دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

دختری که درد را حس نمی کند +عکس



دختری که درد را حس نمی کند +عکس

"اشلین بلوکر" دختر 12 ساله آمریکایی یکی از هر 100 آمریکایی است که هر ساله با بیماری عجیب به دنیا می آیند. این افراد هیچ گونه دردی را حس نمی کنند.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، یک دختر 12 ساله آمریکایی که به سندرم " CIPA " دچار است باعث تعجب همگان شده است. این سندرم که افراد بسیار کمی در دنیا به آن مبتلا هستند باعث می شود تا شخص مبتلا هیچ گونه دردی را احساس نکند. "اشلین بلوکر" دختر 12 ساله آمریکایی یکی از 100 آمریکایی است که هر ساله به این بیماری دچار می شود. او که به همراه خانواده خود در ایالت جورجیای آمریکا زندگی می کند تا به امروز توانسته است به خوبی به زندگی خود ادامه دهد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پدر و مادر او وقتی که "اشلین" 8 ماهه بود متوجه شدند که فرزند آنها مشکلی دارد. او هیچ گاه گریه نمی کرد. وقتی که گرسنه بود و یا نیاز به عوض کردن لباس داشت هیچ واکنشی نشان نمی داد. آنها او را به نزد یک چشم پزشک بردند و دکتر سعی کرد تا با تحریک چشم های او باعث گریه کردنش بشود اما همچنان او آرام باقی ماند. پزشکان مشکل او را سندرم "CIPA" تشخیص دادند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

این بیماری بر روی سیستم مرکزی اعصاب فرد مبتلا اثر می گذارد و اجازه نمی دهد تا پیام های گوناگون به مغز مخابره شود.از آن زمان والدین " اشلین " سعی کردند تا مراقبتهای ویژه را به اجرا بگذارند و تا به امروز توانسته اند بر مشکلات غلبه کرده و او را سالم نگاه دارند. در حال حاضر پزشکان و دانشمندانی از دانشگاه فلوریدای آمریکا با "اشلین" در ارتباط هستند و سعی می کنند علاوه بر کمک به او با مطالعه شرایط موجود در وی راهی را برای درمان این گونه افراد بیابند. اشلین در حال حاضر دختری بسیار فعال است که با کودکان مثل خود در ارتباط بوده و سعی می کند برای آنها در حکم یک راهنما و مشاور باشد/باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
بیماری دختری که روزی بدون درد را به خاطر ندارد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

داستان دختری که خدا از او عکس می‌گرفت!



 

 

داستان دختری که خدا از او عکس می‌گرفت!

 

 

دختر كوچكی هر روز پیاده به مدرسه می‌رفت و بر می‌گشت. با اینكه آن روز صبح هوا زیاد خوب نبود و آسمان نیز ابری بود، دختر بچه طبق معمولِ همیشه، پیاده بسوی مدرسه راه افتاد...

دختر كوچكی هر روز پیاده به مدرسه می‌رفت و بر می‌گشت. با اینكه آن روز صبح هوا زیاد خوب نبود و آسمان نیز ابری بود، دختر بچه طبق معمولِ همیشه، پیاده بسوی مدرسه راه افتاد.


بعد از ظهر كه شد، ‌هوا رو به وخامت گذاشت و طوفان و رعد و برق شدیدی درگرفت.


مادر كودك كه نگران شده بود مبادا دخترش در راه بازگشت از طوفان بترسد یا اینكه رعد و برق بلایی بر سر او بیاورد، تصمیم گرفت كه با اتومبیل بدنبال دخترش برود. با شنیدن صدای رعد و دیدن برقی كه آسمان را مانند خنجری درید، با عجله سوار ماشینش شده و به طرف مدرسه دخترش حركت كرد.


اواسط راه، ناگهان چشمش به دخترش افتاد كه مثل همیشه پیاده به طرف منزل در حركت بود، ولی با هر برقی كه در آسمان زده میشد ، او می‌ایستاد ، به آسمان نگاه می‌كرد و لبخند می زد و این كار با هر دفعه رعد و برق تكرار می‌شد.


زمانیكه مادر اتومبیل خود را به كنار دخترك رساند، شیشه پنجره را پایین كشید و از او پرسید: چكار می‌كنی؟ چرا همینطور بین راه می ایستی؟


دخترك پاسخ داد: من سعی می‌كنم صورتم قشنگ بنظر بیاید، چون خداوند دارد مرتب از من عكس می‌گیرد!


باشد كه خداوند همواره حامی شما بوده و هنگام رویارویی با طوفان‌های زندگی كنارتان باشد. در طوفانها لبخند را فراموش نكنید!