دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

خشک کردن لباس در داخل خانه خطرات جدی برای سلامتی دارد



اخبار , اخبار علمی , عفونت های ریه

اخبار علمی - خشک کردن لباس در داخل خانه خطرات جدی برای سلامتی دارد

پزشکان هشدار می دهند که خشک کردن لباس در داخل خانه می تواند خطر جدی برای افراد مبتلا به آسم یا افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، داشته باشد.

لباس هایی که بر روی شوفاژ و یا حوله خشک کن خشک می شوند می توانند سطح رطوبت را در داخل خانه تا 30 درصد افزایش دهند که این شرایط مطلوبی برای پرورش قارچ ها فراهم می کند.

 

کارشناسان به ویژه نگران قارچ «فومیگاتوس آسپرژیلوس» هستند که می تواند موجب بروز عفونت های ریه شود.

 

پروفسور «دیوید دانینگ» و گروه وی در مرکز ملی قارچ در منچستر این هشدار را پس از درمان شمار در حال افزایشی از بیماران منتشر کردند که قارچ های فومیگاتوس آسپرژیلوس را استنشاق کرده بودند.

 

دکتر دانینگ می گوید: لباس هایی که در ماشین لباس شویی شسته می شوند تقریبا حاوی دو لیتر آب هستند که در اتاق منتشر می شود.
وی افزود: بیشتر افراد در برابر این قارچ ها که در شرایط مرطوب رشد می کنند یا ایمن هستند و یا سیستم سالمی برای مبارزه با آن دارند.

 

وی تاکید کرد: اما در افراد مبتلا به آسم این شرایط می تواند موجب بروز سرفه و خس خس سینه شد؛ همچنین در افرادی که سیستم ایمنی ضعیف و یا آسیب دیده دارند مانند بیماران سرطانی که تحت شیمی درمانی قرار می گیرند، بیماران مبتلا به ایدز و افراد مبتلا به بیماری خود ایمن، این قارچ ها می توانند موجب ابتلا به «آسپرژیلوزیس ریوی» شود.

 

آسپرژیلوزیس ریوی، بیماری است که می توانند ضرر جبران ناپذیر و در برخی موارد کشنده ای به ریه ها و سینوس ها بزند.

 

محققان به مردم توصیه می کنند که لباس های شسته شده را تا حد امکان یا در خارج از خانه و یا در خشک کن خشک کنند و در شرایطی که مجبور به خشک کردن در خانه هستند حتی الامکان لباس ها را در یک فضای خالی که به دور از اتاق خواب یا اتاق نشیمن است، خشک کنند.

اخبار علمی - ایرنا


ویدیو مرتبط :
هشدار جدی به والدین! خطرات بازیهای رایانه ای جدید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لباس شسته شده را داخل خانه خشک نکنید



لباس شسته شده را داخل خانه خشک نکنید

دلایلی وجود دارد که بر این موضوع اشاره دارد که خشک کردن لباس‌ها در جایی که زندگی می‌کنید، تاثیرات منفی بر سلامتی می‌گذارد و خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها را در شما افزایش می‌دهد.

مطالعات حاکی از آن است که بخار ناشی از خشک کردن لباس‌های شسته‌شده برای سلامتی افراد مضر است و به همین دلیل خشک کردن لباس‌ها در داخل خانه به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

گزارش شده است که یکی از افرادی که این هشدار را نادیده گرفته است به عفونت ریه مبتلا شده است و به علت دچار شدن به قارچ‌هایی که به سبب خشک کردن لباس روی شوفا‍ژ در اتاق پذیرایی در بدن او بوجود آمده‌اند او را با مشکلات ریوی شدیدی روبه‌رو شده است.

پزشک معالج او گفته‌ است که اگر هرچه سریع‌تر خشک کردن لباس‌ها را در داخل خانه متوقف نکند، بیماری او بدتر از این خواهد شد. به این علت او به مدت 12 ماه با کنار گذاشتن این کار و تغییر روش خشک کردن لباس‌ها، توانسته است پیشرفت‌های بسیار خوبی را در روند درمان بیماری خود تجربه کند.

این فرد نمونه‌ای از هزاران هزار نفر است که به علت خشک کردن لباس‌هایشان در فضای داخلی خانه و با استفاده از وسایل گرمایشی دچار مشکلات متعددی شده‌ است.

متخصصان هشدار داده‌اند که خشک کردن لباس‌های شسته‌شده با استفاده از وسایل گرمایشی در داخل خانه، درجه رطوبت داخل خانه را تا 30 درصد افزایش می‌دهد و دمای بسیار مناسبی را برای رویش قارچ‌ها بوجود می‌آورد.

 

اخبارعلمی - باشگاه خبرنگاران