دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

خروج تومور 13 کیلویی از گردن یک بیمار چینی(+عکس)



 اخبار علمی  -  خروج تومور 13 کیلویی از گردن یک بیمار چینی

اگرچه جراحان در مورد خطرات این جراحی به او هشدار داده بودند اما اگر تومور برداشته نمی شد روند رشد آن همچنان ادامه می یافت.

جراحان یک تومور 13 کیلوگرمی را از پشت و گردن یک مرد 27 ساله چینی خارج کردند.

به گزارش مهر، "یانگ زیائو" از استان شانکسی، از دوران نوجوانی به یک تومور مبتلا شد و روند رشد این تومور همچنان ادامه یافت.

اگرچه جراحان در مورد خطرات این جراحی به او هشدار داده بودند اما اگر تومور برداشته نمی شد روند رشد آن همچنان ادامه می یافت.

وی در نهایت در یک جراحی 9 ساعته در روز 19 فوریه از این تومور خلاص شد.

در طول این جراحی وی خون زیادی از دست داد به طوریکه پزشکان مجبور شدند 40 واحد خون به او تزریق کنند.

دکتر یانگ لی می گوید این جراحی بسیار چالشی بود چرا که این تومور به شدت به ستون فقرات بیمار چسبیده و سرشار از رگهای خونی بود.

با این حال جراحان توانستند این تومور را بردارند و یانگ در روز 12 مارس از بیمارستان مرخص شد.

وی 10 سال پیش به یک تومور کوچک در ناحیه گردن مبتلا شد و به زودی این تومور بزرگ و به اندازه یک تخم مرغ رشد کرد.

پزشکان تومور وی را فیبروماتوسیس نوعی تومور بافت نرم خوش خیم تشخیص دادند.

پزشکان در آن زمان جراحی را دشوار و خطرناک دانسته بودند از این رو پدر یانگ که همسر و دخترش را از دست داده بود خطر از دست دادن پسرش را به جان نخرید و به این جراحی رضایت نداد.

اما در سال 2013 که اندازه این تومور به 45 سانتی متر در 30 سانتی متر و وزن 13 کیلوگرم رسید، این پدر و پسر دوباره به بیمارستان بازگشتند .

همشهریان این مرد جوان دو هزار پوند به وی هدیه کرده و پدرش نیز 10 هزار پوند قرض کرد تا هزینه جراحی او تامین شود.

اخبار,اخبار علمی,فیبروماتوسیس

 

اخبار,اخبار علمی,فیبروماتوسیس

اخبار علمی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
خارج کردن تومور 8 کیلویی از بدن یک بیمار ایرانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عجیب ترین تومور در گردن پسر 9 ساله +عکس



عجیب ترین تومور در گردن پسر 9 ساله +عکس

این پسر بچه 9 ساله که به خاطر مسائل امنیتی نام او را "خوزه" گذاشته اند چند روز پیش با تدابیر امنیتی بسیار بالا از محل زندگی اش در یکی از شهرهای مکزیک به سمت آمریکا حرکت کرد.

 تومور به معنی هر نوع برآمدگی بدن است. تومور در میان مردم به اشتباه برابر با سرطان دانسته می‌شود در حالیکه اینگونه نیست و این دو با یک دیگر متفاوت هستند.

این پسر بچه 9 ساله که به خاطر مسائل امنیتی با نام مستعار "خوزه" شناخته می شود. چند روز پیش با تدابیر امنیتی بسیار بالا از محل زندگی اش در یکی از شهرهای مکزیک به سمت آمریکا حرکت کرد.

شرایط پزشکی این پسر بسیار عجیب است به طوری که تومور گردن او بسیار بزرگ شده است و به گونه ای زندگی را برای او سخت کرده است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

والدین "خوزه"  به علت مشکلات مالی قادر نبودند این تومور را در همان ابتدا از بدن او خارج کنند و به همین علت به مرور زمان این تومور رشد کرد و حال به یک مشکل بزرگتر تبدیل شده است.

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

این روزها نیز با کمک انجمن های خیریه شهر این پسر بچه برای درمان به سمت آمریکا حرکت کرده و امیدوار است بتواند از دست این تومور راحت شود./باشگاه خبرنگاران