دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

خودرویی برای رانندگی در سال 2030 +عکس



کارشناسان آمار و جمعیت جهانی پیش بینی های مختلفی در مورد جمعیت در سال های آینده دارند اما اکثریت آن ها اعتقاد دارند تا سال 2030 جمعیت دنیا بسیار افزایش خواهد یافت و ترافیک و آلودگی بزرگترین دشمنان انسان می شوند.

خودروسازان با بررسی نتایج حاصل از کار کارشناسان آمار به این فکر افتاده اند که ساخت خودروهای کوچک به همراه کمترین مشکلات الودگی می تواند راهی بسیار عالی برای از بین بردن مشکلات آینده باشد.

 

"چاو چین ووی" از جمله طراحانی است که قصد دارد آینده را در تصرف خودش داشته باشد زیرا تا به حال طرح های متفاوتی از خودروهای آینده داده است که بهترین آن ها "E-Vul" نام دارد. این خودرو برای اولین بار سال گذشته رونمایی شد و قرار است در سال 2030 تولید انبوه شود.

 

خودروهای جدید , طراحی اتومبیل

 

این خودرو به تنهایی می تواند مشکلات محیط زیستی و سطح زندگی را تغییر دهد زیرا برای هر مشکل یک راه حلی را در دل خود دارد. موتور الکتریکی این خودرو آلودگی نخواهد داشت و کوچک بودن آن از به وجود آمدن ترافیک های سنگین جلوگیری می کند. همچنین سیستم های مختلفی نیز برای کاهش تصادفات در این خودرو طراحی شده است.

"چین ووی" با الهام گرفتن از زندگی مورچه ها و نحوه حرکت کردن آن ها این خودرو را طراحی کرده است. او برای گسترش این طرح و نزدیک کردن آن به مورچه ها وعده هایی در مورد پارکینگ های زمینی و مخصوص نیز داده است که باعث رفع مشکل پارک خواهد شد. این پارکینگ ها به این صورت خواهند بود که خودرو با وارد شدن به آن به داخل زمین می رود و عمودی پارک می شود.

 

طراحی داخلی این خودرو تنها برای دو نفر انجام شده است و محیط آن به گونه ای است که به راحتی می توانند استراحت کرده و رانندگی را به خودرو بسپارند. این خودرو همان طور که اشاره شد قرار است در سال 2030 وارد بازارهای جهانی شود.

 

خودروهای جدید , طراحی اتومبیل

 

خودروهای جدید , طراحی اتومبیل

 منبع:yjc.ir


ویدیو مرتبط :
لباس سرباز در سال 2030

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

۸۲ سال رانندگی بدون گواهینامه(+عکس)



 

 

گواهینامه رانندگی,راهنمایی و رانندگی

 

نکته جالب در مورد این بانوی انگلیسی این است که وی در تمام این مدت حتی یک بار تصادف نکرده وحتی یک بار هم جریمه نشده است. او در سالهای اخیر دیگر در طول شب رانندگی نمی کند و بیشتر در طول روز برای خرید کردن و یا ملاقات فرزندان و یا نوه هایش از اتومبیل استفاده می کند.

 

قطعا یکی از شرایط مورد نیاز برای رانندگی کردن داشتن گواهینامه است. البته افراد زیادی هستند که بدون داشتن گواهینامه رانندگی می کنند و خیلی زود به دلیل بی توجهی به مقررات راهنمایی و رانندگی توسط پلیس متوقف می شوند. اما برای یک خانم لنگلیسی تبار قضیه کمی متفاوت است.

 

" سوزی دیکسون" زن انگلیسی که به زودی 100 ساله می شود ، 82 سال است که بدون گذراندن امتحان رانندگی ، در خیابان ها وجاده ها رانندگی می کند. این زن انگلیسی در سال 1930 ، بدون گذراندن دوره های مربوط به گرفتن گواهینامه ، مدرک مورد نیاز خود را خریده است. او از آن به بعد هر 3 سال یک بار در آزمون های پزشکی مربوط به رانندگی شرکت کرده است و هر سال توانسته است با موفقیت در این آزمونها مجوز رانندگی خود را برای 3 سال دیگر تمدید کند.

 

نکته جالب در مورد این بانوی انگلیسی این است که وی در تمام این مدت حتی یک بار تصادف نکرده و حتی یک بار هم جریمه نشده است. او در سالهای اخیر دیگر در طول شب رانندگی نمی کند و بیشتر در طول روز برای خرید کردن و یا ملاقات فرزندان و یا نوه هایش از اتومبیل استفاده می کند.

 

او خود در این باره این گونه توضیح می دهد: من در سن 18 سالگی با اتومبیل پدرم رانندگی را یاد گرفتم. اتومبیل پدرم از وضعیت خوبی برخوردار نبود و من از همان ابتدا برای دنده عوض کردن هم مشکل داشتم. او در حال حاضر 5 نوه و 4 فرزند دارد. یکی از فرزندان او ، راجر در سال 2007 و در سن 61 سالگی بر اثر یک حادثه در هنگام مسابقه اتومبیل رانی در کشور بلژیک کشته شد./ عصرایران