دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

خدمت‌رسانی نوین با آمبولانس‌های هوشمند + تصاویر



آمبولانس‌های هوشمند به همراه تیم متخصصی که به همراه دارند می‌توانند بالاترین سطح خدمات را برای بیماران فراهم آورند.

در آینده نه چندان دور آمبولانس‌ها به تکنولوژی ICT تجهیز خواهند شد، به نحوی که خدمه آمبولانس می‌توانند به بیمار، همچون فضای داخل بیمارستان خدمات رسانی کنند.

 

اخبار , اخبار علمی, آمبولانس‌های هوشمند

 

همچنین کیفیت تشخیص فوری در داخل آمبولانس با دقت بالاتری انجام خواهد شد، و با این تشخیص خدمه می‌توانند تصمیم بگیرند که بیمار را به کدام بیمارستان مرتبط با مشکل بیمار انتقال دهند.

 

بیشتر آمبولانس‌های کنونی با مشکلاتی از قبیل سختی دسترسی به ابزار‌های پزشکی برای درمان بیمار رو برو هستند و این مسئله رسیدگی به بیمار را در حین رانندگی دشوار می‌سازد.
این مشکلات تاثیر منفی بر بیماران و خدمه آمبولانس می گذارد.

 

همچنین برخی دیگر از این مشکلات مربوط به فضای درمان در پشت آمبولانس است. از جمله اینکه تمیز و ضد عفونی کردن آن کار مشکلی می‌باشد. تا کنون نیز استاندارد سازی‌های صورت گرفته مشکلات موجود را بر طرف نکرده است.

 

اخبار , اخبار علمی, آمبولانس‌های هوشمند

 

در خصوص حل این مشکلات، پروژه آمبولانس‌های هوشمند اتحادیه اروپا (SAEPP)، کنسرسیومی برای طراحی و ساخت آمبولانس های هوشمند قرن 21 راه انداخته است که با استفاده از آن پزشکانی که به عنوان نیروهای امدادی در آمبولانس‌ها خدمت رسانی می‌کنند می توانند بالاترین سطح خدمات را برای مراقبت فوری از بیماران به انجام رسانند؛ همچنین با این کار میتوان میزان زیادی از مشکلات غیر ضروری را که احتمالا برای بیمارستان‌ها به وسیله آمبولانس‌های کنونی به وجود می‌آید کاهش یابد.

 

در پروژه SAEPP هر یک از بخش‌های کنسرسیوم به وسیله یک یا چند پزشک متخصص که در ناحیه مستقر هستند و با استفاده از ماشین‌های آمبولانس هوشمند، تیم بهداشت و درمان خط مقدم و ارائه دهنده خدمات عمومی می‌توانند بالاترین سطح خدمات را به بیماران ارائه دهند.

 

مهم‌ترین جنبه حیاتی آمبولانس‌های هوشمند، قابلیت آنها در فرستادن و دریافت اطلاعات می باشد که به این طریق می‌توانند اثربخش ترین تصمیمات را با توجه به اطلاعات بیمار بگیرند. و در آینده انتظار می‌رود با استفاده از اینترنت قابلیت‌های آمبولانس‌های هوشمند افزایش یابد.
اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران جوان


ویدیو مرتبط :
امداد رسانی(خفن) با آمبولانس (چند نفر را زیر گرفت؟؟ )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حلقه‌ هوشمند برای اطلاع رسانی +تصاویر



اخبار,اخبارعلمی,حلقه‌ هوشمند

اخبارعلمی - حلقه‌ هوشمند برای اطلاع رسانی +تصاویر

حلقه هوشمند قادر است کاربر را از اطلاعات و پیام‌های دریافتی و اتفاقات شبکه‌های اجتماعی آگاه کند.

پس از ساعت، کلاه، جوراب، کفش و وسایل هوشمند و متصل، حالا نوبت به حلقه هوشمند رسیده است؛ شرکت موتو در سال 2014 در سالن ایفا در برلین از یک حلقه هوشمند پرده‌برداری کرد.

این حلقه بدون اتصال به گوشی هوشمند کار می‌کند و توسط نوک انگشتان مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ ضمن اینکه از طریق بلوتوث متصل می‌شود تا کاربر را از اطلاعات، پیام‌های دریافتی و اتفاقات شبکه‌های اجتماعی آگاه کند؛ در واقع به عنوان یک مرکز اطلاع رسانی عمل می‌کند.

این حلقه دارای یک صفحه نمایش است که پیام‌ها بر روی آن نمایش داده می‌شود و تا پایان سال در دو رنگ سیاه و سفید به بازار عرضه خواهد شد؛ عمر باتری و قیمت این حلقه هنوز در دست نیست.

اخبار,اخبارعلمی,حلقه‌ هوشمند

اخبار,اخبارعلمی,حلقه‌ هوشمند

اخبار,اخبارعلمی,حلقه‌ هوشمند

اخبار,اخبارعلمی,حلقه‌ هوشمند

اخبارعلمی - خبرگزاری فارس