دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

خداحافظی زخم‌ها از بخیه‌های ناخوشایند با چسب لیزری



 اخبارعلمی,خبرهای   علمی, ترمیم بخش‌های آسیب‌دیده بدن

پس از سال‌ها استفاده از بخیه و دوخت‌ودوز زخم‌ها، محققان روشی نوین بر اساس فناوری لیزر برای ترمیم بخش‌های آسیب‌دیده بدن در حوادث یا جراحی ابداع کردند.

به گزارش  ایسنا ، محققان آمریکایی معتقدند که استفاده از فناوری لیزر سبز باعث فعال شدن پیوند کلاژنی بین مولکول‌های محل جدا شده زخم شده و با این روش می‌توان حداکثر تا 15 دقیقه زخم باز را بدون حتی یک بخیه درمان کرد.

استفاده از لیزر برای چسباندن زخم‌ها حتی در جراحی نیز کاربرد دارد و جراحان می‌توانند از این روش برای چسباندن برش‌های عمیق بافت‌های بدن پس از جراحی استفاده کنند.

استفاده بخیه برای بسیاری از بیماران ناخوشایند است، اما تاکنون هیچ روش کاربردی برای چسباندن بافت‌های جدا شده بدن ارائه نشده است.

با استفاده از فناوری جدید چسب لیزری، تحمل درد سوزن‌های بخیه فراموش می‌شود. در این روش زخم بیماران تنها باید به مدت 15 دقیقه تحت تابش لیزر سبزرنگ قرار گرفته و محل زخم بدون هیچ عارضه بعدی مثل جای بخیه بسته می‌شود.

با تابش نور لیزر به زخم‌های باز، پرتوهای نور به بافت زخم نفوذ کرده و با تحریک کلاژن موجود در سلول‌ها، امکان پیوند مجدد محل برش یا زخم امکان‌پذیر می‌شود.


 اخبار علمی  -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
بستن زخم بدون بخیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با این چسب هوشمند همه زخم‌ها درمان می‌شوند



اخبار,اخبار علمی ,چسب هوشمند

 

اخبار علمی - با این چسب هوشمند همه زخم‌ها درمان می‌شوند

نسل جدید چسب‌های هوشمند می‌توانند مشکل مجروحان و افراد دارای زخم‌های عمیق را در کمترین زمان و به ویژه با کمترین درد برطرف نمایند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران به تازگی چسب‌های مبتنی بر فناوری نانو طراحی کرده‌اند که می‌تواند در آینده جایگزین نخ بخیه و حتی چسب‌های پلمیری در جراحی‌ها شود.

گفتنی است، دانشمندان این چسب را الهام از شیوه زندگی حشراتی مانند حلزون‌ها و صدف‌ها ابداع نموده‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، در این چسب از مواد سیلیس و همینطور نانوذرات اکسید آهن استفاده شده است.
جراح برای استفاده از این چسب هوشمند باید دوطرف سطوح برش خورده به طور موقت تحت فشار قرار داده چسب را به محل برش تزریق نمایند در این حالت ذرات نانوی موجود در چسب در دو طرف سطح برش خورده سبب پیوند شبکه مولکولی شده دوطرف سطح برش خورده به هم می‌چسبند.

این چسب در مرحله آزمایش بر روی موش‌ها آزمایش شده و کارایی خود را نشان داده است کار‌شناسان امیدوار هستند با استفاده از این چسب علاوه بر کاهش زمان بهبود زخم‌ها از ایجاد التهاب و خونریزی در محل زخم خودداری شود. 

اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران