دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

خودروهای هوایی الهام گرفته از خفاش‌ها جایگزین پهپادها



اخبار علمی,خبر های علمی,خودرو

تیمی از دانشمندان دانشگاه ساوث‌همپتون و امپریال کالج لندن با الهام از خفاش‌ها با موفقیت توانسته‌اند بالهای دارای غشای منحصربفرد را آزمایش کنند که مانند عضلات مصنوعی در زمان پرواز عمل کرده و راه را برای نسل جدیدی از پهپادهای هوایی کوچک هموار کرده است.

به گزارش ایسنا، خودروهای هوایی بدون سرنشین الهام گرفته از خفاش از ویژگی‌های ارتقا یافته ایرودینامیکی برخوردار بوده، می‌توانند در مسافت‌های طولانی پرواز کنند و اجرایی کردن آن‌ها بسیار اقتصادی‌تر است.

بالهای این پهپادها مانند خفاش در واکنش به نیروهایی که تجربه می‌کنند، تغییر شکل داده و از هیچ بخش مکانیکی برخوردار نیست که این امر، نگهداری از پهپاد را ساده‌تر می‌کند.

طراحی منحصربفرد بال‌ها شامل پلیمرهای الکتروفعال هستند که به آن‌ها اجازه می‌دهد در واکنش به ولتاژ اعمال شده، منقبض و منبسط شوند و از این رو، عملکردشان را بیشتر ارتقا بخشند.

با تغییر ورودی ولتاژ، شکل غشای الکتروفعال و در نتیجه، ویژگی‌های ایرودینامیکی می‌توانند در زمان پرواز تغییر کنند.

بال طراحی شده در نهایت به پرواز در مسافتهای طولانی‌تر از آنچه در حال حاضر ممکن است، منجر خواهد شد.

پهپادهایی با مساحت 15 سانتیمتر اکنون بطور فزاینده‌ای در کاربردهای گسترده نظامی و غیرنظامی مانند بررسی مناطق دورافتاده و خطرناک مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

یکی از گرایشات نوظهور در میان سازندگان پهپادها، الهام‌گیری از جهان طبیعی برای طراحی خودروهایی است که می‌توانند پرواز بهتری را به همراه سطوح مشابه کنترل بر روی هواپیماهای کوچک ارائه کنند و از بازدهی ارائه شده توسط بال برای پرواز بسیار بیشتر بهره ببرند.

گام بعدی محققان، ادغام این بالهای فعال با یک پهپاد عادی است و استقرار آن در کاربردهای جهان واقعی تا پنج سال آینده محقق خواهد شد.

اخبار علمی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
پهپاد مانع گریز با الهام از خفاش - پورتال امروز آنلاین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خودروهای دزدی، جایگزین خودروهای تصادفی



 

 خودروهای دزدی، جایگزین خودروهای تصادفی


  ۳ برادر كه با خرید خودروهای تصادفی و سرقت خودروهای مشابه و جایگزینی اسناد و مدارك آنها، از مردم كلاهبرداری می كردند، دستگیر شدند.

سارقان از افراد سابقه داری هستند كه پیش از این نیز به اتهام سرقت خودرو تحت تعقیب پلیس آگاهی تهران قرار داشتند.

به گزارش «جام جم»، در روزهای پایانی سال گذشته جوان ۳۰ ساله ای با حضور در كلانتری ۱۳۶ ولنجك از سرقت خودروی وانت بارش شكایت كرد. پرونده ای در این ارتباط تشكیل و با دستور دادیار شعبه ۴ دادسرای جنایی برای تحقیقات در دستور كار ماموران پایگاه اول آگاهی قرار گرفت. با شروع تحقیقات، ماموران اطلاع یافتند خودروی وانت در شهرستان قزوین مشاهده شده است.

با گزارش موضوع به دادیار جنایی و صدور دستور نیابت قضایی، در یكی از روزهای شهریور امسال ماموران با عزیمت به قزوین با همكاری پلیس آگاهی این شهر موفق شدند این خودرو را در حالی كه پلاك یك دستگاه خودروی دیگر روی آن نصب بود، متوقف و راننده آن را دستگیر كنند.

 

در جستجوی باند سارقان

راننده خودرو در تحقیقات اعتراف كرد خودروی وی چندی پیش بر اثر تصادف بشدت آسیب دیده و او با خرید یك خودروی مسروقه، پلاك خودروی تصادفی و اسناد و مدارك آن را جایگزین خودروی اصلی كرده است.

در پی این اعترافات مشخص شد ۳ برادر سابقه دار در منطقه كوهین در جاده قزوین ـ رشت پس از سرقت انواع خودرو بخصوص در شمال تهران، خودروهای مسروقه را به مغازه صافكاری خود در كوهین منتقل و سپس به شیوه «سند نمره» آنها را جایگزین خودروهای تصادفی و از رده خارج كرده و به فروش می رسانند.

 

محاصره محل

با به دست آمدن این اطلاعات، در مرحله بعدی محل صافكاری ۳ برادر متهم كه خود را با اسامی جعلی معرفی می كردند، شناسایی شد و هر سه به نام های فرشید، سیامك و بهمن دستگیر شدند.

ماموران در بازرسی از مغازه آنها چند دستگاه خودروی مسروقه با پلاك های جعلی كشف و ضبط كردند.

متهمان با انتقال به پایگاه یكم پلیس آگاهی، اعتراف كردند در تهران و كرج با پرسه زدن در خیابان های خلوت، خودروهای مشابه خودروهای تصادفی را كه پیش از این خریده بودند، سرقت می كرده اند.

با اعتراف متهمان به ده ها فقره سرقت خودرو، ادامه تحقیقات مشخص كرد سركرده باند ۴ سال پیش از سوی ماموران اداره دوم پلیس آگاهی در محدوده هشتگرد تحت تعقیب قرار گرفته اما در تاریكی شب از طریق پشت بام متواری شده و هنگام فرار بر اثر سقوط از بلندی و شكستگی شدید استخوان های دنده، با همان وضعیت متواری و سپس با هویت جعلی سلمان سجیرانی در كوهین مخفی شده است.

سرهنگ عباسعلی محمدیان درباره این پرونده به «جام جم» گفت: پس از اعتراف اعضای این باند به ده ها فقره سرقت انواع خودرو، تعدادی از مالباختگان شناسایی و با توقیف چندین دستگاه خودرو، دستور تحویل آنها به مالكان اصلی صادر شده است.

محمدیان با هشدار به صاحبان خودروها، از آنها خواست خودروهای خود را به صورت طولانی مدت در محل های خلوت رها نكنند و در صورت امكان از توقفگاه های عمومی استفاده كنند.

وی اضافه كرد: براساس تحقیقات، بیشتر خودروها تجهیزات ایمنی نداشته اند. در حال حاضر با دستور قضایی تلاش برای كشف دیگر جرایم ارتكابی ۳ برادر سارق ادامه دارد.... /گزارش : جام جم آنلاین