دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

خودروی پیک‌آپ چی بهتره؟


وانت کاپرا یکی از محبوب ترین خودروهای چینی در ایران است.مدل دو کابین کاپرا در نمونه های تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل توسط گروه بهمن تولید می شود.این خودرو به واسطه قیمت مناسبش و قابلیت آفرود نسبتا مناسب محبوب شده است.

مجله تخت گاز:

پیکاپ کاپرا


وانت کاپرا یکی از محبوب ترین خودروهای چینی در ایران است.مدل دو کابین کاپرا در نمونه های تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل توسط گروه بهمن تولید می شود.این خودرو به واسطه قیمت مناسبش و قابلیت آفرود نسبتا مناسب،میان افرادی که دنبال یک خودروی آفرود با قیمت پایین می گردند،محبوب شده است.

طراحی ظاهری کاپرا ساده است و از سایر خودروهای چینی هماهنگ تر به نظر می رسد.استفاده بیش از حد از قطعات کرومی بی کیفیت در قسمت جلو،نمای این قسمت را نا مناسب ساخته است،ولی طراحی قسمت عقب به مراتب زیباتر است.



مهمترین نقطه ضعف کاپرا،کابین و فضای داخلی آن است.کیفیت قطعات استفاده شده روی کنسول جلو و رودری ها بسیار پایین است.صندلی های سفت،در مسافرت های طولانی برای سرنشینان مشکل ساز می‌شوند.همچنین ارتفاع نامناسب صندلی ها باعث مختل شدن دید راننده نیز شده است.

طراحی کابین کاپرا هیچ نکته خاصی ندارد و بسیار ساده و کسل کننده است.در محل قرار گیری دکمه ها دقت زیادی به خرج داده نشده و بعضی از آن‌ها در مکانی نامناسب قرار گرفته اند. عایق کاری کابین چنگی به دل نمی زند.در سرعت های بالا در مناطق بیابانی خاک به داخل کابین نفوذ می کند و هنگام شستن خودرو،آب به داخل آن نفوذ می کند.ولی از نظر عایق صدا مناسب است و صدای موتور داخل کابین آزار دهنده نیست.



کاپرا از ۲۴۰۰ سی سی با قدرت ۱۲۷ اسب بخار بهره می برد که قادر است ۲۰۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند.کاپرا در شتاب گیری ها خودروی تنبلی است،ولی گشتاور مناسب در کنار سیستم دو دیفرانسیل باعث شده قابلیت آفرود خوبی داشته باشد.در مسیرهای شهری هم کمتر تکان را به کابین منتقل می کند، ولی گاهی صداهای نامتعارف از کابین به گوش می رسد. یکی دیگر از نقاط ضعف کاپرا،کولر ضعیف آن است که اصلا جواب گوی سرنشینان نیست.

رقبای داخلی و خارجی

Roniz Pickup



Wingle


Pazhan3



 پیشنهاد نهایی

کاپرا فقط مناسب افرادی است که در مسیرهای آفرود،بیابانی و ناهموار تردد می کنند. البته کاربرد باربری برای برخی شرکت ها نیز دارد.







ویدیو مرتبط :
واقعا چی میشه گفت ن به این گربه چی بگیم بهتره شما بگین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خودروی شاسی بلند چی خوبه؟


راهنمای تصویری خرید خودروی شاسی بلند