دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

خورشیدی که بر دیوار منازل طلوع می‌کند!



دستگاه Solar Light,دستگاه Solar Light چیست,کاربرد دستگاه Solar Light

 

خورشیدی که بر دیوار منازل طلوع می‌کند!

دستگاه هوشمند Solar Light با شبیه‌سازی چرخه نور خورشید، در محیط منزل یا محل کار طلوع و به خواست کاربر غروب می‌کند.

این دستگاه هوشمند طیف گسترده‌یی از عملکردها را در خود جای داده است؛ با استفاده از برنامه نرم‌افزاری ویژه تلفن همراه هوشمند، امکان کنترل و هماهنگ کردن نور دستگاه با هر منطقه زمانی از جهان وجود دارد.
دستگاه Solar Light چرخه طبیعی خورشید را تقلید می‌کند؛ هنگام سپیده دم محیط را روشن می‌کند، ظهر به اوج درخشندگی رسیده و عصر به آرامی غروب می کند.


هدف از طراحی این دستگاه، شبیه سازی چرخه نور خورشید در محیط منزل، محل کار و سایر محیط های سرپوشیده و محروم از نور خورشید است.تنظیم نور دستگاه در هر زمان با کمک برنامه نرم‌افزاری مخصوص تلفن همراه امکانپذیر است.
اگر این دستگاه با منطقه جغرافیایی متفاوتی همگام سازی شود، امکان تطبیق پذیری بهتر با محیط جدید را فراهم می‌کند؛ بطور مثال افرادی که دائما در سفر به نقاط مختلف جهان هستند می‌توانند پیش از سفر به مقصد مورد نظر با کمک این دستگاه خود را با وضعیت آب و هوایی منطقه جدید وفق دهند.


عملکرد دیگر دستگاه Solar Light کاملا برعکس عملکرد نخست است که در آن شدت نور در طول روز بیشتر شده و در هنگام غروب کاهش پیدا می‌کند.
حالت دوم مخصوص محیط هایی است که از پنجره های کافی برای بهره مند شدن از نور طبیعی خورشید برخوردارند؛ بر این اساس شدت نور دستگاه با طلوع خورشید، کاهش و همزمان با غروب خورشید، میزان نور دهی دستگاه افزایش پیدا می کند که یک روش ساده برای مدیریت و استفاده بهینه از انرژی برق محسوب می شود.

دستگاه Solar Light تا اواسط سال 2014 میلادی به بازار عرضه خواهد شد.

 

دستگاه Solar Light,دستگاه Solar Light چیست,کاربرد دستگاه Solar Light

 دستگاه هوشمند Solar Light برای شبیه سازی چرخه نور خورشید

منبع:isna.ir


ویدیو مرتبط :
توی بهشت که همیشه روزه خورشیدی طلوع خواهدنمود واقعاعجیب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز نصب سامانه خورشیدی در منازل



اخبار,اخبار اجتماعی, انرژی‌ خورشیدی


 اخباراجتماعی  - آغاز نصب سامانه خورشیدی در منازل

شرکت توزیع نیروی برق گیلان با صدور اطلاعیه‌ای از مشترکان خانگی استان خواست تا در صورت تمایل برای نصب و راه اندازی سامانه خورشیدی در بام منازل‌شان ثبت نام کنند.

به گزارش ایلنا  در این اطلاعیه، آمده است: شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در نظر دارد نسبت به نصب و راه اندازی تعدادی محدود سامانه خورشیدی (فتوولتائیک) یک کیلوواتی در بام منازل مسکونی مشترکین خانگی اقدام کند که نیمی از هزینه‌ها توسط متقاضی و مابقی توسط این شرکت پرداخت می‌شود.

در این اطلاعیه تاکید شده است: مشترکین می‌توانند برای ثبت نام و هرگونه سوال، حداکثر تا ۳۰ آذرماه امسال به رشت بلوار امام (ره) - شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان - معاونت فروش و خدمات مشترکین - گروه مدیریت مصرف یا امور تدارکات و دفتر روابط عمومی مراجعه کنند و یا با تلفن ۷-۱ ۳۳۶۶۵۰۰ – ۰۱۳ با واحدهای یاد شده تماس بگیرند.

سیستم فتوولتاییک (Photovoltaic System) به سامانه تبدیل انرژی مستقیم خورشیدی به الکتریسیته گفته می‌شود.

دستاورد اصلی این پروژه تأمین بخشی از نیاز انرژی الکتریکی کشور از طریق سیستم‌های خورشیدی و تزریق برق تولیدی این سیستم‌ها به شبکه است.

آمارهای منتشره حاکی است افزایش مصرف انرژی‌های فسیلی برای حمل و نقل یا برای تولید انرژی برق باعث افزایش انتشار گاز گلخانه‌ای بخصوص گاز دی اکسید کربن می‌شود، بنابراین علاوه برکاهش و بهینه کردن مصرف، به کارگیری انرژی‌های نو و تجدید پذیر مانند انرژی خورشیدی، انرژی باد، می‌تواند در استفاده بهینه از انرژی‌های طبیعی و کمک به محیط زیست سالم راهگشا باشد.


 اخبار اجتماعی  - ایلنا