دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

درختچه گل شرابی (+ تصاویر)



گل شرابی,درختچه گل شرابی,کاشت درختچه گل شرابی

درختچه گل شرابی (+ تصاویر)
نام علمی : Calycanthus floridus
نام انگلیسی : Carolina allspice
تیره : گل یخیان (Calycanthaceae)
زادگاه این درختچه خزان کننده، آمریکای شمالی است. این درختچه در سال های اخیر به ایران وارد شده و به عنوان گیاه زینتی در مناطق معتدل و معتدل سرد کاشته می شود. ارتفاع درختچه گل شرابی تا ۳ متر هم می رسد و شاخچه ها و دمبرگ های کرکدار دارد.

 

گل شرابی,درختچه گل شرابی,کاشت درختچه گل شرابی

 

برگ های آن تخم مرغی شکل تا بیضوی است و طول آن تا ۱۲ سانتیمتر هم می رسد. برگ می تواند نوک تیز یا نوک کند باشند و سطح فوقانی سبز تیره، سطح تحتانی سبز مایل به خاکستری یا سبز کم رنگ با کرک های انبوه است.

 

گل شرابی,درختچه گل شرابی,کاشت درختچه گل شرابی

 
گل ها به عرض ۵ سانتیمتر به رنگ قرمز مایل به قهوه ای (زرشکی) است. عطر قوی گل ها را می توان رایحه ای ترکیبی از بوی آناناس و توت فرنگی و موز دانست. عطر گل ها عصر هنگام بیشتر است. گل دهی از اواسط بهار شروع می شود و در تابستان هم ادامه دارد. در ضمن برگ ها و ساقه ها نیز معطر هستند و با شکستن ساقه ها و یا خردشدن برگ ها، رایحه ای به مشام می رسد.

 

گل شرابی,درختچه گل شرابی,کاشت درختچه گل شرابی

 

نیازمندی های محیطی
خاک: در بیشتر خاک ها به خوبی رشد می کند. خاکی با بافت نه سنگین و نه سبک با زهکش خوب مناسب آن است.

آبیاری: این گیاه خاک مرطوب را دوست دارد و به آبیاری در حد متوسط نیاز دارد. قبل از آبیاری دقت کنید که سطح رویی خاک تا عمق چند سانتیمتری خشک شده باشد.

 

گل شرابی,درختچه گل شرابی,کاشت درختچه گل شرابی

 
نور: برای گلدهی نیاز به نور کامل آفتاب دارد.
دما: این گیاه خزان پذیر تا دمای منفی ۳۰ درجه را تحمل می کند.

تکثیر: با تقسیم ریشه این گیاه می توان درختچه های جدید بدست آورد. با استفاده از قلمه چوب نرم و چوب سخت، می توان این گیاه را تکثیر کرد.
منبع : golvagiah.com


ویدیو مرتبط :
میخندم...گل شرابی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویر زبان درازترین پستاندار جهان/ تغذیه خفاش زبان دراز از شهد گل



 

زبان خفاش , زبان درازترین پستاندار

 

برای نخستین بار دوربینهایی با کیفیت بالای ویدئویی از زبان درازترین پستاندار جهان که یک گونه کمیاب از خفاش است، در حین مکیدن شهد یک گل لوله ای شکل تصاویری ضبط کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این گونه از خفاش که نام علمی آن " Anoura fistulata " بوده و در سال 2005 در اکوادور کشف شد دارای درازترین زبان در میان پستانداران است.

این موجود حدود 5 سانتیمتر طول دارد اما طول زبان آن به 9 سانتیمتر می رسد، زبانی که یک و نیم برابر طول بدن این خفاش است.

خفاش Anoura fistulata وقتی که از شهد گل Centropogon nigricans تغذیه نمی کند زبان خود را در قفسه سینه خود نگهداری می کند.

در ویدئو HD جدیدی که این هفته از سوی نشنال جغرافی منتشر شده این جاندار در حال مکیدن شهد گل با زبان دراز خود دیده می شود.

ناتان موچالا زیست شناسی که به کشف این گونه در جنگل مه آلود آندین کمک کرد، اظهار داشت: این خفاشها می توانند پروازهای نزدیک به زمین داشته باشند و از این نظر شبیه مرغ مگس خوار هستند.

در تصاویر کلوزآپ این ویدئو زبان این خفاش چون یک مار وارد گردن بلند گل می شود و زمانی که زبان به شهد می رسد زبان تغییر شکل می دهد و اطراف آن خاردار و دارای برآمدگی می شود.

موچالا از دانشگاه نبرسکا لینکولن اظهار داشت: درست پیش از اینکه خفاش زبان خود را به سرجای اولیه باز گرداند برآمدگی های اطراف آن از بین می روند و موجب می شود که شهد گل را تاجایی که می تواند بالا بکشد.

 

 

زبان خفاش , زبان درازترین پستاندار

 

 

فیلمبردارهای نشنال جغرافی برای گرفتن این تصویر از درازترین زبان دنیا به اکوادور سفر کردند جایی که موچالا و گروه وی با خفاشی که به دام انداخته بودند منتظر آنها بودند.

فیلمبرداری در یک چادر ویژه صورت گرفت که در آن خفاش بتواند آزادانه پرواز کند. برای گرفتن تصویر زبان یک حفره کوچک در پایه ایجاد شد ، آنها دوربین را داخل این حفره قرار دادند و تصاویر کلوزآپ زیبایی تهیه کردند.

در ابتدا این خفاشها به واسطه حضور انسانها و نور شدید دوربین ترسیده بودند و به گل نزدیک نمی شدند اما سرانجام برای خوردن این شهد به گلها نزدیک شدند.... / خبرگزاری مهر