دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

درختان قبل از مرگ صوت منتشر می‌کنند



اخبار,اخبارعلمی,تشخیص صدای درختان


 اخبار علمی  -  درختان قبل از مرگ صوت منتشر می‌کنند

دانشمندان دریافتند که درختان در زمان مرگ صداهایی مافوق صوت از خود منتشر می‌کنند.

به گزارش ایسنا با توجه به تحقیقات دانشمندان فرانسوی، درختان در زمان مرگ و قبل از این که نقش بر زمین شوند، صداهایی منتشر می‌کنند که خبر از مرگ قریب الوقوع آنها می‌دهد.

آزمایش‌هایی که توسط محققان گرنوبل در فرانسه انجام شد حاکی از این است که درختان هنگامی که از خشکسالی رنج می‌برند، صداهایی فراتر از صوت از خود منتشر می‌کنند.

محققان نوعی درخت کاج مرده خیس را در یک هیدروژل برای شبیه‌سازی به صورت یک درخت زنده قرار دادند و سپس ژل را در یک محیط مصنوعی خشک قرار داده و به صداهای ناشی از حباب‌های ایجاد شده در هوا گوش دادند.

در حال حاضر، محققان در حال ساخت تجهیزاتی هستند که قادر به گوش دادن صدای درختان باشد.

همچنین محققان در تلاش برای انطباق فناوری حسگرهای صوتی برای تشخیص صدای درختان هستند و نیاز به همکاری با زیست‌شناسان برای به دست آوردن اطلاعاتی در رابطه با حیات درختان دارند.


  اخبار  علمی  - ایسنا


ویدیو مرتبط :
صوت منتشر شده از امام خمینی مبنی بر رایگان شدن آب و برق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نارضایتی هاشمی رفسنجانی از انتشار خاطره"حذف شعار مرگ بر امریکا"/بدون هماهنگی من منتشر کرده اند



حذف شعار مرگ بر امریکا

نارضایتی هاشمی رفسنجانی از انتشار خاطره"حذف شعار مرگ بر امریکا"/بدون هماهنگی من منتشر کرده اند

 روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سؤال روزنامه جمهوری اسلامی مبنی بر اینکه طرح موضوع امکان حذف شعار مرگ بر آمریکا در شرایط کنونی آیا اقدامی غیرلازم و در زمان نامناسب نبود؟ گفت: این خاطره مربوط به سال‌ها قبل است و مسئول سایت بدون هماهنگی اقدام به انتشار آن در این زمان نمود که اقدامی نادرست بود.

 

علاوه بر این، ایشان گفتند به دفتر تأکید کرده‌ام افراد بدون هماهنگی و اطلاع قبلی از انتشار مطالب منتسب به من خودداری نمایند.

/خبرآنلاین