دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

خرید و فروش خانه، موجب پیری زودرس می شود!



 

خرید و فروش خانه، موجب پیری زودرس می شود!

 

استرس ناشی از خریدن یا فروختن خانه شخصی، بار سنگینی را روی سلامت جسم و روان انسان تحمیل كرده و در نهایت موجب پیری زودرس می شود.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، روانشناسان در یك مطالعه جدید اعلام كردند بیش از دو سوم از افرادی كه در یك نظرسنجی در این زمینه شركت كرده بودند، اظهار كردند كه فشار اسباب كشی و جابه جایی محل سكونت، موجب می شود كه هر بار در بدن و چهره خود، حداقل دو سال احساس پیرتر شدن داشته باشند.

به نوشته روزنامه دیلی اكسپرس، شایع ترین عوارض جانبی این جابه جایی از خانه ای به خانه دیگر شامل ۱۰ درصد ریزش مو، ۱۴ درصد اختلال در حافظه كوتاه مدت و ۱۹ درصد آسیب های جنسی هستند.

این نظرسنجی كه به صورت آنلاین و از سوی دكتر گلن ویلسون روانشناس انگلیسی انجام گرفته حاكیست: اضطراب ناشی از خرید و فروش منزل شخصی حداقل چهار سال پیری زودرس به همراه دارد و هرچه این مدت زمان طولانی تر شود، پیامدهای آن تشدید می شود و با بروز مشكلاتی چون افسردگی، كاهش وزن غیرعادی و حتی پیری زودرس همراه است.... / خبرگزارى ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
دکتر لایف- تنهایی موجب مرگ زودرس می شود.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استرس موجب پیری زودرس می‌شود



یک متخصص پوست و مو گفت: مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد زندگی پر استرس به بروز برخی بیماری‌های پوستی مانند اگزما و پیری زودرس کمک می‌کند.

 

دکتر حسین مرتضوی، متخصص بیماری‌های پوست و مو و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران، با بیان این که شفافیت پوست به عوامل مختلفی بستگی دارد اظهار کرد: مبتلایان به بیماری‌هایی مانند آسم، اگزما و کهیر معمولا پوست‌هایی تیره و خشک دارند.

 

استرس

 

وی با اشاره به این نکته که نوع آب و هوا نیز در رنگ پوست موثر است، گفت: در کشور ما با وجود هوای نیمه خشک، استفاده از کرم‌های ضد آفتاب حتی در هوای ابری برای پیشگیری از تیرگی و ابتلای به سرطان پوست، ضروری است.

 

دکتر مرتضوی در خصوص تاثیر ویتامین‌ها بر شادابی پوست اظهار داشت: مطالعات سال ۲۰۰۶ در آمریکا نشان می‌دهد استفاده از رژیم‌های غذایی حاوی ویتامین ث و میوه‌ها در مقایسه با رژیم‌های حاوی مواد قندی و چربی‌ها پوست سالم و شاداب‌تری به همراه دارند.