دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

خواص انبه در پیشگیری از ابتلا به سرطان



اخبارعلمی,خبرهای علمی,انبه

انبه حاوی ترکیبات متعددی است که دارای ویژگی های ضدسرطانی و ضدالتهابی هستند.

میوه انبه حاوی ترکیباتی نظیر ویتامین C و بتاکاروتن، و همچنین چندین ترکیب پلی فنولیک نظیر اسیدگالیک به همراه پلیمرهای بزرگ‌تر آن موسوم به گالوتانین است که با فعالیت های ضدسرطانی و ضدالتهابی مرتبط هستند.محققان دانشگاه A&M تکزاس در یک آزمایش پایلوت انسانی، ۱۱ داوطلب سالم در رده سنی ۲۱ تا ۳۸ سال را که روزانه به مدت ۱۰ روز ۴۰۰ گرم انبه مصرف می‌کردند مورد بررسی قرار دادند. آنها در طول مدت ۱۰ روز، نمونه‌های خون و ادرار این شرکت‌کنندگان را هر روز جمع آوری کردند.

شرکت‌کنندگان از یک هفته قبل از شروع مطالعه، از خوردن خوراکی‌ها و مکمل‌های غذایی حاوی منابع بالای اسید گالیک نظیر توت‌ها، انگور و چای خودداری کرده بودند.

دکتر سوزان مرتنز، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: به منظور تعیین تاثیرات احتمالی این ترکیبات پلی فنولیک بر سلامت انسان در زمان مصرف این ماده خوراکی، ابتدا باید نحوه متابولیسم این ترکیبات در بدن مطالعه می‌شد.

بعد از بررسی نمونه‌های ادرار و خون داوطلبان، هفت متابولیت اسید گالیک در ادرار افراد سالم شناسایی شد و مشخص شد که دو متابولیت میکروبی به میزان قابل توجهی بعد از ۱۰ روز مصرف انبه دفع شدند.

وجود متابولیت‌های اسید گالیک و پیروگالول در ادرار انسان بعد از ۱۰ روز مصرف انبه نشان دهنده جذب، متابولیسم و دفع مشتقات گالویل انبه است.

به گفته دکتر مرتنز، «نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که انبه دارای پتانسیل گنجانده شدن در رژیم غذایی به عنوان منبع غنی اسید گالیک و گالوتانین است و به همین خاطر از ویژگی‌های ضدالتهابی و ضدسرطانی برخوردار است.»

 

اخبار علمی - مهر


ویدیو مرتبط :
رژیم غذایی چگونه از ابتلا به سرطان پیشگیری می کند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیشگیری از ابتلا به سرطان پوست با استفاده از کرم های ضدآفتاب



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,سرطان پوست

طبق گزارش اخیر محققان، استفاده از ضدآفتاب دارای ۳۰ SPF بر روی موش ها قبل از قرارگیری در معرض اشعه ماوراءبنفش B موجب به تاخیر افتادن روند پیشرفت سرطان پوست شد.

به گزارش مهر، یافته های مطالعه محققان دانشگاه ایالتی اوهایو آمریکا نشان می دهد که می توان با استفاده از موش ها، شیوه های جدید و موثرتر پیشگیری از خطرناک ترین انواع سرطان پوست را تشخیص داد.

به گفته محققان، در طول ۴۰ سال گذشته نرخ بروز سرطان پوست یا ملانوما به شکل مداوم در حال افزایش است. مشخص شده است که استفاده از ضدآفتاب ها برای جلوگیری از آفتاب سوختگی ناشی از نور خورشید که فاکتور پرخطر اصلی ابتلا به سرطان پوست است، بسیار مفید است.

دکتر کریستین برد، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ما با استفاده از مدل موش ها، امکان توانایی تاثیر کرم های ضدآفتاب را نه تنها در پیشگیری از آفتاب سوختگی، بلکه در پیشگیری از سرطان پوست مورد آزمایش قرار دادیم. نتیجه مطالعه ما دستاورد بسیار مهمی است.»

به گفته محققان، نتایج این مطالعه بسیار حائز اهمیت است چراکه تاثیر تمامی انواع ضدآفتاب ها، از جمله شیمیایی یا فیزیکی، مورد آزمایش قرار گرفتند و کارآمدی آنها در حفاظت در مقابل سرطان پوست نشان داده شد.

اخبار پزشکی - مهر