دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

خودرویی كه تصادف نمی كند و خودش پارك می شود



مزیت خودرو جدید,خودروی جدید بلژیك


خودرویی كه تصادف نمی كند و خودش پارك می شود

  یكی از شركت های خودرو سازی موفق به ساخت خودرویی شده است كه نه تنها تصادف نمی كند بلكه بدون كمك گرفتن از راننده پارك می شود.

به گزارش ایرنا از پایگاه ساینس، این خودرو زمانی كه خطر برخورد به مانع، عابر پیاده و خودروهای دیگر را احساس كند، به طور خودكار فرمان ماشین را كنترل می كند تا از بروز سانحه جلوگیری شود.


تكنولوژی استفاده شده در این خودرو Obstacle Avoidance نام دارد و شامل سه رادار، حسگرهای فوق صوت و یك دوربین برای اسكن عرض جاده است. به محض مشاهده هر گونه شی درحال حركت، شی ثابت و عابر پیاده، سیستم به راننده هشدار می دهد و كنترل خودرو را به دست می گیرد.


در حال حاضر برخی از شركت های خودرو سازی، وسایل نقلیه ای طراحی كرده اند كه به محض مشاهده مانع ترمز می كند ولی مزیت این خودرو جدید این است كه با مشاهده مانع مسیر را تغییر می دهد.


یكی دیگر از ویژگی های منحصربه فرد این خودرو ، قابلیت پارك خودكار است. زمانی كه راننده تصمیم به پارك می گیرد، از خودرو خود خارج و با فشار یك دكمه، شاهد پارك خودكار خودرو می شود.


در حال حاضر این خودروی جدید در بلژیك رونمایی شده است و تا پنج سال دیگر برای فروش در دسترس عموم قرار می گیرد./ ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
خودرویی که با تصادف پودر شد .

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت خودرویی که خودش را لوس می کند (+عکس)



این خودرو وقتی متوجه حضور مالک در نزدیکی خود می شود با نمایش نور خوش‌آمدگویی روی زمین، درخشان کردن دستگیره درها، روشن و خاموش کردن مکرر چراغ‌ها، خود را برای مالک لوس می کند.

شرکت خودروسازی لینکولن (Lincoln)  آمریکا، سامانه جدید را روی خودروهایش طراحی کرده که باعث می شود خودرو، مالک خود را از دور تشخیص داده و برایش پیام بفرستد.
 
 به گزارش عصر ایران  این سامانه ابتدا روی خودروهای MKC  مدل2015 نصب شد و قادر بود حضور راننده را از فاصله 2.5 متری درصورت حمل سوئیچ- خودرو تشخیص دهد اما در طرح جدید بخش‌های درونی و بیرونی خودرو سریعا نسبت به حضور راننده واکنش نشان می‌دهد و با نمایش  خوش‌آمدگویی روی زمین، درخشان کردن دستگیره درها، روشن و خاموش شدن مکرر چراغ‌های LED و اثر بر دکمه‌های شروع مجدد به راننده خوش‌آمد می‌گوید.

 اخبار گوناگون  ,خبرهای  گوناگون ,ساخت خودرویی که خودش را لوس می کند

 

 اخبار گوناگون  ,خبرهای  گوناگون ,ساخت خودرویی که خودش را لوس می کند