دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

دانشگاه پیام نور پیشنهاد تحصیل همزمان دانشجویان را در دو رشته ارائه كرد



 

 دانشگاه پیام نور پیشنهاد تحصیل همزمان دانشجویان را در دو رشته ارائه كرد

 

دانشگاه پیام نور پیشنهاد تحصیل همزمان دانشجویان را در دو رشته ارائه كرد

رییس دانشگاه پیام نور اعلام كرد: پیشنهاد تحصیل همزمان دانشجویان در دو رشته دانشگاهی به وزارت علوم ارائه شده كه درصورت تصویب، همه دانشجویان می توانند یكی از رشته های پیام نور را به عنوان رشته دوم تحصیلی خود انتخاب كنند.

'حسن زیاری' روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: تاكنون مجوز تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاهی تنها به دانشجویان نخبه تعلق می گرفت اما چنانچه پیشنهاد پیام نور به تصویب شورای عالی گسترش آموزش عالی و وزارت علوم برسد دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه های دولتی و غیردولتی می توانند همزمان در یكی از رشته های پیام نور نیز به تحصیل بپردازند.

وی خاطرنشان كرد: با توجه به اینكه پیام نور یك دانشگاه محتوا محور بوده و نیاز چندانی به حضور فیزیكی دانشجویان نیست افراد می توانند دركنار رشته تحصیلی دانشگاهی خود، واحدهای درسی پیام نور را نیز بدون هیچ مشكل خاصی بگذرانند.

رییس دانشگاه پیام نور، تحقق این امر را موجب افزایش توان علمی دانشجویان و جامعه علمی كشور و پاسخگویی به تقاضاهای موجود دانست و گفت: تعداد قابل توجهی از داوطلبان كنكور، رشته دانشگاهی خود را بنا به توصیه خانواده و اطرافیان انتخاب می كنند و بعضا به رشته ای كه در آن پذیرفته می شوند علاقه چندانی ندارند كه با عملی شدن امكان تحصیل همزمان در یك رشته دانشگاهی دیگر، دانشجویان می توانند در رشته های مورد علاقه خود مشغول به تحصیل شوند.

وی با اشاره به مذاكره خود با رییس جمهور در رابطه با آمادگی دانشگاه پیام نور برای انجام این كار، اظهار داشت: آقای محمود احمدی نژاد نیز با كلیت این موضوع و فراهم شدن امكان تحصیل همزمان همه دانشجویان در دو رشته دانشگاهی اعلام موافقت كردند.

زیاری ابراز امیدواری كرد كار بررسی پیشنهاد پیام نور برای تحصیل همزمان دانشجویان در دو رشته دانشگاهی هرچه سریعتر در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به نتیجه برسد...../تحلیل:ایرنا


ویدیو مرتبط :
سفره هفت سین دانشجویان دانشگاه پیام نور گیوی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات تحصیل در دوره‌ های مجازی دانشگاه پیام نور/ اسامی رشته ها و نحوه برگزاری کلاس



اخبار,اخبار دانشگاه ,دانشگاه پیام نور

 

اخبار دانشگاه - جزئیات تحصیل در دوره‌ های مجازی دانشگاه پیام نور/ اسامی رشته ها و نحوه برگزاری کلاس

مدیر کل دفتر آموزشهای آزاد و چند رسانه ای دانشگاه پیام نور به جزئیات تحصیل در دوره های مجازی این دانشگاه اشاره کرد و از میزان ظرفیت پذیرش دانشجو، خبر داد.

عبدالمهدی نصیرزاده در گفتگو با مهر با اشاره به جزئیات برگزاری دوره های مجازی(الکترونیک) در دانشگاه پیام نور به اسامی رشته های این دوره در دانشگاه پیام نور اشاره کرد.

وی گفت: رشته الهیات و معارف اسلامی در گرایشهای اخلاق اسلامی، فلسفه اخلاق، تاریخ تشیع، علوم قرآن و حدیث، فقه و مبانی حقوق اسلامی، فلسفه و کلام اسلامی، اصول دین و معارف علوی، آمار ریاضی، آموزش زبان انگلیسی، زبان و ادبیات فارسی، جغرافیای طبیعی اقلیم شناسی در برنامه ریزی محیطی، جغرافیا و برنامه ریزی روستایی، جغرافیا و برنامه ریزی شهری، زبان و ادبیات عربی گرایش ادبیات عربی، تاریخ تاریخ ایران در دور اسلامی، زبان شناسی همگانی، آموزش زبان فارسی، علوم تربیتی در دو گرایش تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت اسلامی، علوم کتابداری و اطلاع رسانی، حسابداری، مدیریت فناوری اطلاعات، آموزش محیط زیست، مدیریت اجرایی گرایش استراتژیک، مدیریت اجرایی بازاریابی و صادرات، ریاضی محض در سه گرایش جبر، هندسه، آنالیز، ریاضی کاربردی در دو گرایش آنالیز عددی و تحقیق در عملیات، مهندسی صنایع در گرایشهای صنایع، مدیریت سیستم و بهره وری، سیستمهای اقتصادی اجتماعی، مهندسی شیمی بیوتکنولوژی، مهندسی عمران گرایش راه و ترابری همچنین سازه های هیدرولیکی، کامپیوتر در گرایش نرم افزار، اقتصاد کشاورزی و پژوهش هنر از جمله رشته هایی هستند که دانشگاه پیام نور 110 مرکز و واحد مجری اقدام به پذیرش دانشجو می کند.

وی با تاکید بر اینکه این رشته ها صرفاً در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد، ادامه داد: دانشجویان پذیرفته شده در دوره های مجازی لازم است صرفاً در این دوره ها آموزش ببینند مگر در مواقعی که استاد اعلام کند در برخی درسها کلاسهای سنتی برگزار شود.

به گفته نصیرزاده دانشجویان سنتی هم از خدمات مجازی دانشگاه پیام نور می توانند بهره ببرند، چون برخی دروس مشترک و غیرمشترک به صورت مجازی میان دانشجویان هر دو گروه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور در حال حاضر 4500 دانشجوی صرفاً مجازی در کارشناسی ارشد دارد، اظهار داشت: در کل 23 هزار دانشجوی دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد از دوره های مجازی بهره می برند.

مدیر کل دفتر آموزشهای آزاد و چند رسانه ای دانشگاه پیام نور درباره پهنای باند مورد نیاز برای برقراری ارتباط میان دانشجو و استاد، گفت: دانشگاه پیام نور نسبت به چند سال گذشته پهنای باند را افزایش داده و هیچ محدودیت سرعتی در برگزاری این دوره ها وجود ندارد.

نصیرزاده درباره مدرک تحصیلی این دسته از دانشجویان دانشگاه پیام نور، گفت: در مدرک تحصیلی دانشجویان عنوان " شیوه الکترونیک " درج می شود.

وی درباره ظرفیت پذیرش دانشجو در دوره های مجازی برای سال تحصیلی جدید، گفت: در هر کدام از 38 رشته، 40 دانشجو پذیرفته می شوند. همچنین امسال 20 درصد دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه پیام نور می توانند در دوره های پژوهش محور با شرط معدل 16 تحصیل کنند.

به گفته مدیر کل دفتر آموزشهای آزاد و چند رسانه ای دانشگاه پیام نور، برای نخستین بار این امکان برای دانشجویان دوره های مجازی فراهم شده که ابتدا و انتهای هر ترم در کلاس درس سنتی حاضر شوند.
اخبار دانشگاه - مهر