دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

دانشمندان به دنبال استفاده از تار عنكبوت برای ساخت ماهیچه قلب هستند



دانشمندان آلمانی تارهای عنكبوت مصنوعی تولید كردند كه قصد دارند از این دستاورد برای ترمیم و ساخت بافت ماهیچه‌های قلب، پوست و بافت‌های عصبی استفاده كنند.

اخبار,اخبار علمی,دانشمندان به دنبال استفاده از تار عنكبوت برای ساخت ماهیچه قلب هستند

 به نقل از  شبکه خبری یورونیوز دانشمندان آلمانی با توجه به محکمی تار عنکبوت و استفاده‌ای که این نوع تار می‌تواند در زندگی انسان داشته باشد اکنون به فکر ساخت نوع مصنوعی آن افتاده‌اند.

تارعنکبوت یکی از مواد بسیار محکم در جهان است که حاصل 400 میلیون سال تکامل است.

اکنون دانشمندان بایروت آلمان از طریق باکتری‌هایی که در روده انسان و حیوانات وجود دارد توانسته‌اند تارهای عنکبوت مصنوعی بسازند.

 توماس شویبل یکی از پژوهشگران آلمانی می‌گوید: ویژگی‌های خاص فیبر عنکبوت به دلیل محکمی بسیار بالا و در عین حال انعطاف پذیری آن است. برای پاره کردن یک رشته تار عنکبوت باید مقدار زیادی انرژی مصرف کرد.

نمونه‌های اولیه تارهای عنکبوتی که به طریق مصنوعی به دست آمده‌اند بسیار براق و سفید است.

توماس شویبل می گوید: هنوز مشخص نیست از این تارها چه استفاده‌ای می‌توانیم برد اما این را می‌دانیم که از طریق باکتری مواد و محصولات مختلفی از جمله کرم‌های دست و پا و مواد آرایشی و پزشکی به دست می آید.

دانشمندان اکنون در این اندیشه هستند که از طریق ترکیب همین تارهای عنکبوت مصنوعی با یاخته‌های موش (سلول های موش)، یاخته‌های زنده‌ای تولید کنند که بتواند ماهیچه‌های قلب، پوست و بافت‌های عصبی را ترمیم و بسازد.

اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
دانلود فوتیج با كیفیت از تار عنكبوت در جنگل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت قصر از تار مو + عکس



 

 

ساخت قصر از تار مو

 

آگوستینا وودگیت هنرمند آمریکایی موفق شده است با موی سر دو قصر بسازد. وی که در میامی آمریکا  زندگی می کند و به تازگی اعلام کرد از موی سر دو قصر ساخته است.اثری که این هنرمند خلق کرده است به نام "می خواهم یک شاهزاده باشم"، شامل دو قصر است که با سه هزار قطعه آجر تهیه شده از موی سر ساخته شده است.نخستین قصر به نام "برج" 1.22 سانتی متر طول دارد. نام دومین قصر " قلعه شنی" است.وودگیت نخستین هنرمندی نیست که با موی سر، اثر هنری خلق کرده است زیرا پیش از این گردبند مویی همچنین کفش پاشنه بلند و پیرآهن های مویی ساخته شده اند.