دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

داروهای افسردگی و ضد ویروسی بیشترین عوارض را دارند



 

 

كارشناسان دارو در آمریكا طی یك مطالعه آماری فهرستی از عوارض جانبی داروهای تجویزی را تهیه و منتشر كردند.

به گزارش ایسنا، براساس این فهرست، هر داروی تجویزی كه امروزه در داروخانه‌ها عرضه می‌شود به طور متوسط 70 واكنش دارویی و عارضه جانبی می‌تواند داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دكتر جون دیوك از متخصصان انستیتو «رجن استریف» و استادیار دانشكده پزشكی دانشگاه ایندیانا به همراه دستیارانش روی بیش از 5600 برچسب دارویی و بیش از نیم میلیون عوارض جانبی مربوط به داروهای برچسب‌دار مطالعه و بررسی انجام دادند.

این مطالعه كه در مجله آرشیو طب داخلی به چاپ رسیده معلوم شد كه هر برچسب دارویی به طور متوسط 70 عارضه جانبی می‌تواند داشته باشد.

علاوه بر این، بیشتر داروهایی كه مصرف زیادتری دارند عوارض جانبی آنها حتی تا 100 مورد نیز می‌رسد. بنابراین گزارش، بیشتر عوارض جانبی مربوط به داروهای افسردگی، داروهای ضد ویروسی و داروهای جدید پاركنیسون و سندرم خستگی پا هستند.... /  تحلیل : عصر ایران

 

 

 


ویدیو مرتبط :
مکانیزم اثر داروهای ضد افسردگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مصرف داروهای ضد افسردگی در حاملگی ممنوع



داروهای ضد افسردگی,مصرف داروهای ضد افسردگی در حاملگی, افسردگی در بارداری

مادران باردار از مصرف داروهای افسردگی خودداری کنند

 کارشناسان هشدار دادند مصرف داروهای افسردگی در دوران بارداری، سلامت جنین را به خطر می‌اندازد.

 مصرف زیاد داروهای نسخه‌ای افسردگی به میزان چشمگیر احتمال سقط جنین، زایمان زودرس، اوتیسم و حتی افزایش تهدید کننده و خطرناک فشار خون را تشدید می‌کند.

 این کارشناسان روی مشکلات ناشی از مصرف گروهی از داروها موسوم به «بازدارنده‌های باز جذب انتخاب سروتونین (ssris) شامل پروزاک و سروکزات در زنان باردار مطالعه کردند. این ارزیابی‌ها نشان داد که مصرف داروهای فوق در درمان بارداری خطر سقط جنین را تا 17 درصد افزایش می‌دهد. همچنین احتمال ابتلا به فشار خون بالای دوران بارداری که برای مادر کشنده و خطرناک است نیز با مصرف این داروها بیش از دو برابر تشدید می‌شود.

پزشکان هشدار دادند که مصرف این گروه از داروها در زمان بارداری همچنین احتمال زایمان پیش از موعد و یا ابتلای نوزاد به اوتیسم را افزایش می‌دهد.

منبع:salamatnews.com