دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

خداحافظ دست‌خطهای بد!



 

چند کلمه کلیدی

 

اگر آخرین باری كه قلم در دست گرفته و نوشته‌اید را به یاد نمی‌آورید، خود را تنها ندانید چرا كه یك پژوهش جدید از انگشت‌شمار شدن روزهای كاغذ و قلم در میان بزرگسالان خبر داده است.

به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، طبق نتایج یك شركت آنلاین‌نوشت‌افزار موسوم به «Docmail»، در روزهایی كه جهان به سرعت در حال تایپ افكار، پیامها و یادداشتهای انسان بر روی صفحه كلید و صفحه لمسی تلفن بوده، شیوه نوشتار قدیمی در حال كنار رفتن است.

نتایج پژوهش آنلاین نشان داده بود كه میانگین زمانی از آخرین باری كه یك بزرگسال با دست به نوشتن پرداخته حدود 41 روز بوده و همچنین این كه از هر سه تن، یكی برای بیش از شش ماه متن كاملی ننوشته است.

به گفته دو سوم از 2000 شركت‌كننده در این پژوهش، تنها چیزهای به حالت نوشتار درآمده توسط آنها یك مجموعه خطوط شتابان برای یادآوری چیزهای رایج بوده است.

بیش از نیمی از شركت‌كنندگان اذعان كردند كه دست خط آنها بطور چشمگیری بد شده و از هر هفت تن، یكی از دست خود شرمسار بود.

از هر 10 تن نیز چهار مورد بر متن پیش‌بینی شده برای املای درست تكیه داشته و یكی از هر چهار تن نیز محاوره‌ای یا با اختصارات می‌نوشتند.

امروزه ایجاد لیست خرید، یادداشت‌برداری در جلسات و حتی تبریكات توسط ابزار الكترونیكی انجام می‌شود.

به گفته یك سوم از این شركت‌كنندگان، حتی در زمان نوشتن چیزی، معمولا بازخوانی آن نیز برای خود این افراد مشكل شده است. جالب اینكه از میان هر شش انگلیسی، یك تن معتقد بوده كه دیگر نیازی به آموزش دست خط در مدارس نیست!

نتیجه‌گیری شگفت‌انگیز در درازمدت این است كه نسل آینده احتمالا كاملا بر صفحه كلید برای برقراری ارتباط تكیه خواهند داشت..... / خبرگزاری ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
تیزر نمایش خطهای موازی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرانسوا اولاند؛‌ رئیس جمهور «بد دست»!+عکس



اخبار,فرانسوا اولاند,دست دادن فرانسوا اولاند


اخبار بین الملل - فرانسوا اولاند؛‌ رئیس جمهور «بد دست»!+عکس

روزنامه دانمارکی «ولکس کرانت» دست دادن های نامناسب فرانسو اولاند رئیس جمهور فرانسه با سران جهان را در کنار هم قرار داده است.

بیزنس اینسایدر نوشت:‌ روزنامه آلمانی «ولکس کرانت» دست دادن های نامناسب فرانسو اولاند رئیس جمهور فرانسه با سران جهان را در کنار هم قرار داده است.

به گزارش تیک، این تصویر که به سرعت در شبکه های اجتماعی منتشر شده به دیپلماسی ناخوشایند و ضعیف اولاند طعنه می زند.

با این حال، هافینگتن پست نوشته است: برخی از عکس ها زمانی گرفته شده است که هنوز فرد دیگر دست خود را بالا نیاورده و اولاند سعی دارد که نخستین فرد در دست دادن باشد.

اخبار,فرانسوا اولاند,دست دادن فرانسوا اولاند

اخبار بین الملل - تیک