دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

حمله میتسوبیشی به بازار با سه تفنگدار جدید


میتسوبیشی مدت ها با محصولاتی که به ایران وارد می کردتوانسته بود رخوت را از بازار کسل کننده آن روزها دور کند. پس از واردات شاسی بلند ASX، بالاخره شاهد عرضه مدل های جدیدتری از این برند هستیم که با ارزش گذاری جدید گمرک ایران به زودی رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت. به همین بهانه نگاهی داریم به سری جدید محصولات این برند سه پر و محبوب.

روزنامه هفت صبح: میتسوبیشی مدت ها با محصولاتی که به ایران وارد می کردتوانسته بود رخوت را از بازار کسل کننده آن روزها دور کند. با اینحال پس از خاطره خوب ژاپنی ها، خریداران کمتر موفق شدند این تجربه را بار دیگر تکرار کنند و به نوعی تویوتا توانست جای میتسوبیشی را در ایران بگیرد.

حال پس از واردات شاسی بلند ASX، بالاخره شاهد عرضه مدل های جدیدتری از این برند هستیم که با ارزش گذاری جدید گمرک ایران به زودی رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت. به همین بهانه نگاهی داریم به سری جدید محصولات این برند سه پر و محبوب.

حمله میتسوبیشی به بازار با سه تفنگدار جدید

حمله میتسوبیشی به بازار با سه تفنگدار جدید

حمله میتسوبیشی به بازار با سه تفنگدار جدید

چه مدل هایی با چه قیمتی؟

طبق آخرین اخباری که از گمرک ایران به گوش می رسد، ارزش گمرکی سه مدل میتسوبیشی 2013 اجرایی و مشخص شده است. بر این اساس مدل ASX دو لیتری حدود 20 هزار و 570 دلار، مدل OUTLANDER سه لیتری حدود 23 هزار و 650 دلار و مدل LANCER دو لیتری حدود 18 هزار و 480 دلار اعلام شده است.

این ارزش گذاری ها بیانگر این است که در صورت پارک شدن پشت ویترین نمایشگاه های شهر با در نظر گرفتن تمامی هزینه ها، از جابجایی گرفته تا سود نمایشگاهداران و دلالان، این محصولات ژاپنی بین 150 تا 180 میلیون تومان به دست خریدار خواهند رسید.



تفاوت های ظاهری مدل های جدید

همه ما لنسرهایی که مدت ها به عنوان محصولاتی قابل اعتماد در خیابان ها تردد داشتند را می شناسیم. سدانی که با توجه به طراحی اصولی و کیفیت ساخت بالای فنی اش یکی از محبوب های بازار بوده و هست.

حمله میتسوبیشی به بازار با سه تفنگدار جدید

حمله میتسوبیشی به بازار با سه تفنگدار جدید

حمله میتسوبیشی به بازار با سه تفنگدار جدید
حال نسل جدید این مدل DNA اصلی سری را حفظ کرده و تنها المان های به روز و جدید این کمپانی را در طراحی ظاهری اش به رخ می کشد. تمامی اجزا فرمی اسپورت تر به خود گرفته و جلو پنجره معروف و جدید میتسوبیشی هم در نمای جلو کاملا به چشم می آید. در مورد مدل ASX هم که زودتر از سایر برادرانش پایش به خیابان ها باز شد باید گفت تا حدودی با شمایل آن آشنایی داریم که با ظاهر جسورش توانایی این را دارد که بازار شاسی بلندها را تحت تاثیر قرار دهد اما مدل OUTLANDER محصولی متفاوت تر از ASX به نظر می رسد چرا که برخلاف آن جلو پنجره و ورودی های هوای بزرگ کمی تغییر شکل داده اندو فرمی ساده تر به خود گرفته اند.

 با این حال می توان این مدل را مثل لندکروزر در خانواده شاسی بلندهای تویوتا دانست که سعی شده روی سادگی و پرابهت بودن آن تاکید شود.



بازار هدف و رقبا


رقبای این محصولات را می توان به دو بخش قیمتی و کلاس تقسیم کرد. ASX که شاسی بلندی کوچک محسوب می شود، در کنار خودمدل هایی چون هیونداری ix35 و کیا اسپورتیج را می بیند که با قیمت هایی حدود 150 میلیون تومانی با توجه به اینکه امتحان خود را به خوبی پس داده اند، کار را برای این ژاپنی سخت می کنند اما لنسر برای رقابت کار دشوارتری را پیش روی خود می بیند!

حمله میتسوبیشی به بازار با سه تفنگدار جدید

حمله میتسوبیشی به بازار با سه تفنگدار جدید
 تویوتا آریون 190 میلیون تومانی که کیفیت بخش فنی اش بر کسی پوشیده نیست برای لنسر نور بالا می زند؛ البته از لحاظ ابعاد و کلاس رقبای به نسبت ارزان تری هم برای رقابت صف کشیده اند. کیا سراتوی دو لیتری و تویتا کرولای محبوب با قیمت های 115 میلیون تومانی شان هم اکنون بخش نسبتا خوبی را از بازار در اختیار دارند.

البته نمی توان به راحتی نسل جدید تویوتا کمری و حتی سیتروئن C5 جدید را هم نادیده گرفت که مشتریان خاص و همیشگی خود را دارند اما مدل OUTLANDER در کلاس و سبک دیگری به رقابت خواهد پرداخت. تویوتا لندکروز، پرادو و کیا موهاوی از مهمترین رقبای این محصول جدید به حساب می آیندن که پرادوی 200 میلیون تومانی با توجه به محبوبیتش مطمئنا به راحتی راه را برای این ژاپنی باز نخواهد گذاشت.


ویدیو مرتبط :
میتسوبیشی اوتلندر، به زودی در بازار ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چاپگرهای سه‌بعدی اچ.پی به بازار عرضه شد



 

 

چاپگرهای سه‌بعدی اچ.پی به بازار عرضه شد

 

 

بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات رایانه‌ای جهان، عرضه چاپگرهای سه‌بعدی خود را در بازار آغاز کرد. این چاپگر ۱۷هزار دلاری می‌تواند طراحی CAD را با استفاده از پلاستیک مذاب به نمونه یکپارچه سه‌بعدی تبدیل کند.

 


در ماه ژانویه / دی گذشته، شرکت اچ‌.پی اعلام کرد که قرار است چاپگری سه بعدی به بازار ارائه دهد و زمان و مکان آن را متعاقبا اعلام خواهد کرد.

 


اکنون، استراتاسیس، شرکتی که در حال تولید این وسیله برای اچ‌پی است، اعلام کرد که نخستین دستگاه‌های سه بعدی دیزاین‌جت با مارک اچ‌پی را روانه بازار کرده و این وسیله در ماه می/ اردیبهشت تنها در اروپا در دسترس عموم خواهد بود.

 


دیزاین‌جت سه‌بعدی در فناوری مدل‌سازی استراتاسیس، طراحی‌های سه‌بعدی آتوکد را به نمونه‌های واقعی ملموس تبدیل می‌کند.

 


در این شیوه با استفاده از لایه‌های بسیار نازک پلاستیک ای.بی.اس مذاب که بر روی یکدیگر قرار می‌گیرند، جسم سه‌بعدی یکپارچه‌ای تولید می‌شود.

 


طرح سه‌بعدی بر روی پلاستیک‌هایی با رنگ عاج فیل چاپ می‌شوند و چاپگر سه‌بعدی دیزاین‌جت می‌تواند هر بخش را به یک رنگ درآورد. تنوع رنگ این ابزار نیز هشت رنگ است.

 


با توجه به کاربرد این وسیله در تجارت‌های کوچک و بزرگ و موسسات آموزشی، این محصول برای افرادی که قصد دارند نمونه واقعی محصول خود را بلافاصله پس از طراحی در دست داشته باشند، مناسب است. این تسهیلات باعث صرفه‌جویی زیادی در زمان و مکان می‌شود، اما با هزینه‌ای بسیار سنگین از راه خواهد رسید.

 


پیش‌بینی شده بود که هزینه این چاپگر که نمونه آن توسط استراتاسیس تولید شده، حدود ۱۵ هزار دلار باشد. اما اچ‌پی اعلام کرد که قیمت این چاپگر سه‌بعدی دیزاین‌جت کمتر از ۱۳ هزار یورو یا زیر ۱۷ هزرا دلار خواهد بود.

 


بنابراین به نظر می‌رسد ورود به جمع دارندگان این چاپگر برای بیشتر مردم، حداقل در آغاز غیرممکن خواهد بود.

 


اما گذشته از این‌ها به نظر می‌رسد این چاپگر اچ‌پی مزیتی دارد که دیگر سیستم‌های تجاری موجود ندارند و آن، سهولت استفاده است.

 


یک دیزاین‌جت در گوشه دفتر کار، به معماران، مهندسین، تولیدکنندگان و طراحان این امکان را می‌دهد که بدون ترک میزهایشان، کارشان را در مدلی پلاستیکی تکمیل کرده و در دستان مافوق یا مشتریان خود قرار دهند.

 


این چاپگر تصاویری با جزئیات گوناگون را با دقت مناسبی تولید می‌کند. این روند می‌تواند صرفه‌جویی زیادی در زمان و هزینه‌ها به همراه داشته باشد، بخصوص اگر طراحان کار خود را در مرتبه نخست، درست انجام ندهند.

 


هرچند ۱۷هزار دلار مبلغ هنگفتی است، اما دیزاین‌جت سه‌بعدی با توجه به اندازه و قابلیت‌ها، در میان اقتصادی‌ترین سیستم‌های نمونه‌سازی سریع جای گرفته است.

 


چیزی که باعث می‌شود دیزاین‌جت گامی بزرگ در مسیر چاپ سه‌بعدی باشد، کیفیت نمونه‌های تولیدی است که مسلما در هفته‌های آینده با ورود این محصول به بازارهای انگلیس، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا و آلمان اخبار بیشتری در مورد آن‌ها به گوش خواهد رسید.

 


اما برای افرادی که به این بازارها دسترسی ندارند جای نگرانی نیست، این وسیله به‌زودی در سراسر جهان به بازار عرضه خواهد شد.... /  خبر آنلاین