دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

خواندن برچسب مواد غذایی باعث لاغری می‌شود





اخبار,اخبار جدید,

 

خواندن برچسب مواد غذایی باعث لاغری می‌شود

افرادی که برچسب مواد غذایی و اطلاعات مربوط به محتوای آن را می‌خوانند، بیش از دیگران گرایش به لاغری دارند.

مطالعات متخصصان اسپانیایی نشان می‌دهد که ارتباط بین خواندن برچسب مواد غذایی و کاهش وزن در زنان بیشتر از مردان وجود دارد.

متخصصان اظهار کردند: افرادی که عادت به خواندن برچسب مواد غذایی دارند، بیش از دیگران به سلامتی خود اهمیت می‌دهند و حداقل 4 کیلو لاغرتر هستند.

به گفته متخصصان؛ 58 درصد مردان و 74 درصد زنان به خواندن برچسب مواد غذایی گرایش دارند./ایسنا


ویدیو مرتبط :
تبلیغ برچسب مواد غذایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مواد غذایی مغذی که باعث افزایش تمرکز می شود



بدون تردید هرچه سن ما افزایش پیدا می‌كند بدنمان ناگزیر پیر و كهنه می‌شود اما خبر خوب این است كه اگر رژیم غذایی خود را صحیح و براساس غذاهایی انتخاب كنید كه هوش را تقویت می ‌كنند، می ‌توانید حتی در سنین بالاتر نیز از سلامت مغزی مطلوبی بهره‌مند باشید.

 

 مواد غذایی مفید برای افزایش تمرکز, روشهای افزایش تمرکز

 

جنسینگ ، ماهی ، کافئین
در بین مواد غذایی مختلف و مكمل‌های گوناگون، گروهی از خوردنی‌ها هستند كه می تواند تمركز شما را بالا ببرند، توجه ‌تان را افزایش دهند و ضمن تقویت سایر عملكردها مغزی به تقویت قدرت حافظه نیز كمک كنند.

 

مواد غذایی, روشهای افزایش تمرکز

 

کافئین باعث افزایش هشیاری می شود
هیچ ماده غذایی نمی تواند باعث افزایش هوش شود . کافئین از جمله مواد غذایی است که باعث افزایش انرژی ،هشیاری و تمرکز می شود .مواد موجود در قهوه ، شکلات ها و نوشابه های انرژی زا باعث افزایش هشیاری می شود ، هرچند اثر آنها کوتاه مدت می شود .اما مصرف بیش از حد آن باعث عصبی شدن و ایجاد اضطراب می شود .

 

مواد غذایی, روشهای افزایش تمرکز

 

شکر
گلوکز به عنوان سوخت مغز مطرح است . سوخت و ساز بدن از کربوهیدرات ها و مواد قندی تامین می شود . نوشیدن یک لیوان نوشیدنی شیرین باعث افزایش حافظه کوتاه مدت می شود . با این حال باید توجه داشت که مصرف بیش از حد نوشیدنی های شیرین می تواند باعث اختلال در حافظه شود .

 

مواد غذایی, روشهای افزایش تمرکز

 

خوردن صبحانه ، سوخت مغزی را تامین می کند
آیا از خوردن صبحانه فرار می کنید ؟ پژوهش های انجام شده نشان می دهد که خوردن صبحانه باعث افزایش حافظه کوتاه مدت و میزان توجه می شود . دانش آموزانی که صبحانه می خورند در کلاس عملکرد بهتری به نسبت به دانش آموزانی که صبحانه نمی خورند از خود نشان می دهند .

 

محققان برخی از انواع مواد غذایی را که باعث افزایش سخت مغز می شود را چنین برشمردند : غلات حاوی فیبر ، مواد لبنی و میوه ها .
باید توجه داشته باشید که نباید در خوردن صبحانه زیاده روی کرد زیرا پرخوری در صبحانه می تواند باعث کاهش تمرکز شود .

 

مواد غذایی, روشهای افزایش تمرکز

 

ماهی ، بهترین ماده مغذی برای مغز
ماهی یک منبع غنی و سرشار از پروتدین است . ماهی سرشار از اسید چرب امگا 3 است ، مصرف ماهی برای رشد و تکامل مغز ضروری است .

 

چربی موجود در ماهی ، انرژی مغز را تامین می کند .رژیم غذایی که سرشار از امگا سه باشد احتمال زوال عقل و سکته های مغزی را کاهش می دهد .
امگا سه نقش حیاتی در افزایش حافظه و توجه بازی می کند . توصیه می شود برای سلامت مغز و قلب هفته ای دوبار ماهی مصرف کنید .

 

مواد غذایی, روشهای افزایش تمرکز

 

اضافه کردن روزانه مقدار ثابتی آجیل و شکلات به رژیم غذایی
شكلات تلخ خواص آنتی اكسیدانی فوق العاده‌ای دارد و حاوی محرك‌های طبیعی مثل كافئین است كه می‌تواند تمركز و قدرت توجه را بالا ببرد.
آجیل منبع سرشاری از ویتامین E است .مصرف روزانه آجیل باعث کاهش افت فرایندهای شناختی می شود و در نهایت باعث افزایش تمرکز می شود .

 

مواد غذایی, روشهای افزایش تمرکز

 

افزودن آواكادوو غلات سبوس دار
افزودن آواكادوو و غلات سبوس دار به رژیم غذایی خود را نیز فراموش نكنید. هر عضوی در بدن به جریان خون وابسته است و قلب و مغز به عنوان دو عضو اصلی بدن از این جنبه بیشتر حائز اهمیت هستند.

 

غلات سبوس دار مانند ذرت ، گندم منبع غنی از فیبر و ویتامین E است که به افزایش میزان حافظه و هشیاری کمک شایانی می کند .مصرف رژیم غذایی حاوی غلات سبوس دار و میوه‌ها از جمله آووكادو خطر ابتلا به بیماریهای قلبی – عروقی و كلسترول بد را كاهش می ‌دهد كه نتیجه آن بهبود جریان خون و در نهایت بهبود عملكرد سلولهای مغزی است. آواكادوو هرچند چربی دارد اما چربی آن مفید بود و به جریان سالم خون كمک می ‌كند.
آواکادوو حاوی چربی اشباع نشده است که منجر به ایجاد جریان خون سالم می شود .

 

مواد غذایی, روشهای افزایش تمرکز

 

زغال اخته سرشار از مواد مغذی
زغال اخته نیز یک سوپر ماده مغذی برای مغز محسوب می ‌شود چون از این عضو در برابر فشار اكسیدیته محافظت كرده و در نتیجه مشكلات مغزی ناشی از افزایش سن مثل آلزایمر و زوال عقل را تا حد زیادی كاهش میی دهد. این میوه ظرفیت‌های یادگیری و مهارت‌های حركتی را افزایش می ‌دهد.

 

مزایای رژیم غذایی سالم
اگر رژیم غذایی شما حاوی مواد غذایی مغذی نباشد ، توانایی برای تمرکز کاهش می یابد .خوردن بیش از حد یا کم می تواند بر روی توانایی تمرکز تاثیر بگذارد .یک رژیم غذایی متعادل می تواند توانایی هشیاری و تمرکز را افزایش دهد .

 

مواد غذایی, روشهای افزایش تمرکز

 

ویتامین ها ، مواد معدنی و مکمل ها
نقش مكمل‌ها و ویتامین‌ها و مواد معدنی را نیز نباید نادیده گرفت. این منابع سرشار از ویتامین‌های ب، ث، ای، بتاكاروتن و منیزیم هستند كه همگی مكمل‌های قوی برای تقویت مغز هستند. اما با این حال متخصصان تاكید دارند كه برای احتیاط بیشتر مصرف این مكمل‌ها و ویتامین‌ها باید حتما با مشورت و تحت نظارت پزشکی متخصص صورت گیرد.
منبع:salamatnews.com