دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

درمان سردردهای شدید با کاشت جدید+تصاویر



اخبار علمی - درمان سردردهای شدید با کاشت جدید+تصاویر

محققان آمریکایی ایمپلنت جدیدی طراحی کرده‌اند که با تحریک سلول‌های عصبی، به درمان سردردهای شدید میگرنی کمک می‌کند.

سردردهای خوشه‌ای ناشناخته‌تر از میگرن است، اما با دردهای نسبتا شدیدتری همراه بوده و هنوز روش درمان قطعی برای آن پیدا نشده است.

 

محققان شرکت Autonomic Technologies ایمپلنت جدیدی طراحی کرده‌اند که درون لثه بیمار کاشته شده و در زیر استخوان گونه متصل به جمجمه قرار می‌گیرد؛ وظیفه اصلی این دستگاه، تحریک سلول‌های عصبی زیر چشم است.

 

همزمان با احساس شروع سردرد، بیمار از یک دستگاه کنترل از راه دور مخصوص استفاده کرده و آن را روی گونه حرکت می‌دهد؛ از این طریق ارتباط بین سلول‌های عصبی مختلف – از جمله نورون‌های درگیر در سردردهای خوشه‌ای – برقرار شده و منجر به تسکین درد می‌شود.

 

نخستین بیمار هفته گذشته در مرکز پزشکی وکسنر (Wexner) دانشگاه اوهایو تحت عمل جراحی کاشت ایمپلنت برای درمان سردردهای خوشه‌ای قرار گرفت.

 

حصول اطمینان از نتایج آزمایش بالینی این کاشت چند سال بطول می‌انجامد.

 

اخبار , اخبار علمی , سردردهای میگرنی

ایمپلنت جدید برای درمان سردردهای شدید

 

اخبار , اخبار علمی , سردردهای میگرنی

کاشت ایمپلنت زیر استخوان گونه

 

اخبار , اخبار علمی , سردردهای میگرنی

تحریک سلول‌های عصبی با استفاده از دستگاه کنترل از راه دور مخصوص

 

اخبار , اخبار علمی , سردردهای میگرنی

دستگاه کنترل از راه دور مخصوص برای تحریک سلول‌های عصبی

اخبار علمی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
درمان سردردهای عصبی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درمان طبیعی سردردهای عصبی



 

 

درمان طبیعی سردردهای عصبی

 

چای گل زیرفون که از ترکیب یک قاشق غذاخوری گل آن در ۲۵۰ میلی لیتر آب جوش و پس از مدت ۱۰ دقیقه تهیه می شود، خواص درمانی فراوانی داشته و به خصوص هنگام سرماخوردگی باعث کاهش علائمی چون سرفه، تب و تنگی نفس می شود.

 

دم کرده گل زیرفون، آرام بخش بوده و برای افراد مضطرب و پراسترس توصیه می شود. ترکیبات مفید موجود در چای زیرفون، فشار خون را تنظیم کرده، تپش قلب را کاهش داده و از بسیاری بیماری های قلبی پیشگیری می کند.

 

این نوشیدنی هضم و جذب موادغذایی را آسان تر کرده و نه تنها از بسیاری عوارض گوارشی پیشگیری می کرده بلکه کمک زیادی به درمان اسهال می کند.

 

مخلوطی از چای گل زیرفون همراه جوش شیرین به عنوان شست وشودهنده قوی دهان شناخته شده و برای درمان بسیاری از زخم های مخاط دهان از جمله آفت مفید است.

 

متخصصان این نوشیدنی را برای کاهش سردردهای عصبی از جمله میگرن توصیه کرده و مصرف آن را برای افراد با گرفتگی های عضلانی مفید می دانند.

 

برونشیت نیز از جمله عوارضی است که با استفاده از مصرف این نوشیدنی بهبود پیدا می کند.



منبع:روزنامه ایران