دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

خوب بخورید، خوب زندگی كنید؛این ۵ خوردنی را از همین امروز ترك كنید



 

 

خوب بخورید، خوب زندگی كنید؛این ۵ خوردنی را از همین امروز ترك كنید

 

 

اكثر ما در تمام روز تلاش می كنیم در رژیم غذایی خود تعادل را رعایت كنیم اما اگر این رژیم غذایی متعادل حاوی غذاهای مختلف فرآوری شده تصفیه شده و حاوی قند فراوان باشند آیا باز هم رعایت تعادل كافی و موثر خواهد بود؟

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این نوع از خوردنی ها در واقع مواد سمی را به تدریج وارد بدن شما می كنند. اگر رژیم غذایی شما حاوی مقادیری از فست فودها، مرغ سرخ كرده، شكلات و تنقلات بسته بندی و صنعتی باشد در مسیر چاقی یا ابتلا به بیماری قلبی قرار گرفته اید.

به گزارش سایت اینترنتی ارگانیك، برای جلوگیری از این روند ورود مواد سمی به داخل بدن در این مطلب ۵ نمونه از ناسالم ترین این مواد غذایی عنوان شده كه تاكید می شود از همین امروز آنها را از رژیم غذایی خود حذف كنید. این خوردنی ها عبارتند از:

۱) سودا

شاید تاكنون درباره این نوشیدنی مطالب زیادی مطرح نشده است. سودا حاوی ماده نگهدارنده ای موسوم به سدیم بنزوئات است كه در نوشابه های بدون گاز یافت می شود و یك عامل محرك بسیار قوی در بروز آلرژی ها، آسم و اگزما است. اسید فسفریك نیز كه طعم تند و تیز مطلوبی سودا می دهد موجب پوكی استخوان و پوسیدگی دندانها می شود. برخی كارشناسان ادعا می كنند آسیبی كه از این اسید به استخوان ها وارد می شود شدیدتر از اسید باتری است. این اسید كلسیم و سایر املاح معدنی را از بدن دفع می كند و به استخوان ها و دندان ها آسیب جدی وارد می كند. اسید فسفریك همچنین در بروز مشكلات كلیوی نقش دارد. بعلاوه اكثر سوداها حاوی غلظت بالایی از شیرین كننده های قندی هستند كه به نوبه خود خطر بروز سندرم متابولیك، چاقی، دیابت و امراض قلبی را تشدید می كند.

۲) غذاهای سرخ كرده

تاكنون آزمایشات زیادی به منظور بررسی تاثیر مصرف غذاهای سرخ كرده روی سلامتی انجام گرفته اند. در مطالعات مختلف از سراسر جهان رابطه بین مصرف این نوع غذاها بویژه گوشت سرخ شده با ابتلا به سرطان ها شناسایی شده است. یك مطالعه اخیر نشان داده است كه مصرف گوشت سرخ شده خطر ابتلا به سرطان مثانه را تا دو برابر افزایش می دهد.

۳) فست فود

فست فودها در واقع حاوی مقدار بسیار ناچیزی غذای واقعی هستند. غذا باید بدن را تغذیه كند در حالی كه فست فودها به جز خورده شدن خاصیت دیگری ندارند و فاقد مواد و املاح مورد نیاز برای بدن هستند. بعلاوه فست فودها حاوی مقادیر زیادی چربی، كالری و نمك هستند كه همگی آنها به بدن آسیب می رسانند. این غذاها فقط مانع از رسیدن ریزمغذی های ضروری به بدن می شوند.

۴) مواد خوراكی حاوی آرد سفید و تصفیه شده

اكثر ما با وجودی كه می دانیم باید از غلات سبوس دار استفاده كنیم اما باز هم همبرگر، پاستا و نان و شیرینی تهیه شده از آرد سفید مصرف می كنیم. آرد سفید یكی از خطرناكترین غذاهای فرآوری شده در نسل ما است. وقتی گندم فرآوری می شود بیشتر فیبر املاح معدنی و ریزمغذی های ضروری خود را از دست می دهد. مصرف آرد سفید و تصفیه شده موجب آزادسازی سریع انسولین شده و بار زیادی را بر غده پانكراس یا لوزالمعده كه وظیفه ترشح انسولین را برعهده دارد، وارد می كند. همچنین در طول روند فرآوری مواد شیمیایی به آن افزوده می شود كه قطعا برای بدن مضر است و در نهایت منجر به بروز دیابت نوع دوم می شود.

۵) محصولات تنوری

بیشتر مواد غذایی كه به شیوه صنعتی تنوری و آماده می شوند به همان اندازه ۴ خوردنی فوق الذكر خطرناك هستند چون اغلب دارای همان مواد سمی و مضر می باشند. اغلب غذاهای تنوری با آرد سفید تهیه می شوند و بعلاوه حاوی مقادیر زیادی قند هستند. كارشناسان معتقدند كه قند از هر نوعی كه باشد برای بدن سم است.

با بیان مضرات و خطرات مصرف این غذاها، باز هم انتخاب با خود شما است آیا باز هم راضی می شوید به دست خود مواد سمی را وارد بدنتان كنید؟

همیشه این شعار را به یاد داشته باشید كه خوب بخورید، خوب زندگی كنید...... /  یادداشت : خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
باور كنید عصبانی بودن خوب نیست،،خودتون ببینید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با همدیگر «خوب» دعوا كنید!


بعضی از زن و شوهر‌ها ادعا می‌كنند كه تا به حال هیچ‌وقت با هم مشاجره نكرده‌اند. اگر از آن زن و شوهر‌هایی هستید كه همیشه با هم جروبحث می‌كنید در اینجا راه‌هایی را به شما پیشنهاد می‌دهیم تا جنگ و دعواهای‌تان كمتر شود.





بعضی از زن و شوهر‌ها ادعا می‌كنند كه تا به حال هیچ‌وقت با هم مشاجره نكرده‌اند. این ادعا برای زوج‌هایی كه می‌توانند نظرات‌شان را آزادانه بیان كنند، تقریبا غیر‌ممكن است. برای گروهی از زوج‌ها هم جروبحث، با سروصدای زیادی همراه است و چرخه بی‌پایان دعوا و مرافعه‌ها در خانه آن‌ها هیچ‌وقت تمام نمی‌شود. به‌هرحال تعداد دفعاتی كه صدای دعوای زن و شوهر‌ها به گوش می‌رسد جای خود دارد اما مهم این است كه بدانیم این بگومگوها واقعا دلیل قابل‌قبولی دارند؟ در زندگی زناشویی شما و همسرتان باید بتوانید بدون نیاز به شخص دیگری، داور جنگ و دعواهای خودتان باشید. بنابراین لازم است درباره قوانین و محدودیت‌هایی كه در این زمینه وجود دارد، به توافق برسید. هر دوی شما می‌توانید محدوده‌های قابل‌انعطافی را تعریف كنید كه با شخصیت فردی و زندگی مشترك شما مناسب باشند و برای جلوگیری از مشاجره‌های غیر‌ضروری از آن‌ها استفاده كنید. به این ترتیب دعوا می‌تواند حتی به شما كمك كند تا زندگی بهتری داشته باشید! پس برای اینكه دعوای خوب را از دعوای بد تشخیص بدهید و سعی كنید همیشه«خوب» دعوا كنید، این مقاله را بخوانید.



  چگونه با همسرتان توافق كنید؟

در یك ازدواج موفق، هر دو زوج باید بتوانند با یكدیگر مذاكره داشته و به توافق برسند. البته بعضی‌وقت‌ها لازم است كه هر دوی شما كمی كوتاه بیایید. به‌طور مثال ممكن است شما دوست داشته باشید برای مسافرت تابستانی در یك ویلای ساحلی اقامت داشته باشید و همسرتان ترجیح دهد در یك خانه جنگلی ساكن شود. در این‌صورت برای این‌كه به توافق برسید چند راه‌حل پیش‌رو دارید:
  •  می‌توانید چند روز نزدیك ساحل دریا ساكن شوید و بقیه تعطیلات را به خانه جنگلی بروید.
  •   باهم قرار بگذارید كه تعطیلات تابستانی را كنار دریا بگذرانید و سال آینده به خانه جنگلی بروید.
  •  هر كدام از شما بخشی از تعطیلات را به تنهایی در محل مورد علاقه‌اش بگذراند.
  •  شرایط یكدیگر را بسنجید و اگر می‌بینید نیاز همسر شما اولویت دارد، خواسته خودتان را به تعویق بیندازید. به‌طور مثال درصورتی‌كه می‌دانید همسرتان سال پراسترسی داشته و سكونت در كنار دریا به او آرامش بیشتری می‌دهد، این تابستان خواسته او را برآورده كنید.



  از جادوی كلمات استفاده كنید

اگر یاد بگیرید كه با حمله زبانی شریك زندگی‌تان را مورد هدف قرار ندهید، به احتمال زیاد می‌توانید از همسرتان بخواهید از زاویه دید شما به قضیه نگاه كند. بهتر است لحن صحبت‌های‌تان را تغییر دهید و از جادوی كلمات استفاده كنید. می‌توانید یك درخواست تند و خشونت‌‌آمیز را با جملات نرم‌تر طوری تغییر دهید كه روی شنونده تاثیر بیشتری داشته باشد و بدین‌ترتیب از جدال‌های همیشگی پیشگیری كنید. یك مثال می‌زنیم، فرض كنید شما و همسرتان جایی باهم قرار داشته‌اید اما او دیر آمده، شما را مدتی در خیابان معطل كرده و بعد هم دیر به مهمانی رسیده‌اید. شما از این كارش ناراحت و كمی هم عصبانی هستید. به جای این‌كه بگویید: «تو واقعا آدم بی‌ملاحظه‌ای هستی.» این جمله را به‌كار ببرید:« اگر كمی زودتر می‌آمدی من احساس آرامش بیشتری داشتم و شب بهتری را با هم می‌گذراندیم. می‌توانم روی قرار بعدی كه با تو دارم این‌طور حساب كنم؟»

در این صورت همسر شما برای این‌كه به درخواست‌تان پاسخ دهد تمایل بیشتری دارد چون احساس نمی‌كند كه مورد حمله و فشار قرار گرفته و در مقام دفاع از خودش برنمی‌آید.



  آتشفشان زناشویی نزدیک است

هر وقت احساس كردید آتشفشان یك جنگ و دعوای درست و حسابی بین شما و همسرتان در حال فوران است، دقت كنید تا بفهمید برای كدام‌یك از دلایل زیر در حال بحث كردن هستید:
  •  آیا شما و همسرتان سعی می‌كنید با حرف زدن احساس ناراحتی‌تان را بیرون بریزید؟
  •  از همسرتان انتظار دارید كار خاصی را انجام دهد؟
  •  حرف‌هایی كه از روی عصبانیت به زبان می‌آورید به‌دلیل تفاوت‌های جدی دیدگاه‌تان است یا نوعی ستیزه‌جویی در زندگی مشترك؟
  • راهكارهای مختلفی وجود دارند كه جهت كنترل انواع و اقسام دعواها به كار می‌آیند. روش‌هایی كه در اینجا به شما توصیه می‌كنیم از بهترین‌ها هستند كه با توجه به موقعیت‌های بالا، می‌توانید از آن‌ها استفاده كنید.
  •  اگر همسر شما در تلاش است تا احساس ناراحتی‌اش را بیان كند، بعضی وقتی‌ها خوب است كه اصلا هیچ حرفی نزنید و به او اجازه دهید خودش را آرام كند.
  •  اگر از همسرتان انتظار خاصی دارید، یك درخواست مستقیم بهتر از دیگر شیوه‌های غیر‌مستقیم جواب می‌دهد.



  کی برنده شد؟

بعضی از دعواها سرانجام با توافق دو طرف ختم به خیر می‌شود. گروهی از جروبحث‌ها هم به نفع یكی از زوج‌ها به پایان می‌رسند اما در این میان تعدادی از مشاجره‌ها هم هستند كه بی‌نتیجه باقی می‌مانند و ممكن است بارها و بارها تكرار شوند.  وقتی در دعواهای زناشویی یكی از زوج‌ها احساس می‌كند خرد شده است، این ازدواج بعدها صدمه می‌بیند. حتی اگر در دعوا یكی از شما تسلیم شد، دیگری نباید از سوی همسرش قلدر یا دغل‌كار احساس شود. در واقع زن و شوهر‌ها هنگام ازدواج نسبت به یكدیگر متعهد می‌شوند و وقتی یكی احساس كند شكست خورده، به‌طور حتم زوج دیگر برنده نخواهد بود. پس در نهایت هر دوی شما باید با نتیجه مباحثه كنار بیایید و به رنجش و عصبانیت‌تان خاتمه دهید.



دلخوری‌های گذشته را پیش نكشید

وقتی زن و شوهر‌ها وارد فاز دعوا می‌شوند، بیشتر اوقات روی یك موضوع بحث می‌كنند اما بعد حرف‌های دیگری را هم پیش می‌كشند و در نهایت ممكن است درباره تمام دلخوری‌ها و رنجش‌های قبلی هم حرف‌هایی بزنند. پس هر وقت به هر دلیلی با همسرتان بگومگویی را شروع كردید، فقط راجع‌به همان موضوع صحبت كنید. به‌طور مثال شاید جروبحث شما درباره مسائل مالی خانواده است و همسرتان می‌خواهد چند قلم كالای تازه برای خانه بخرد. برای مخالفت با او، این موضوع را پیش نكشید كه فلان روز غذا را سوزانده یا هنگام ظرف شستن بشقاب‌ها را شكسته است. در غیر این صورت مطمئن باشید كه جنگی در راه است.

در چنین مواقعی از یكدیگر ایراد نگیرید. دعواهای زناشویی اغلب فرصتی را در اختیار زن و شوهر‌ها قرار می‌دهد تا برای روان‌شناس شدن كمی تمرین كنند؛ مثلا به هم می‌گویند: «مشكل تو این است كه فقط مادرت را دوست داری» یا «تا وقتی مشكلات روانی تو حل نشده جایی نمی‌روی».

در چنین شرایطی همیشه باید بدانید كه همسر شما نیاز دارد او را دوست داشته باشید و به او احترام بگذارید. شما روانكاو همسرتان نیستید و كار‌تان این نیست كه عیب‌های روان‌شناسی او را پیدا كنید. بنابراین پیش كشیدن این موضوعات هنگام دعوا اصلا استراتژی خوبی نیست.



روی نقطه ضعف‌او دست نگذارید

وقتی شعله‌های دعوا بالا می‌گیرد یكی از رایج‌ترین واكنش زوج‌ها این است كه به موضعی پناه می‌برند كه می‌دانند به احساسات طرف مقابل آسیب می‌زند. برای مثال شوهری كه می‌داند همسرش نسبت به توانایی‌های خود به‌عنوان یك مادر مطمئن نیست، هنگام مجادله بر سر كارهای خانه، موضوع را به این آسیب‌پذیری ربط می‌دهد.

بنابراین بدترین كاری كه هنگام دعوا می‌توانید انجام دهید این است كه نقطه ضعف‌های همسرتان را پیش بكشید. این حمله‌ها موجی از احساسات ناخوشایند را درون او ایجاد می‌كند كه می‌تواند تا مدت‌ها بعد از خاتمه دعوا ادامه داشته باشد.



وقت‌شناس باشید

نسبت به زمانی كه همسر شما خلق‌وخوی مناسبی ندارد، حساس باشید. آیا شوهر شما صبح‌ها عجله دارد و آشفته است؟ در این صورت وقتی او از خواب بیدار می‌شود بحث موضوعات مهم را پیش نكشید؛ به‌ویژه اگر موضوع به‌گونه‌ای است كه یك مكالمه طولانی را می‌طلبد. به جای این كار زمانی را انتخاب كنید كه به‌نظر می‌رسد آرامش او بیشتر است و آمادگی شنیدن صحبت‌های شما را دارد.

پیدا كردن زمان مناسب برای حرف زدن به این معنا نیست كه همواره از صحبت كردن هراس دارید بلكه به سادگی نشان می‌دهد اگر همسرتان در وضعیت ذهنی مناسبی نباشد شاید به سرعت با شما مخالفت كند درصورتی‌كه اگر موضوع را در یك وقت عادی مطرح كنید، نظر شما را می‌پذیرد.