دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

خانه‌ای که واحدهای آن مانند پازل به هم متصل می‌شود+تصاویر



اخبار,اخبار علمی,خانه مدولار

اخبار علمی - خانه‌ای که واحدهای آن مانند پازل به هم متصل می‌شود+تصاویر

طراحان یک خانه کاملاً مدولار با استفاده از مجموعه ریاضی فیبوناچی طراحی کرده‌اند که واحدهای آن بسته به تعداد و نیاز کاربر متصل می‌شوند.

این خانه کاملاً مدولار توسط شرکت معماری MOS طراحی شده است؛ این خانه برای ارائه یک نمای کلی از خانه‌های آینده به صورت پیش ساخته برای طرفداران محیط زیست طراحی شده است.

 

این بنا با استفاده از مجموعه ریاضی واحدهای فیبوناچی طراحی شده است و واحدها می‌توانند بسته به نیاز و تعداد خانواده به هم متصل شوند؛ نور داخل خانه به غیر از نورگیرها توسط چراغ‌های LED فراهم می‌شود.
در حال حاضر این خانه پیشرفته یک نمونه اولیه در حال توسعه است.

 

اخبار,اخبار علمی,خانه مدولار

 

اخبار,اخبار علمی,خانه مدولار

 

اخبار,اخبار علمی,خانه مدولار

 

اخبار,اخبار علمی,خانه مدولار

 

اخبار علمی - فارس


ویدیو مرتبط :
تصاویر زیبایی از دوربین GoPro متصل بر پشت یک عقاب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماشین‌هایی که کتابخانه شدند و خانه‌هایی‌ با مصالح کتاب + تصاویر




خبرگزاری فارس: ایده در دسترس بودن کتاب در همه جا و همه وقت، یک راهکار جالب برای جذب علاقه مندان به کتاب و کتاب‌خوانی است. آنچه در این گزارش می‌آید تصویر اتومبیل‌های کتابخانه شده و خانه‌های ساخته شده از کتاب است.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات فارس، ایده در دسترس بودن کتاب در همه جا و همه وقت، یک راهکار جالب برای جذب علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی است. آنچه در ادامه این گزارش می‌آید تصویر مشهورترین اتومبیل‌هایی است که به صورت کتابخانه درآمده و نیز خانه‌های ساخته شده از کتاب به همراه تصاویر آنها است.

1-کتابخانه عمومی نیویورک در گزارش سالگرد تاسیس این کتابخانه از سال 1929 تا سال 1939 آورده بود که ساختمان مرکزی این کتابخانه همه 365 روز سال و همه 82 ساعت هفته باز است و بیشتر شعبه‌های این کتابخانه در 313 روز سال و 72 ساعت در هفته به ارائه خدمات می‌پردازند.

در قرارداد کتابخانه با شعبه‌هایی از آن در بعضی شهرها مثل برانکس و منهتن و جزیره شیطان قید شده بود که این شعبه‌ها 12 ساعت در روز به جز یکشنبه‌ها باز باشند و این منجر به راه اندازی کتابخانه‌هایی سیار در کنار ساختمان اصلی کتابخانه‌ها شده بود اما به دلیل کمبود بودجه‌ای که در سال 1934 برای شهر نیویورک به وجود آمد 10 شعبه از کتابخانه‌های وابسته به این شهر از ماه ژوئن تا ماه سپتامبر سال 1934 تعطیل شدند و به تبع آن واگن کتاب در جزیره شیطان و کتابخانه مسافر برانکس هم به کار خود پایان دادند اما بقیه شعبه‌های این کتابخانه در این شهر با کم کردن ساعات ارائه خدمات به کار خود ادامه دادند.

خانه های کتابخانه ای , کتابخانه های سیار


کتابخانه سیار شهر نیویورک

خانه های کتابخانه ای , کتابخانه های سیار


کتابخانه سیار جزیره شیطان

2-در میان این کتابخانه‌ها کتابخانه برانکس بعد از این تعطیلی اجباری دوباره کار خود را آغاز کرد و با استقبال بیشتر کودکان مواجه شده بود و در خاطرات آنهایی که در سال‌های میان 1938 تا 1956در این شهر زندگی می‌کردند، خاطره منتظر ماندن در هوای سرد برای رسیدن کتابخانه مسافر در ذهن‌هایشان هک شده است.

خانه های کتابخانه ای , کتابخانه های سیار


کتابخانه مسافر برانکس و استقبال بچه‌ها

خانه های کتابخانه ای , کتابخانه های سیار


استقبال مردم از کتابخانه سیار در زمانی که هیچ کتابخانه عمومی در شهر برانکس نبود

3- در یکی دیگر از ایالت‌های آمریکا یعنی ایندیانا شرکتی برای کتابخانه‌های سیار تشکیل شده بود که فعالیت خود را از سال 1820 شروع کرده بود و از سال 1918 به مجموعه کتابخانه‌های این شهر پیوسته بود. این کتابخانه هم کتابخانه سیاری برای ارائه خدمات به کتابخوان‌های آمریکایی داشته است.

خانه های کتابخانه ای , کتابخانه های سیار


کتابخانه سیار ایالت ایندیانا

4- در بهار سال 1995 مدیر کتابخانه sc مجموعه‌ای از تاکسی‌های سری 3600 کلاسیک را خرید و آنها را به منطقه‌ای به نام «راک هیل» فرستاد تا کتاب را در این منطقه امانت دهند. این تاکسی‌های کلاسیک، مجموعه‌ای جالب از کتابخانه سیار را تشکیل داده بود. این کتابخانه در سال 1958 از مشتریان خودش درباره رضایت از تاکسی‌های سیارش نظرسنجی کرد و باعث شد فعالیت آنها تا زمان بازنشستگی رانندگان مجموعه اول تاکسی‌ها تا سال 1991 ادامه داشت و بعد از این تاکسی‌های کتابخانه شده تعطیل شدند تا اینکه دوباره از سال 2006 ،3نفر از جوانان شاغل در این کتابخانه دوباره تاکسی‌های کتابدار را در این منطقه به راه انداخته‌اند.

خانه های کتابخانه ای , کتابخانه های سیار


اتومبیل‌های لوکسی که کتابخانه شدند

5- سرمهندس ایالت کلمبیا معتقد است که مردم باید بیش از این کتاب بخوانند بنابر این دست به ابتکار جالبی زده است. چند ماهی می‌شود که در شهر منهتن کیوسک‌های تلفن مجهز به قفسه‌ای از کتاب‌ شده است. پس اگر کسی احیانا برای تلفن زدن معطل شد می‌تواند در دقایق انتظارش، کتابی بردارد و بخواند.

خانه های کتابخانه ای , کتابخانه های سیار


تلفن‌های عمومی که تبدیل به قفسه‌ها کتاب شدند

6-در یکی از شهرهای آرژانتین کتابخانه‌ای سیار تشکیل شده و یک ماشین جنگی را تبدیل به کتابخانه سیار کرده‌اند و به آن عنوان (arma de instruccion masiva) یعنی سلاحی برای آموزش جمعی داده‌اند.

خانه های کتابخانه ای , کتابخانه های سیار


ماشین جنگی که کتابخانه شد

7- کتابخانه عمومی شهر آیووا بخشی برای نگهداری کودکان درنظر گرفته است و در اتاق کودکان، خانه‌ای برای بازی آنها با استفاده از کتاب ساخته شده است.

خانه های کتابخانه ای , کتابخانه های سیار


خانه بازی کودکان از کتاب ساخته شده است

8- این خانه ساخته شده از کتاب هم در کشور آمریکا واقع است. سازندگان این خانه کتابی در توضیح این کارشان نوشته‌اند: ما درباره کتاب همه فن حریف هستیم و به قدری کتاب را دوست داریم که آن را بر هرچیز دیگر ترجیح می‌دهیم. بنابر این به این نتیجه رسیدیم که در خانه‌ای از کتاب زندگی کنیم. از طرف دیگر به خاطر زیبایی و کیفیت کتاب‌ها ترجیح دادیم که بزرگترین دکور خانه‌مان هم از کتاب باشد.

خانه های کتابخانه ای , کتابخانه های سیار


خانه‌ای که از کتاب ساخته شده است .... /  خبرگزاری فارسی