دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

دریافت تصاویر جدید از نیکس و هایدرا



اخبار , اخبار علم نجوم,تصاویر قمرهای نیکس و هایدرا,درباره قمرهای نیکس و هایدرا

 

هفته‌ی گذشته نیکس و هایدرا که دو قمر کوچک پلوتون هستند، بالاخره از لکه‌های دوردست نور به اجرام آسمانی حقیقی تبدیل شدند و روز گذشته ناسا تصاویر ثبت شده از آن‌ها را منتشر کرد که در این تصاویر می‌توانیم دهانه‌های آتشفشانی قرار گرفته بر سطح هایدرا و رنگ صورتی منطقه‌ای از نیکس را مشاهده کنیم.

هفته‌ی گذشته نیکس و هایدرا که دو قمر کوچک پلوتون هستند، بالاخره از لکه‌های دوردست نور به اجرام آسمانی حقیقی تبدیل شدند و روز گذشته ناسا تصاویر ثبت شده از آن‌ها را منتشر کرد که در این تصاویر می‌توانیم دهانه‌های آتشفشانی قرار گرفته بر سطح هایدرا و رنگ صورتی منطقه‌ای از نیکس را مشاهده کنیم. تصویر سمت چپ که از فاصله‌ی ۱۶۴۰۰۰ کیلومتری گرفته شده، نخستین عکس رنگی ثبت شده از نیکس است که منطقه‌ای به طول حدود ۴۲ کیلومتر و عرض حدود ۳۵ کیلومتر را با سطحی مایل به رنگ سرخ نشان می‌دهد.

گرچه رنگ سطح نیکس در این تصویر عموماً خاکستری است اما این منطقه که به تازگی کشف شده، به وضوح به سرخی می‌گراید و با توجه به الگوها و شواهد موجود می‌توان این‌طور نتیجه‌گیری کرد که منطقه‌ی سرخ‌رنگ احتمالاً یک دهانه‌ی آتشفشانی است. تصاویر تکمیلی دیگری نیز از نیکس ثبت شده اما هنوز به زمین مخابره نشده‌اند و احتمالاً در آینده متوجه دلیل سرخ بودن رنگ این منطقه از نیکس خواهیم شد.

تصویر هایدرا نیز که از فاصله‌ی ۲۳۰۰۰۰ کیلومتری ثبت شده پیچیدگی‌های جذابی را در سطح این سیاره به نمایش می‌گذارد: حداقل دو دهانه‌ی بزرگ در سطح آن دیده می‌شوند و نیمه‌ی فوقانی آن تا حدی تیره‌تر از نیمه‌ی پایینی است که می‌تواند نشانه‌ی تغییر ساختار سطح سیاره از سنگی به یخی باشد. البته این تازه آغاز راه است و مخابره و دریافت تمام اطلاعاتی که توسط فضاپیمای افق‌های نو از پلوتون و اقمارش جمع‌آوری شده، به دلیل بعد مسافت و پایین بودن سرعت مخابره، حدود ۱۶ هفته‌ی دیگر زمان خواهد برد.

 

اخبار علمی - نوچه


ویدیو مرتبط :
چگونگی تحریف تصاویر دریافت شده از چشم توسط مغز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویر: لحظه دریافت مدرک دکترای حسن روحانی از دانشگاه گلاسگو



تصاویر: لحظه دریافت مدرک دکترای حسن روحانی از دانشگاه گلاسگو

تصاویردریافت مدرک دکترای حسن روحانی از دانشگاه گلاسگو,دانشگاه حسن روحانی

 

تصاویردریافت مدرک دکترای حسن روحانی از دانشگاه گلاسگو,دانشگاه حسن روحانی

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

انتخاب