رویترز: نامه 3 صفحه ای صالحی به رهبری برای دریافت مجوز تماس با آمریکا

ظریف قبل از سفر به ژنو، به همراه روحانی نشست مشترک و سرنوشت سازی را با رهبری برگزار کرد. ظریف و روحانی گفتند که هر توافقی که در ژنو به دست آید حتما باید موافقت رهبری را به همراه داشته باشد.

خبرگزاری رویترز در گزارشی مفصل به نقل از منابع آگاه مدعی شد: علی اکبر صالحی در مقام وزیر خارجه وقت ایران با نگارش نامه ای 3 صفحه ای به رهبری برای دریافت مجوز تماس با آمریکا اقدام کرد.

به گزارش عصر ایران، رهبری نیز ضمن ابراز شک و تردید و عدم خوشبینی به این روند، مخالفتی با این پیشنهاد نمی کنند. براساس همین مجوز، تماس ها و دیدارهای محرمانه ای میان مقاماتی از آمریکا و ایران آغاز می شود. این دیدارها و تماس ها در نهایت منجر به توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5 در ژنو می شود.
 
رویترز مدعی شد: علی اکبر صالحی به هنگام فعالیت به عنوان وزیر خارجه در دولت دوم رئیس جمهور احمدی نژاد نامه سه صفحه ای را با دستخط خود خطاب به آیت الله خامنه ای نوشت و خواستار کسب اجازه انجام مذاکرات گسترده با آمریکا شد.

تعدادی از منابع آگاه گفته اند رهبر ارشد ایران در پاسخ به نامه صالحی، با وجود شک و تردید نسبت به امکان موفقیت این مسیر، پاسخی را به صالحی و دولت ارسال کرد. در جواب آمده بود که وی خوشبین نیست اما با حرکت آنها در مسیر این طرح، مخالفت نخواهد کرد.

یک منبع آگاه که صالحی را می شناسد و نامه او خطاب به رهبری را دیده است می گوید: صالحی با آینده سیاسی خود و امنیت شخصی اش خطر کرد اما صالحی گفت که این نامه در تاریخ ثبت خواهد شد

صالحی در اسفند ماه گذشته گفته بود: از امروز شاهد رفع تدریجی تحریم های اعمال شده بر ایران خواهیم بود.

پس از انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری ایران در انتخابات بهار گذشته، صالحی از وزارت خارجه به سازمان انرژی اتمی ایران منتقل شد.

نامه صالحی به رهبری و پاسخ به آن، زمینه ساز سلسله نشست ها و مذاکراتی غیرعلنی میان ایران و آمریکا شد که 5 جلسه آنها در سال جاری میلادی اتفاق افتاد. 4 جلسه از این مذاکرات محرمانه بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایران در خرداد 92 برگزار شد.

در بخش دیگری از گزارش رویترز آمده است: جان کری وزیر خارجه آمریکا در تاریخ 25 اکتبر گذشته تلفی با همتای ایرانی اش محمد جواد ظریف گفتگو کرد. دومین تماس تلفنی میان این دو وزیر خارجه در 2 نوامبر گذشته بود. وزارت خارجه آمریکا درباره محتوای این مذاکرات چیزی بیان نکرده است.

 ظریف قبل از سفر به ژنو، به همراه روحانی نشست مشترک و سرنوشت سازی را با رهبری برگزار کرد. ظریف و روحانی گفتند که هر توافقی که در ژنو به دست آید حتما باید موافقت رهبری را به همراه داشته باشد.

در این نشست، رهبری ضمن تاکید بر اهمیت احترام به حق ایران در غنی سازی اورانیوم، اعلام کردند: تا زمانی که تیم مذاکره کننده ایران این خط قرمز را رعایت کند او از تیم مذاکره کننده هسته ای ایران پشتیبانی می کند.

پس از آن روحانی و ظریف نشستی 3 ساعته را با حضور نیروهای ارشد نزدیک و همفکر خود برگزار و شیوه های مختلف نگارش متن توافقنامه با 1+5 را بررسی کردند.

با وجود حمایت های رهبری از تیم مذاکره کننده هسته ای ایران اما بخشی در ایران معتقدند که هیچ توافقی با امریکا نباید امضا شود. آنها به شدت تحولات را زیرنظر دارند و به دنبال یافتن نقطه ضعف یا شکستی هستند تا آن را به تیم مذاکره کننده هسته ای ایران نسبت بدهند و به این وسیله اعضای این تیم را به خیانتکاری متهم کنند.
 اخبار سیاست خارجی - عصر ایران