دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

دختری 16 ساله که بدون چشم و بینی متولد شده است +عکس



دختری 16 ساله که بدون چشم و بینی متولد شده است +عکس

به گزارش پرداد به نقل از ای بی سی نیوز: این دختر نوجوان امریکایی به صورت مادرزادی بدون چشم و بینی متولد شده است . او به زودی تحت عمل جراحی قرار خواهد گرفت که یک بینی واقعی به او اهدا خواهد کرد.

"کسیدی هوپر" اکنون 16 ساله است و سه عمل جراحی پیش رو دارد که با پیوند  مقداری از استخوان و غضروفهای جمجمه اش قرار است برای او یک بینی بسازند.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

این خبر باعث خوشحالی فراوان این دختر شده است چرا که او برای اولین بار قادر خواهد بود با استفاده از بینی خودش بوها را استشمام کرده و نفس بکشد.

به گفته پزشکان قلب و مغز او در شرایط نرمال بوده و وی هیچ مشکل دیگری از نظر سلامت جسمانی ندارد. او در سن 11 سالگی یک بار تحت عمل جراحی قرار گرفت و فرم صورتش تا حد امکان به حالت طبیعی نزدیک شد . او میگوید از اینکه قرار است مثل هر شخص دیگری دارای بینی شود بسیار خوشحال و هیجان زده است.

پزشک معالج او میگوید مدت 5 سال است روی صورت او کار میشود تا قضای کافی برای استخوان بینی در صورت او ایجاد شود و اکنون آماده این جراحی میباشد.

مادر 42 ساله این دختر میگوید تمام هزینه های درمان و جراحی را خانواده او پرداخت کرده اند و بیمه هیچ کمکی در این زمینه به خانواده آنها نکرده است.

او آرزو دارد روزی اجرا کننده برنامه های رادیویی باشد . عوامل ایستگاه رادیویی محل سکونت وی با دعوت از او برای اجرای یک برنامه یک ساعته سعی کردند این آروزی دختر نوجوان را برآورده کنند./پرداد

 

 


ویدیو مرتبط :
عکس های ( بن تنیسون ) 16 ساله.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دختری بدون چشم و بینی +عکس


یک نوجوان آمریکایی که در پی ابتلا به بیماری نادر، از چشم و بینی محروم است، در حال آماده‌ شدن برای عمل جراحی نهایی خود است که به وی یک بینی واقعی خواهد بخشید.

ایسنا: یک نوجوان آمریکایی که در پی ابتلا به بیماری نادر، از چشم و بینی محروم است، در حال آماده‌ شدن برای عمل جراحی نهایی خود است که به وی یک بینی واقعی خواهد بخشید.

کسدی هوپر 16 ساله در بیمارستان کودکان لوین طی دو هفته تحت سه عمل جراحی قرار خواهد گرفت که در آن یک بینی تازه از غضروف و استخوان بدست آمده از جمجمه وی تولید خواهد شد.

هوپر با این بینی جدید برای اولین بار می‌تواند بو را استشمام کرده و از طریق بینی خود تنفس کند.

این نوجوان در زمان تولد باعث شگفتی بسیار پزشکان شده بود چرا که هیچ مشکل پزشکی دیگری نداشت و از سلامت برخوردار بود.

هوپر از 11 سالگی برای بازسازی چهره خود تحت عملهای جراحی پیوند پوست قرار گرفته است. پزشکان 5 سال را برای گسترش دادن صورت این نوجوان و ایجاد یک سوراخ استخوان در آن صرف کردند و اکنون قصد دارند یک پیوند غضروفی را در آن قرار دهند.

در گذشته هوپر از چشمان مصنوعی استفاده می‌کرد اما از آنجایی که قیمت هر چشم 5000 دلار است، خانواده وی نتوانستند از پس هزینه تعویض آنها با بزرگ شدن دخترشان بربیایند.

پزشکان قصد دارند از یک رویکرد لایه‌ای برای این پیوند استفاده کنند. ابتدا غشای داخلی بر روی صورت قرار گرفته و سپس با استفاده از غضروف و استخوان جمجمه هوپر یک ساختار بینی ساخته می‌شود که در نهایت با پوست پوشش داده می‌شود.

دختری بدون چشم و بینی +عکس

دختری بدون چشم و بینی +عکس

دختری بدون چشم و بینی +عکس