دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

خواص یك فنجان چای سفید!



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

خواص یك فنجان چای سفید

هر چند تاكنون مطالب بسیاری درباره خواص چای بابونه، چای سیاه و چای سبز برای سلامتی خوانده و شنیده‌اید اما ممكن است در مورد خواص مفید چای سفید اطلاعات زیادی نداشته باشید.

به گزارش ایسنا، چای سفید كه اخیرا در غرب به ویژه در آمریكای شمالی مصرف آن شایع شده درواقع كاملا سفید رنگ نیست بلكه مایعی به رنگ زرد بسیار كم رنگ است و گیاه آن برگ‌های بلند و نوك‌داری دارد. همچنین گفته می‌شود چای سفید گرانقیمت‌ترین نوع چای در جهان است.

به گزارش تورنتو نیوز، اوایل بهار بهترین موقع برای پرورش گیاه چای سفید است. این نوشیدنی طعم میوه‌ای مطلوب و عطر خاص خود را دارد، محتوای كافئین آن اندك است و در عین حال سرشار از آنتی‌اكسیدان‌ها است.

گیاه چای سفید ظاهرا بومی منطقه «فی جو آن» در چین است.

به نظر می‌رسد كه در سال‌های اخیر چای سفید به بازار بین‌المللی راه پیدا كرده و پرورش آن بویژه در كشورهای هند و سریلانكا افزایش یافته است.

این چای گیاهی از بروز سرطان جلوگیری می‌كند و در كاهش فشار خون و كلسترول نیز موثر است.

همچنین آزمایشات جدید روی خواص چای سفید نشان داده است كه این نوشیدنی برای حفاظت از قلب و تقویت استخوان‌ها مفید است، پوست را تمیز و شفاف می‌كند و مصرف آن همچنین زمان بروز علائم پیری را به تعویق می‌اندازد./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
بفرمائید یک فنجان چای؟!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش قدرت مغز با یك فنجان چای



 

افزایش قدرت مغز با یك فنجان چای

 

پزشكان در آزمایشات جدید خود دریافته‌اند كه نوشیدن یك فنجان چای در عین حال كه قدرت مغز را افزایش می‌دهد به كاهش خستگی، افزایش هوشیاری و نیز بهبود عملكرد و بازده مغز نیز كمك می‌كند.

به گزارش ایسنا، متخصصان دانماركی در این آزمایشات تاثیر مواد شیمیایی اصلی موجود در چای را روی توان ذهنی 44 شركت كننده جوان مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.

روزنامه دیلی میلی چاپ انگلیس در گزارشی در این باره آورده است: تاثیرات این مواد از جمله یك نوع اسید آمینه موسوم به «ال - تئانین» كه در چای سبز نیز یافت می‌شود و هم چنین كافئین به مقداری كه معمولا در یك فنجان چای یافت می‌شود با مواد دارونما در گروه كنترل مقایسه نشد.

نتایج مقایسه‌ها تایید كرد افرادی كه چای نوشیدند 20 تا 70 دقیقه بعد از مصرف این نوشیدنی در انجام تعدادی از كارهای مهم، بهتر و دقیق‌تر از افرادی عمل كردند كه از نوشیدنی دارونما استفاده كرده بودند.

این مطالعات هم چنین نشان داد كسانی كه چای می‌نوشند سطح هوشیاری بالاتری نیز دارند.

به گفته این متخصصان، چای هم چنین خستگی را در بین داوطلبان زیر40 سال كاهش می‌داد.

شرح این آزمایشات در مجله «نوروساینس تغذیه‌ای» منتشر شده است..../ تحلیل : عصر ایران