دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

خانه‌ها چطور طعمه حریق می‌شوند؟ /شبیه‌سازی یک آتش‌سوزی



شبیه سازی آتش سوزی , روش های بهینه سازی خانه ها
اخبار علمی - پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا-برکلی با شبیه‌سازی آتش‌سوزی منازل به بررسی روش‌های مقابله و کاهش آسیبب‌های جانی و مالی حریق پرداخته‌اند. استفاده گسترده از چوب در منازل آمریکای شمالی، لزوم چنین تحقیقاتی را دوچندان کرده است.
در این آزمایش، دانشمندان با پوشیدن لباس‌های ضدحریق بر روند شعله‌ور شدن ساختمان و آغاز حریق نظارت می‎کنند.نتایج آزمایش مشخص کرد که ابتدا اخگرهای اطراف خانه آتش می‌گیرند و سپس به دیوارها سرایت می‌کند. در برخی موارد هم این اخگرهای شعله‌ور از پنجره به داخل وارد می‌شوند و با آتش زدن به مبلمان و پرده‌ها، آتش را به درون خانه منتقل می‌کنند. این درحالی است که اغلب مردم به اشتباه فکر می‌کنند آتش‌سوزی‌های گسترده باید به خانه‌شان برسد تا خانه آتش بگیرد.
این آزمایش در مرکز تحقیقات موسسه بیمه ایمنی خانگی و تجاری در ریچبرگ، کالیفرنیای جنوبی انجام شده، جایی‌که پژوهشگران می‌توانند در سوله‌ای بزرگ، خیابانی دارای 9 خانه کامل را شبیه‌سازی کرده و با استفاده از سیستم حریق کنترل‌شده، روش‌های مقابله با حریق را بررسی کنند. از این مجموعه هم‌چنین برای آموزش آتش‌نشانان نیز استفاده می‌شود، هرچند که این مجموعه قابلیت شبیه‌سازی تندبادها، توفان‌ها و هاریکن‌ها را نیز دارد.... /  khabaronline.ir


ویدیو مرتبط :
آتش سوزی در بازار تبریز/ بازهم مغازه کفاشی طعمه حریق شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آتش سوزی مرگبار در سعادت آباد/ خودرو‌های گران قیمت طعمه حریق شدند+تصاویر




اخبار حوادث - شب گذشته رخ داد؛
آتش سوزی مرگبار در سعادت آباد/ خودرو‌های گران قیمت طعمه حریق شدند+تصاویر

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در ساختمان 6 طبقه و کشته و مجروح شدن 10 تن خبر داد.

حمیدرضا یادگاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: در ساعت 21:44 دقیقه درپی تماس شهروندان با سامانه 125 از آتش سوزی و خارج شدن دود غلیظی در یک ساختمان 6 طبقه خبر دادند که بلافاصله 5 ایستگاه آتش نشانی، یک گروه امدادونجات، 2 خودرو تنفسی، یک تشک نجات و یک بالابر راهی محل حادثه در سعادت آباد بالاتر از میدان کاج، خیابان نهم شدند.
 
وی ادامه داد: پس از رسیدن نیروهای آتش نشانی در بررسی‌های اولیه مشاهده شد آتش سوزی از طبقه منفی دو و پارکینگ شروع شده و سه دستگاه خودرو پرادو، سمند و لندکروز کاملا شعله ور و دود فراوانی نیز طبقات را فراگرفته بود.
 
یادگاری افزود: آتش نشانان به چند گروه تقسیم شدند گروهی به کمک افراد محبوس شده احتمالی در پارکینگ رفتند که دو مرد به صورت بی‌حال بر روی زمین پارکینگ افتاده بودند که آتش نشانان بلافاصله هر دو نفر را خارج و تحویل عوامل اورژانس دادند که متاسفانه به علت دودگرفتگی جان خود را از دست داده بودند. گروه دیگر آتش نشانان 15 نفراز ساکنان که در طبقات در میان دود غلیظ گرفتار بودند خارج و به محل امنی منتقل کردند.

در بررسی بیشتر در طبقه دوم 4 تن دیگر از ساکنان مشاهده شدند که یک نفر بیهوش شده بود که آتش نشانان سریعا افراد مصدوم را خارج و تحویل عوامل اورژانس دادند که متاسفانه زن بیهوش نیز به علت دودگرفتگی جان خود را از دست داد.

سایر آتش نشانان عملیات اطفای حریق را آغاز و پس از یک عملیات سخت و نفس‌گیر آتش سوزی را مهار کردند.
 
گفتنی است، 4 تن از آتش نشانان نیز در حین عملیات دچار مصدومیت شدند که به مراکز درمانی منتقل شدند.
 
این مقام مسئول در آتش نشانی یادآور شد: علت آتش سوزی سه دستگاه خودرو توسط کارشناسان آتش نشانی در دست بررسی است.

**مصدومان به بیمارستان‌های شهید مدرس، بهمن و حضرت رسول منتقل شدند
سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی در خصوص ارائه خدمات امدادی درمانی به مصدومان حادثه آتش سوزی شب به خبرنگار ما گفت: مرکز اورژانس 115 پس از اطلاع از حادثه یک تیم امدادی درمانی عازم محل شد.
 
حسن عباسی ادامه داد: با رسیدن اولین تیم امدادی در صحنه و مشاهده وسعت حادثه از مرکز هدایت اورژانس 115 درخواست نیروی کمکی شد که سریعا 8 دستگاه آمبولانس یک اتوبوس آمبولانس و دو خودرو فرماندهی عازم محل آتش سوزی در سعادت آباد شدند.
 
وی ادامه داد: تمامی ساکنان ساختمان توسط عوامل آتش نشانی از محل حریق خارج شدند که حال 7 تن از افراد محبوس شده به علت جراحات و دودگرفتگی مساعد نبود که توسط تکنیسین‌های اورژانس پس از اقدامات اولیه درمانی به بیمارستا‌ن‌های شهید مدرس، بهمن و حضرت رسول منتقل شدند. همچنین سه نفر دیگر از ساکنان به صورت سرپایی در محل درمان شدند.
 
عباسی اظهار داشت: متاسفانه در این آتش سوزی 2 آقا و یک خانم به علت خفگی با دود غلیظ جان خود را از دست دادند.
 

اخبار,اخبار حوادث,آتش سوزی درسعادت آباد

 

اخبار,اخبار حوادث,آتش سوزی درسعادت آباد

 

اخبار,اخبار حوادث,آتش سوزی درسعادت آباد

 

اخبار,اخبار حوادث,آتش سوزی درسعادت آباد

 

اخبار,اخبار حوادث,آتش سوزی درسعادت آباد

اخبار حوادث - باشگا خبر نگاران