دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

خودروهای کم هزینه و اقتصادی به دادتان می رسند!


یقینا هنگامی که سخن از خودروهای اقتصادی و کم مصرف بر زبان می آید، قبل از هر چیز، تصویر و شمایل خودروهای هاچ بک را در ذهن مان تداعی می کنیم چون این خودروهای کوچک معمولا جهت ترددهای درون شهری و مصارف روزمره تولید می شوند






کسب و کار: یقینا هنگامی که سخن از خودروهای اقتصادی و کم مصرف بر زبان می آید، قبل از هر چیز، تصویر و شمایل خودروهای هاچ بک را در ذهن مان تداعی می کنیم چون این خودروهای کوچک معمولا جهت ترددهای درون شهری و مصارف روزمره تولید می شوند و هر یک از خودروسازان تلاش می کنند تا نمونه ای ارزان تر و کم مصرف تر از آنها را به بازار عرضه کنند. با توجه به افزایش قیمت جهانی سوخت و بالا رفتن هزینه ها، پیش بینی می شود که در آینده، بازار این خودروها رونق بسیاری پیدا کند و احتمالا اکثر خودروسازان سعی خواهند کرد که حداقل یک مدل هاچ بک را در لیست محصولات تولیدی خود قرار دهند. خودروهای هاچ بک به خاطر ابعاد جمع و جور و سبک راحت رانندگی، به عنوان یک گزینه پرطرفدار در بین خانم ها هم شناخته می شوند و مدل های اسپورت آنها نیز (مانند فولکس گلف GT1 یا آئودی S3) از نظر جوانان، محبوبیت خاصی دارند اما مهمترین نکته ای که باید به آن توجه کرد، این است که هاچ بک های کوچک، خصوصا در ردیف عقب، فضای جادار و قابل توجهی را در اختیار سرنشینان قرار نمی دهند و محفظه بار آنها نیز با حجمی کمتر از 300 لیتر، به هیچ وجه مناسب سفرهای خانوادگی یا طولانی مدت به نظر نمی رسد.

معرفی خودروهای کم هزینه واقتصادی

در ایران؛ بازار هاچ بک ها به اندازه دیگر کلاس های خودرویی، متنوع نیست و اگر طالب مدل های ارزان قیمت باشید باید به سراغ خودروهایی چون؛ MVM110، لوبو، پراید 111 و پژو 206 رفته و یا در غیر اینصورت، مدل هایی گرانتر از 40 میلیون تومان یعنی مزدا 2، هیوندای i20، کیا پیکانتو و تویوتا یاریس را خریداری کنید. ما نیز در این نوشتار سعی می کنیم چهار خودروی گروه دوم را مورد بررسی قرار داده و ببینیم که هر یک تا چه اندازه می توانند نیازهای مشتریان خود را برآورده سازند. در این میان، کیا پیکانتو جدیدترین عضو گروه بوده و به تازگی در بازار داخلی عرضه می شود.

معرفی خودروهای کم هزینه واقتصادی

تویوتا یاریس

این مدل یاریس، در اواخر سال 2011 و به عنوان مدل 2012 در بازار عرضه شد و تحولات زیادی را با خود به همراه آورد. نسل پیشین آن، بیش از حد ساده و اقتصادی طراحی شده و قرار داشتن صفحه کیلومتر شمار آن در وسط داشبورد، اصلا دلچسب و قابل قبول نبود اما نسل فعلی، چهره پویا و جذابتری را به نمایش می گذارد و در داخل کابین هم، علاوه بر اصلاح موقعیت قرار گیری صفحه کیلومترشمار و طراحی مجدد ادوات، کیفیت مواد نیز افزایش یافته است. اگرچه طرح کنسول و پانل مرکزی هنوز هم ساده به نظر می رسد اما دسترسی به آنها بسیار ساده بوده و از لحاظ ارگونومی، خوب و رضایتبخش به نظر می رسند. فضای سرنشینان آن در جلو و عقب نسبت به پیکانتو و مزدا 2، جادارتر و راحت تر است و البته فضای بار بسیار محدودی دارد. یاریس از پیشرانه 4 سیلندر خطی به حجم 1299 سی سی برخوردار است که با دارا بودن 16 سوپاپ، قدرتی معادل 84 اسب بخار را تولید می کند. با این حساب با اختلاف یک اسب بخار کمتر از کیا پیکانتو به عنوان ضعیف ترین عضو گروه شناخته می شود. سواری یاریس نسبت به دیگر اعضای گروه، نرمتر و اندکی بی صداتر است و البته از نظر تجهیزات و امکانات رفاهی، به رقبای کره ای نمی رسد. فراموشنکنید که یاریس دارای سیستم کنترل پایداری ESP نیست و به همین علت نباید در سرعت های بالا، قدرت مانورآن را محک بزنید! گیربکس این خودرو از نوع 4 دنده اتوماتیک بوده و در شهر 9/6 لیتر بنزین را در هر 100 کیلومتر می سوزاند.



معرفی خودروهای کم هزینه واقتصادی

هیوندای i20


هیواندای i20 به عنوان یک خودروی اقتصادی و کم مصرف، محبوبیت بسیاری دارد و بسیاری از امکانات برادر بزرگترش یعنی i30 را داراست. طراحی ظاهری i20 نیز مانند یاریس، ساده و نسبتا زیبا بوده و در عین حال، خطوط و احجام اغراق آمیز در نمای ظاهری آن، کمتر دیده می شود. طراحی داخلی آن هم مانند همه هاچ بک های ارزان قیمت، ساده و کاربردی است و شباهت بسیاری با مدل i30 دارد. از نظر فضای سر، شانه و پا نسبتا رضایتبخش است و از این بابت می توان آن را با یاریس مقایسه کرد. مهمترین مزیت i20 نسبت به رقبا این است که صندوق آن با حجمی برابر 295 لیتر به عنوان جادارترین عضو گروه شناخته می شود که این ویژگی برای یک اتومبیل هاچ بک کوچک سواری بسیار ارزشمند است. پیشرانه این خودرو از نوع 4 سیلندر خطی 16 سوپاپ به حجم 1591 سی سی بوده که با قدرتی معادل 124 اسب بخار، عنوان قوی ترین عضو گروه را به خود اختصاص می دهد. به همین نسبت، i20 در شتاب گیری ها هم عملکرد قابل قبولی دارد و با وجود گیربکس 4 سرعته اتوماتیک، در مدت زمان 11/4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا می کند. همانطور که گفتیم این مدل، از نهظر تجهیزات و امکانات رفاهی، شباهت زیادی به مدل i30 دارد و از این نظر، یک سر و گردن بالاتر از دیگر رقبا قرار می گیرد. مصرف سوخت i20 در شهر برابر 8/4 لیتر در 100 کیلومتر است.



معرفی خودروهای کم هزینه واقتصادی

کیا پیکانتو

پیکانتو به تازگی وارد کشور شده وهنوز به طورکامل شناخته نشده است. این خودرو، کوچکترین محصول کمپانی کیاموتورز است و در بین اعضای گروه، طراحی نسبتا مدرن تر و جذاب تری را به نمایش می گذارد به خصوص اینکه چراغ های جلویآن هم مجهز به سیستم LEDDayLight هستند. البته باید این نکته را متذکر شویمکه پیکانتو، نسبت به دیگر اعضای گروه کوچک تر بوده و در واقع در یک کلاس دیگر قرار می گیرد اما به هر حال در بازار داخلی و در این رنج قیمت، رقبایی جز تویوتا یاریس، مزدا 2 و هیوندای i20 ندارد. فضای پا و سر برای سرنشینان جلوی پیکانتو مناسب بوده ولی در ردیف عقب، محدودیت فضا احساس می شود که البته با توجه به ابعاد و کلاس خودرو، قابل قبول است. صندوق بار پیکانتو نیز بسیار کوچک است و با حجمی معادل 200 لیتر، برای خریدهای روزمره نیز چندان کاربردی به نظر نمی رسد. موتور 4 سیلندر خطی پیکانتو به حجم 1248 سی سی بوده و با وجود 16 سوپاپ، قدرتی معادل 85 اسب بخار را تولید می کند. جالب اینجاست که پیکانتو هم با گیربکس 4 دنده اتوماتیک، شتاب اولیه ای برابر هیوندای i20 دارد و می توان گفت که نسبت به کلاس و کاربرد خودش، خودرویی چابک و قابل قبول است. میدان دید و تسلط بر اطراف این خودرو بسیار خوب است و سواری نسبتا نرمیهم دارد. ضمنا عملکرد فرمان آن هم بسیار نرم است و با توجه به ابعاد کوچکش، به راحتی در فضاهای محدود پارک می شود. امکانات رفاهی این خودرو نیز در مقایسه با رقبا خوب بوده و مصرف سوخت آن در شهر برابر 5/3 لیتر است.



معرفی خودروهای کم هزینه واقتصادی

مزدا 2

دومین نماینده ژاپنی گروه، مزدا 2 بوده که تقریبا می توان گفت نسبت به دیگر اعضا، ویژگی های اسپورت تری دارد و چهره آن هم گویای همین قضیه است. این مدل هم اکنون در داخل کشورمونتاژ می شود و از نظر کیفیت هم تقریبا مشابه تویاتا یاریس است اما گفته می شود که کیفیت رنگ آمیزی آن مانند مزدا 3 کاهش یافته است. فضای سرنشینان آن به خصوص در قسمت عقب، چندان جادار نیست و صندوق بار آن هم مانند یاریس، بسیار کوچک است. سواری آن در مقایسه با دیگر اعضای گروه اسپورت تر و خشک تر بوده وصندلی ها هنم کمی سفت و در عین حال اسپورت هستند. پیشرانه مزدا هم مانند دیگر اعضای گروه، 4 سیلندر خطی بوده و با حجم 1498 سی سی و دارا بودن 16 سوپاپ، 102 اسب بخار قدرت را تولید می کند. فرمان پذیری و هندلینگ آن نیز خوبوقابل توجه بوده و با وجود گیربکس 4 دندهن اتوماتیکف شتاب گیری اولیه آن به 11 ثانیه می رسد که سریعتر از دیگ راعضای گروه است. مزدا 2 در شهر، 8/3 لیتر بنزین را در هر 100 کیلومتر می سوزاند.



در ادامه توجه شما را به قیمت این خودروها در بازار آزاد جلب می کنیم:
  • تویوتا یاریس: 52 الی 55 میلیون تومان
  • هیوندای i20: 48 الی 51 میلیونتومان
  • کیا پیکانتو: 40 الی 43 میلیون تومان
  • مزدا 2 44 الی 48 میلیون تومان

چکیده

مهمترین نکته ای که باید به آن توجه کرد، این است که هاچ بک های کوچک، خصوصا در ردیف عقب، فضای جادار و قابل توجهی را در اختیار سرنشینان قرار نمی دهند و محفظه بار آنها نیز با حجمی کمتر از 300 لیتر، به هیچ وجه مناسب سفرهای خانوادگی یا طولانی مدت به نظر نمی رسد.


ویدیو مرتبط :
کم کردن هزینه با کم کردن وسایل درمانی در ارتودنسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کم هزینه ترین لذت های دنیا چیست؟



 

برای لذت بردن

 

اعصابم خورده، بدهكارم ، گرفتارم و ...اگه كمی و فقط كمی بخواهیم از زندگی لذت ببریم و نگاهمان را كمی بهتر كنیم بسیاری از لذت ها نه وقت زیادی می خواهد و نه پول زیادی. پس منتظر تغییرات زیاد در یه روزی كه معلوم نیست كی باشد نباشیم...در کوچکترین اتفاقات عظیم ترین تجارب بشر نهفته است . باور کنید ...

 

1- گاهی به تماشای غروب آفتاب بنشینیم.

 

2 - سعی كنیم بیشتر بخندیم.

 

3- تلاش كنیم كمتر گله كنیم.

 

4 - با تلفن كردن به یك دوست قدیمی، او را غافلگیر كنیم.

 

5 - گاهی هدیه‌هایی كه گرفته‌ایم را بیرون بیاوریم و تماشا كنیم.

 

برای لذت بردن

 

6 - بیشتردعا كنیم.

 

7 - در داخل آسانسور و راه پله و... باآدمها صحبت كنیم.

 

8- هر از گاهی نفس عمیق بكشیم.

 

9- لذت عطسه كردن را حس كنیم.

 

10- قدر این كه پایمان نشكسته است را بدانیم.

 

 

11- زیر دوش آواز بخوانیم.

 

12- سعی كنیم با حداقل یك ویژگی منحصر به فرد با بقیه فرق داشته باشیم .

 

13- گاهی به دنیای بالای سرمان خیره شویم.

 

14- با حیوانات و سایر جانداران مهربان باشیم.

 

15- برای انجام كارهایی كه ماهها مانده و انجام نشده در آخر همین هفته برنامه‌ریزی كنیم!

 

 

16- از تفكردرباره تناقضات لذت ببریم.

 

17- برای كارهایمان برنامه‌ریزی كنیم و آن را طبق برنامه انجام دهیم. البته كار مشكلی است!

 

18- مجموعه‌ای از یك چیز (تمبر، برگ، سنگ، كتاب و... برای خودمان جمع‌آوری كنیم.

 

19- در یك روز برفی با خانواده آدم برفی بسازیم.

 

20- گاهی در حوض یا استخر شنا كنیم، البته اگر كنار ماهی‌ها باشد چه بهتر.

 

 

21- گاهی از درخت بالا برویم.

 

22- احساس خود را در باره زیبایی ها به دیگران بگوئیم.

 

23- گاهی كمی پابرهنه راه برویم!.

 

24- بدون آن كه مقصد خاصی داشته باشیم پیاده روی كنیم.

 

25- وقتی كارمان را خوب انجام دادیم مثلا امتحاناتمان تمام شد، برای خودمان یك بستنی بخریم و با لذت بخوریم

 

 

26- در جلوی آینه بایستیم وخودمان را تماشا كنیم.

 

27- سعی كنیم فقط نشنویم، بلكه به طور فعال گوش كنیم.

 

28- رنگها را بشناسیم و از آنها لذت ببریم .

 

29- وقتی از خواب بیدار می‌شویم، زنده بودن را حس كنیم.

 

30- زیر باران راه برویم.

 

 

31- كمتر حرف بزنیم و بیشترگوش كنیم ..

 

32- قبل از آن كه مجبور به رژیم گرفتن بشویم، ورزش كنیم و مراقب تغذیه خود باشیم .

 

33- چند بازی و سرگرمی مانند شطرنج و... را یاد بگیریم.

 

34- اگر توانستیم گاهی كنار رودخانه بنشینیم و در سكوت به صدای آب گوش كنیم.

 

35- هرگز شوخ طبعی خود را از دست ندهیم.

 

 

36- احترام به اطرافیان را هرگز فراموش نكنیم.

 

37- به دنیای شعر و ادبیات نزدیك تر شویم.

 

38- گاهی از دیدن یك فیلم در كنار همه اعضای خانواده لذت ببریم.

 

39- تماشای گل و گیاه را به چشمان خود هدیه كنیم.

 

40- از هر آنچه كه داریم خود و دیگران استفاده كنیم ممكن است فردا دیر باشد