دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

خرید خودرو با کمتر از 5 میلیون تومان


اگر سطح توقع تان را پایین بیاورید با بودجه کمتر از 5 میلیون تومان هم می توان صاحب خودرو شد؛ البته بستگی به این دارد که پرایدهای نسیم و صبای تولید شده در سال 83 را «خودرو» بدانید

هفت صبح: اگر سطح توقع تان را پایین بیاورید با بودجه کمتر از 5 میلیون تومان هم می توان صاحب خودرو شد؛ البته بستگی به این دارد که پرایدهای نسیم و صبای تولید شده در سال 83 را «خودرو» بدانید

خرید خودرو دست دوم از آن مسائلی است که هر کسی در مورد آن نظر خاص خودش را دارد. بعضی ها آن را چون خریدی دست دوم می دانند اعتقاد دارند دیگر نیازی به حساسیت و ریزبینی معقول و معمول نیست و قبلا شخص دیگری زحمت استهلاک خودرو را به نوعی کشیده اما در مقابل عده ای عقیده دارند خرید این دسته از خودروها بسیار سخت تر از مدل صفر کیلومتر و سرحال آن است چرا که نه صاحب قبلی آن را می شناسند و دورنمایی از وضعیت روحی و رانندگی او ندارند و نه می دانند خودرو مورد نظر از چه خوان هایی عبور کرده تا به اینجا رسیده.



به هر حال شکی نیست که بعد از خرید منزل، اتومبیل از مهمترین خریدهایی است که در لیست خانواده ایرانی و امروزی قرار می گیرد؛ پس اگر قرار است مبلغ چند میلیونی از جیب مبارکتان بپردازید مطمئنا انتظار رضایت کامل از خریدتان آن هم از نوع دست دوم را دارید.

این بار در رنج های مختلف قیمتی نگاهی به این بازار پر رونق خودرو انداخته ایم و بعضی از مدل های مناسب را از لحاظ ارزش، فراوانی و کاربرد لیست کرده ایم. مسلما وضعیت جیب شما و سلیقه تان در نهایت تصمیم اصلی را خواهد گرفت ولی دورنمایی کلی از وضعیت این بازار با وجود رقابت میلیمتری که بین بعضی از مدل ها وجود دارد، می تواند حداقل پیش زمینه ای ذهنی برای داشتن انتخابی درست برایتان مهیا کند.

زیر 5 میلیون تومان



شاید فکر کنید با این مبلغ نتوان لیستی مناسب تهیه کرد و در نهایت به خودرو مورد نظر رسید. ولی زیاد بدبین نباشید و هستند دوستان کم توقعی که می توانند با این بودجه ناچیز در پارکینگ خانه تان جا خوش کنند.

همین پیکان خودمان؛ در مدل های 73 تا 76 از 1/5 تا 2 میلیون تومان خرید و فروش می شود؛ البته می توانید مدل های بالاتر مثل 81 را هم تا 3/5 میلیون تومان پیدا کنید. البته در انتخاب هایتان می توانید روی پراید هم حساب باز کنید؛ البته نه مدل بالا و نه حتی سری x100، همان پرایدهای نسیم و صبای قدیمی خودمان بدون فرمان هیدرولیک و ترمز ABS، مدل 81 آن چیزی حدود 3/5 میلیون تومان می ارزد و برای خرید مدل 83 باید حدود 4/5 میلیون بپردازید.



اینجا هر چقدر پول دهید همانقدر آش می خورید و با توجه به بودجه تان باید فتیله توقع تان را هم پایین بیاورید. البته اگر می خواهید با این بودجه خودرویی تنها برای روزهای تعطیل تان بخرید و به تک بودن آن اهمیت می دهید می توانید به اپل کورسا و فولکس گلف هم حساب باز کنید. کورسای مدل 94 با اینکه موتوری قوی ندارد ولی حداقل ظاهرش خوب و چشمنواز است.



در صورت پیدا کردن نمونه خوب آن حدود 4/5 میلیون تومان باید کنار بگذارید، ضمن اینکه فولکس گلف هم می تواند انتخاب مناسبی برای ماشین بازها باشد. با پنج میلیون تومان یک گلف با وضعیت فنی متوسط سهم شما خواهد بود. البته این را فراموش نکنید هزینه تعمیرات، پیدا کردن قطعات و فرسودگی بدنه می تواند در مورد این دو خودرو قدیمی شما را اذیت کند.

 البته پژو RD هم می تواند جزو انتخاب ها باشد که متاسفانه گذر زمان تاثیر نامطلوبی بر کیفیت آن می گذارد. این خودرو عجیب وطنی در مدل 81 خود 2/9 میلیون و در مدل 84 اش چهار میلیون تومان قیمت گذاری می شود.





5 تا 10 میلیون تومان

خبف در این بازه قیمتی خوشبختانه دستمان بازتر است؛ ولی نمی توان آنچنان روی کمیت انتخاب ها مانور داد و تنها کیفیت نمونه های انتخابی زیر پنج میلیون تومان بالاتر می رود. البته خوشبختانه MVM110 هم این بار به لیستمان اضافه می شود. مدل 84 این خودرو چینی در مرز پنج میلیون تومان حرکت می کند.



مدل 86 آن هم چیزی حدود 5/6 میلیون برایتان آب می خورد. در مورد پراید هم باید گفت با 8 تا 10 میلیون تومان نمونه های صفر کیلومتر منتظر شما هستند ولی اگر بودجه تان کم است و به هر دلیلی دست دوم آن را می خواهید، مدل 84 اش 5/5 میلیون، مدل 86 آن 6/5 میلیون و در نهایت مدل 88 این خودرو 7/5 میلیون تومان برای جیبتان دندان تیز کررده اند.

همچنین خبر خوب اینکه با این مبالغ می توانید تجربه رانندگی با یک SUV را هم تجربه کنید. نیسان پاترول در صورت سالم بودن می تواند 7 تا 9 میلیون تومان برایتان خرج بتراشد؛ ضمن اینکه در صورت هزینه برای اسپورت کردن آن می توانید از متفاوت بودنتان در میان شاسی بلندها لذت ببرید.



دوو سی یلو هم انتخاب معقولی است؛ کسی نیست که از نرمی و توانایی های خوب این خودرو حرف نزده باشد و با توجه به نبودن مدل صفر آن پیدا کردن نمونه دست دوم و سالمش انتخاب خوشایندی است. این خودرو در مدل 82 خود حدود 9 میلیون تومان می ارزد.




با این بودجه به سمند هم می توانید فکر کنید؛ به عنوان مثال نمونه های قدیمی و اولیه این خودرو در سال 82 حدود 6/5 میلیون تومان می ارزد که البته با توجه به خصوصیات این خودرو ملی نمی توان زیاد روی سالم بودنشان مطمئن بود.



10 تا 20 میلیون تومان



خب در این رنج قیمت کاملا خوش به حالتان خواهد شد. هم خودروهای ساخت داخل برایتان نور بالا می زنند و هم نمونه های خارجی که مدل های صفر کیلومترشان گرانتر است. شاید کمی خوشبینانه باشد ولی می توانید در لیست تان حتی بنز و BMW را هم جای دهید. مرسدس E190 مدل 85 با قیمت 14 میلیون تومان و BMW 528 به ارزش 11 میلیون تومان منتظر شما هستند که مسلما پیشنهاد نمی شوند مگر اینکه هزینه های مکرر تعمیراتی برایتان مشکلی ایجاد نکند.

بد نیست بدانید پژو 206 مخصوصا در تیپ 2 قهرمان خرید و فروش بازار دست دوم زیر 20 میلیون تومان است که نظر ما را هم بخواهید این مدل می تواند خرید خوبی برایتان باشد اگر با دقت و تیزبینی انجام شود. در مورد این هاچ بک هم هر چقدر پول بدهید همانقدر آش می خورید؛ تیپ 2 مدل 86 آن 11/5 میلیون و مدل 88 آن 13 میلیون تومان دست به دست می شود.

در صورت تمایل به خرید نمونه اتومات آن هم در مدل 88 آن باید حدود 15 میلیون تومان کنار بگذارید. البته پژو GLX 405 هم در مدل های 86 تا 90 می تواند برایتان از 11 تا 14 میلیون تومان آب بخورد. در مورد سمند هم باید گفت نمونه های LX آن پرفروش ترین ها در این بازه قیمتی هستند.



این خودرو ملی در مدل 87 خود 11 میلیون تومان و در مدل 89 حدود 12/5 میلیون تومان قیمت گذاری می شود. می رسیم به یکی از قهرمانان خودروهای خارجی دهه 80 با نام مزدا 323!

این خودرو ژاپنی هنوز هم خواهان خود را دارد و مدل FL سال 81 حدود 14 میلیون تومان دست به دست می شود، ضمن اینکه پیشنهاد ما در این بازه قیمتی سیتروئن زانتیاست که در صورت پیدا کردن نمونه ای سالم و تمیز در مدل های 85 و 86 حدود 20 میلیون تومان قیمت گذاری می شود، می توانید تا مدت ها از خریدتان شاد و خشنود باشید.


ویدیو مرتبط :
با حدود 100 میلیون تومان، چه خودروهایی می توان خرید؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش وام خرید خودرو به 14 میلیون تومان


عضو شورای پول و اعتبار از احتمال افزایش تسهیلات خرید خودرو از 7 به 14 میلیون تومان با 100 درصد افزایش به دلیل رشد یکباره قیمت انواع خودرو در بازار خبر داد.

خبرگزاری مهر: عضو شورای پول و اعتبار از احتمال افزایش تسهیلات خرید خودرو از 7 به 14 میلیون تومان با 100 درصد افزایش به دلیل رشد یکباره قیمت انواع خودرو در بازار خبر داد.

داریوش پاک بین در ارتباط با طرح افزایش وام خرید خودرو به 14 میلیون تومان در شورای پول و اعتبار پس از افزایش یکباره قیمت انواع خودرو در بازار و از بین رفتن قدرت خرید تسهیلات 7 میلیون تومانی بانکها، گفت: با توجه به تورمی که در کشور داریم و افزایش قیمت‌هایی که در تمامی حوزه ها از جمله خودرو و مسکن به وجود آمده است، ایجاد اینگونه تغییرات منطقی است.

عضو شورای پول و اعتبار اظهار داشت: در هر حال باید این اتفاق بیافتد چرا که دیگر با 20 میلیون تومان وامی که برای خرید مسکن در حال حاضر پرداخت می شود، امکان خرید مسکن وجود ندارد و اینگونه وام ها باید به 40 تا 50 میلیون تومان افزایش یابند.

پاک بین ادامه داد: وقتی خودروی پراید در کشور به 17 میلیون تومان می رسد در حالی که قرار بود خودروی ارزان قیمتی باشد که بتواند در اختیار مردم و اقشار ضعیف قرار بگیرد باید میزان تسهیلات نیز افزایش پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه قبلا با وام‌های 5 تا 7 میلیون تومانی بانکها خودروهای ارزان قیمت قابل خرید بود، خاطر نشان کرد: من فکر می کنم با وضعیت فعلی قیمتها به ویژه در بخش خودور، باید این اتفاق بیافتد.

عضو شورای پول و اعتبار ادامه داد: اگر هم در شورای پول و اعتبار به صورت رسمی مطرح نشده باشد، ما تلاش  و پیشنهاد می کنیم که این اتفاق بیافتد. این اقدام در جهت کمک به مردم و تقویت قدرت خرید آنها خواهد بود.