دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

درختان کولرهای آکوالاها هستند + عکس



اخبارعلمی - درختان کولرهای آکوالاها هستند + عکس

وقتی آکوالایی را می‌بینید که تمام روز را روی درخت لم داده است، نشان از تنبلی او نیست بلکه هوا گرم است.

آکوالا ها لانه ندارند و به صورت آزاد در جنگل زندگی می کنند. بنابراین جایی برای پناه بردن از موج گرما ندارند. از طرفی، لیسیدن بدنشان اگر چه گرمای آنها را تسکین می‌دهد اما باعث کاهش آب بدن آنها شده و دچار عطش می‌شوند.

اخبار,اخبارعلمی, آکوالاها

کوالاها در روزهای گرم به شاخه درختان پناه می‌برند. از آنجا که شاخ و برگ درختان پر از آب خنکی است که از دل خاک بیرون آمده است، می‌تواند گرمای بدن این جانوران را بگیرد. از طرفی دیگر برگ های درختان از آنها در مقابل تابش نور خورشید محافظت می‌کند.

اخبار,اخبارعلمی, آکوالاها

تحقیقات میشل کرنی و همکارانش در استرالیا نشان داد کوالاها در دمای بیش از 37 درجه سانتی گراد مایل هستند در قسمت‌های پایین درخت روی شاخه‌های قطور آن استراحت کنند.

این تیم تحقیقاتی با استفاده از دوربین‌های سنجش دما دریافتند این شاخه‌ها حداقل 5 درجه سانتی گراد سرد تر از دمای محیط هستند. و به همین دلیل کوالا ها ترجیح می‌دهند روی این شاخه ها دمای بدنشان را تنظیم کنند.

اخبارعلمی - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
فراخوان فائو برای ارسال عکس و داستان از کاشت درختان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شکل دادن به درختان در حال رشد + عکس


شکل دادن به درختان در حال رشد