دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

دارویی که از سرطان کبد پیشگیری می کند



اخبار,اخبار علمی, بیماری های ویروسی

 

 اخبار علمی - دارویی که از سرطان کبد پیشگیری می کند

آسپرین یک داروی ضد التهاب غیر استروئیدی است که در بیماری های قلبی – عروقی و پیشگیری از سکته مورد استفاده قرار می گیرد.

مطالعات نشان می دهند که مصرف آسپرین خطر سرطان کبد و مرگ ناشی از بیماری های مزمن کبدی را کاهش می دهد. سرطان کبد معمولا به دنبال بیماری های مزمن کبدی درمان نشده بروز می کند. در این تحقیق 300504 مرد و زن در سنین 50 تا 71 سال مورد مطالعه قرار گرفتند و میزان استفاده آنها از آسپرین و سایر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی به مدت 10 تا 12 سال بررسی شد.

نتایج نشان داد در افرادی که به طور مداوم آسپرین مصرف کرده بودند، خطر سرطان کبد به میزان 41  درصد و مرگ ناشی از بیماری های مزمن کبدی به میزان 45 درصد کمتر از سایر افراد است. محققان دپارتمان اپیدمیولوژی دانشگاه اتاوا (کانادا) اظهار داشتند که دلایل عمده در بروز بیماری های مزمن کبدی و سرطان کبد عبارتند از: مصرف الکل، هپاتیت B  و C، دیابت و چاقی.

بنابراین برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های کبدی پیروی از یک رژیم غذایی سالم، اصلاح شیوه زندگی و مبارزه با بیماری های ویروسی ضروریست.

گرچه بر اساس تحقیقات مصرف آسپرین در کنترل بیماری ها ی کبدی نقش دارد اما مصرف  این دارو بدون تجویز پزشک توصیه نمی شود.
اخبار علمی -  سیمرغ
 


ویدیو مرتبط :
درمان سرطان التهابی و پیشگیری از سرطان در طب اسلامی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گیاهی خوش عطر برای پیشگیری از سرطان کبد



سرطان کبد,پیشگیری از سرطان کبد,عوامل ایجاد سرطان کبد

گیاهی خوش عطر برای پیشگیری از سرطان کبد
سرطان کبد پنجمین سرطان شایع جهان و سومین عامل مرگ در مبتلایان به سرطان به شمار می رود.
تحقیقات نشان می دهند که زعفران اثر قابل توجهی در پیشگیری از سرطان کبد دارد. به این صورت که تقسیم سلولی را مهار کرده و مرگ برنامه ریزی شده سلول (آپوپتوز) را تحریک می کند. آپوپتوز یا مرگ برنامه ریزی شده سلولی یک روش طبیعی بدن برای رها شد از سلول های غیر ضروری  یا غیر طبیعی است.

اصلی ترین عامل خطر در ابتلا به این سرطان، عفونت مزمن ناشی از ویروس هپاتیت B و C است.

 

سایر عوامل خطر عبارتند از:

مصرف بیش از حد آهن، کبد چرب، مصرف الکل و مواجهه با سرطان زاهای محیطی که در دخانیات، مواد آرایشی، بنزین و غذاهای فرآوری شده از جمله فرآورده های شیر و گوشت یافت می شوند.


زعفران یک فرآورده گیاهی است که به عنوان ادویه برای ایجاد طعم و رنگ به غذاها افزوده می شود. مطالعات قبلی نشان داده بودند که این گیاه دارای خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد سرطان و ضد التهاب است و می تواند به عنوان یک ماده ضد سرطان کاربرد گسترده داشته باشد.


تحقیقات نشان می دهند که مصرف زعفران خطر ایجاد سلول های سرطانی در کبد را مهار کرده، همچنین با مصرف این گیاه کاهش پروتئین هایی که نشانه اولیه وجود سرطان هستند، به وضوح مشاهده می شود و آغاز و روند پیشرفت بیماری به مراتب کندتر می گردد.
این مطالعه ثابت کرد که زعفران با کمک به فرآیند مرگ برنامه ریزی شده سلولی (آپوپتوز)، جلوگیری از تکثیر بی رویه سلول های سرطانی و اثر ضد التهابی نقش ضد سرطانی خود را ایفا می کند.

منبع:seemorgh.com