درمان بیماری ام‌اس با تخم‌مرغ فاسد

اخبار,اخبار علمی ,درمان بیماری ام‌اس

این مواد با تاثیرگذاری روی سیستم ایمنی بدن و به طور ویژه روی عملکرد تنظیم سلول های «T» و سلول های «Tregs» در درمان بیماری هایی از قبیل ام اس تاثیرات مثبتی دارند.

به گزارش مهر، دانشمندان در مطالعات خود دریافتند وجود ماده سمی سولفید هیدروژن که در تخم مرغ های فاسد وجود دارد، در تنظیم عملکرد سیستم ایمنی بدن نقش داشته و کاهش این ماده در «سلول های T» موجب بروز بیماری هایی مانند ام اس می شود.

پژوهش های جدید دانشمندان نشان می دهد که تخم مرغ های فاسد شده و بد بو می توانند به عنوان یک عامل درمانی در بیماری های خودایمنی بدن مانند ام اس مورد استفاده قرار گیرند.

بر این اساس، وجود مقادیر زیادی از سولفید هیدروژن در تخم مرغ های گندیده می تواند در مداوای این گروه از بیماری ها موثر باشد.

پژوهش های انجام شده نشان می دهد که سلول های مذکور (سلول های T و سلول های Tregs) در موارد متعددی از بیماری های خودایمنی دچار اختلال شده و قادر به انجام دقیق وظایف خود نیستند.

در همین رابطه «سونگ تائو شی»، پژوهشگر دانشگاه پنسیلوانیا، می گوید: «سولفید هیدروژن H2S نقش مهمی در بدن انسان ایفا می کند. اگرچه میزان زیاد این ماده سمی بوده و گازی زیان آور است ولی بدن انسان به آن نیاز داشته و همواره به تولید میزان معینی از این گاز در سلول های خود می پردازد.»

اخبار علمی - مهر

درمان بیماری ام . اس

امیدهای تازه برای درمان بیماری ام اس

اخبار,اخبار علمی , درمان بیماری ام اس

اخبار علمی - امیدهای تازه برای درمان بیماری ام اس

محققان انگلیسی موفق به کشف چگونگی خاموش شدن بیماری‌های خود‌ایمنی شده‌اند که می‌تواند نویددهنده توسعه درمان بیماری ام اس باشد.

به گزارش ایسنا، کشف جدید محققان دانشگاه بریستول، چگونگی توقف سلول‌ها از حمله به بافت سالم را نشان می‌دهد؛ در این حالت سلول‌ها از حالت تهاجمی به حفاظتی تبدیل شده و روند حمله سیستم ایمنی به بافت سالم متوقف می‌شود.

این نتایج به افزایش بینش استفاده از ایمونوتراپی آنتی ژن خاص بعنوان درمان بسیاری از بیماری‌های خودایمنی (autoimmune) از جمله ام اس، دیابت نوع یک، بیماری گریوز، لوپوس اریتماتوی سیستمیک (SLE) منجر خواهد شد.

پروفسور «دیوید ریس» سرپرست تیم تحقیقاتی دانشکده پزشکی سلولی و مولکولی تأکید کرد: این نتایج دید جدیدی را نسبت به پایه مولکولی ایمونوتراپی آنتی ژن خاص گشوده و فرصت‌های تحقیقاتی بیشتری را برای توسعه روش‌های درمانی موثر فراهم می‌کند.

به گفته «ریس»، در این شرایط پزشکان قادر خواهند بود که بصورت انتخابی، سلول‌هایی که باعث بیماری خودایمنی می‌شوند را هدف قرار داده و روند تخریب بافت‌های سالم را متوقف کنند.

این مطالعه همچنین نشان داد که درمان موثر از طریق افزایش تدریجی دوز قطعه آنتی‌ژن تزریقی قابل دستیابی است؛ این تغییرات در بیان ژن، میزان اثربخشی درمان و تبدیل سلول‌های مهاجم به سلول‌های محافظ را توصیف می‌کند.

نتایج این مطالعه در مجله Nature Communications منتشر شده است.