دانشجویان برای فرود روی مریخ به ناسا یاری می‌رسانند +‌تصاویر

اخبار,اخبار علمی,طرح پرنده‌ای به شکل بومرنگ

ناسا برای فرود انسان روی مریخ هر ایده‌ای را می‌آزماید و اخیراً تعدادی دانشجوی تازه‌کار را به مرکز فرماندهی‌اش دعوت کرده تا از ایده‌های ساده آنها استفاده کند.

طرح‌های ساده دانشجویی، بنیان بسیاری از کارهای بزرگ امروز بوده‌اند که نمونه آنها را در شرکت‌های گوگل، اپل و فیس‌بوک می‌توان دید.

اکنون ناسا با اتکا به همین تجربه‌های گذشته، برنامه‌ای تعریف کرده که نام آن «برنامه تحقیقات ابتدایی برای طراحی آئرودینامیک فرود روی مریخ» یا Prandtl-m است.

در این برنامه طرح‌های دانشجویی برای شکل دادن آئرودینامیک وسیله‌ای که قرار است از سفینه مادر جدا شده و روی مریخ فرود آید، بررسی می‌شود.

براساس اعلام ناسا، نخستین طرح از این دست یک پرنده به شکل بومرنگ را با استفاده از فیبر کربن طراحی کرد که متأسفانه در آزمایش‌های اولیه نتوانست موفقیتی به دست بیاورد اما سازمان فضایی آمریکا هنوز ناامید نیست.

اخبار,اخبار علمی,طرح پرنده‌ای به شکل بومرنگ

در این اعلامیه آمده است که اصلی‌ترین علت ناموفق ماندن طرح، این است که وسیله مناسبی برای پرتاب آن وجود نداشته است.

دانشجویان حاضر در این پروژه نیز معتقدند که آزمون و خطا بخش اجتناب‌ناپذیر چنین طرحی است و اساسا هدف اصلی از تعریف این پروژه این بوده که به اصول نخستین علم آئرودینامیک رجوع شود و با درنظر گرفتن این اصول اولیه و مواد سبک، بتوان یک وسیله مناسب برای دسترسی به سطح مریخ آماده کرد.

ناسا امیدوار است که نتایج نهایی به دست آمده از این پروژه، اصول پرواز و فرود را برای انسان دگرگون کند و راهی بهتر برای اکتشافات در مقابل بشر بگشاید.

اخبار علمی - آنا

شبیه سازی ناسا برای فرود بر روی مریخ با چتر نجات!

/فرود تاریخی مریخ‌نورد ناسا در سیاره سرخ/ نخستین تصاویر ارسالی از مریخ نورد «كنجكاوی» به زمین رسید

/فرود تاریخی مریخ‌نورد ناسا در سیاره سرخ/نخستین تصاویر ارسالی از مریخ نورد «كنجكاوی» به زمین رسید

ناسا دقایقی پیش نخستین تصاویر ارسالی از مریخ نورد «كنجكاوی» را منتشر كرد.

مریخ نورد «كنجكاوی» ناسا پس از هشت ماه سفر در اعماق فضا، صبح امروز دوشنبه ششم آگوست با موفقیت بر سطح سیاره سرخ فرود آمد. بدین ترتیب مأموریت 2.5 میلیارد دلاری ناسا با فرود موفقیت آمیز مریخ نورد «كنجكاوی» تكمیل شد.

«كنجكاوی» با فرود موفق خود كه در ساعت 05:30 دقیقه به وقت گرینویچ (10:01 دقیقه به وقت تهران) رخ داد، مأموریت اكتشافی را به همراه Opportunity دیگر مریخ نورد مستقر در سیاره سرخ آغاز خواهد كرد.