دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

حل مشکل پخش نشدن ویدئوهای Vine در فایرفاکس



حل مشکل پخش نشدن ویدئوهای Vine در فایرفاکس

حتما شما هم با سرویس های جدیدی مثل Vine و امثال آنها که خدمات ویدئوهای کوتاه ارایه می دهند آشنایی دارید. پس از اینکه واین پا به عرصه گذاشت و ویدئوهای شش ثانیه ای را معرفی کرد، فیسبوک هم قابلیت آپلود ویدئوهای پانزده ثانیه ای را به اینستاگرام افزوده تا از توییتر عقب نماند.

 

اما به سراغ و این برویم. این سرویس اپلیکیشن هایی برای سیستم عامل های آی او اس و اندروید دارد. همچنین وبسایت آن به نشانی Vine.co نیز ویدئوهایی که کاربران در حالت عمومی ( Public ) منتشر کنند را در اختیار سایر کاربران قرار می دهد. بنابراین می توانید خیلی راحت به این وبسایت مراجعه کرده و ویدئوهای سایر کاربران را مشاهده کنید. اما باید بدانید که امکان آپلود ویدئو فقط از طریق اپلیکیشن و این صورت می گیرد و از طریق وبسایت امکانپذیر نخواهد بود.

 

اما در صورتی که با آخرین نسخه مرورگر فایرفاکس به وبسایت و این بروید، نمی توانید ویدئوها را پخش کنید. در واقع یک تصویر ثابت به جای ویدئوی مورد نظر خواهید دید. اما اگر صفحه مذکور را با مرورگرهای دیگری مثل اینترنت اکسپلورر یا گوگل کروم باز کنید، به راحتی ویدئوی موجود در آن پخش خواهد شد.

 

برای تست کردن این مشکل می توانید این لینک را با آخرین نسخه فایرفاکس باز کنید. مشاهده خواهید کرد که ویدئو پخش نمی شود. در واقع دلیل بروز مشکل این است که واین برای پخش ویدئوها از قابلیت ویدئویی HTML5 استفاده می کند. اما در صورتی که مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نکند، به ادوبی فلش سوئیچ خواهد کرد و سعی می کند که از آن استفاده کند.

 

سرویس اپلیکیشن, ویدئوهای Vine در فایرفاکس, ویدئوهای Vine

 

اما به نظر می رسد که در این سوئیچ کردن بین HTML5 و ادوبی فلش مشکلی پیش می آید و در هر صورت ویدئو پخش نمی شود. اما در اینجا می توانیم از یک راه حل موقتی استفاده کنید. در اینجا می توانیم با غیر فعال کردن قابلیت پخش ویدئوی HTML5 کاری کنیم که وبسایت و این مجبور به استفاده از فلش شود. برای انجام این کار مراحل زیر را طی کنید.

 

۱- عبارت about:config را در نوار آدرس فایرفاکس تایپ کرده و اینتر را بزنید. سوالی از شما پرسیده خواهد شد که باید دکمه I’ll careful, I promise را بزنید.

 

۲- در این صفحه عبارت media.windows-media-foundation.enabled را جستجو کنید.

 

۳- مقدار پیشفرض این گزینه true است که با دوبار کلیک کردن روی آن به false تغییر داده خواهد شد.

 

اکنون همه چیز درست است و فایرفاکس می تواند به درستی ویدئوهای و این را پخش کند. چون اکنون به صورت مستقیم از ادوبی فلش استفاده خواهد کرد. البته توجه داشته باشید که انجام این کار روی کارکرد وبسایت های دیگری از که از HTML5 بهره می برند تاثیر خواهد گذاشت.

 

در صورتی که زیاد از وبسایت های مبتنی بر HTML5 استفاده می کنید، می توانید ویدئوها را روی سیستم دانلود کرده و سپس تماشا کنید و یا اینکه از یک مرورگر دیگر برای پخش ویدئوها استفاده نمایید. برای دانلود کردن ویدئوها کار شما کمی سخت است چون باید از ترفندهایی استفاده نمایید تا لینک دانلود ویدئو را پیدا کنید.

 

برای یافتن لینک دانلود ویدئوها از روش زیر استفاده کنید.
۱- روی صفحه راست کلیک کرده و گزینه View Page Source را انتخاب کنید.


۲- سپس کلیدهای ترکیبی Ctrl + F را بزنید تا کادر جستجو باز شود.


۳- اکنون عبارت mp4 را وارد کنید.


۴- اولین لینکی که به یک فایل با فرمت mp4 ختم می شود را کپی کنید.


۵- اکنون می توانید لینک را با استفاده از مرورگر باز کرده و یا از برنامه های مدیریت دانلود برای دانلود کردن آن بهره بگیرید.

منبع:gooyait.com


ویدیو مرتبط :
مشکل باز نشدن سایت گوگل در مرورگر فایرفاکس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تازه‌ترین خبرها از قهوه تلخ: اول باید مشکل پخش قسمت آخر در اینترنت حل شود



  ,قهوه تلخ,وضعیت قهوه تلخ

 

تازه‌ترین خبرها از قهوه تلخ: اول باید مشکل پخش قسمت آخر در اینترنت حل شود

تهیه کنندگان "قهوه تلخ" به کارگردانی مهران مدیری در نظر دارند ساخت ادامه این مجموعه را دوباره از سر گیرند.

 

به گزارش خبرنگار مهر، برادران آقا گلیان در حال مذاکره با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند تا ساخت ادامه این مجموعه که با استقبال مخاطبین در شبکه نمایش خانگی روبرو شده بود را دوباره از سر گیرند.

 

شنیده ها حاکی است آنها باید مشکلات پیش آمده برای نسخه ای از این مجموعه که به طور غیر قانونی وارد بازار شده بود را در ارشاد رفع کنند تا بتوانند ساخت ادامه "قهوه تلخ" را آغاز کنند. هم اکنون برادران آقا گلیان مشغول این کار هستند.

رجبی فروتن؛ رئیس دفتر همکاری‌های سمعی و بصری و نمایش خانگی وزارت ارشاد، در گفتگویی با خبرگزاری مهر پیش از این عنوان کرد: فقط سه قسمت از سری دوم این مجموعه تهیه و تولید شده است و ما در حال بررسی و ارزیابی آن بودیم که بحث ورود این بخش‌ها به صورت غیرقانونی در شبکه نمایش خانگی مطرح شد. در حال حاضر موضوع شکل حقوقی دارد.

 

وی ادامه می‌دهد: سرمنشا ورود این نسخه هنوز مشخص نیست. باید تهیه‌کننده فیلم در این زمینه که دیگر این اتفاق برای مجموعه "قهوه تلخ" نمی‌افتد تضمین دهند چراکه موضوع این سریال مانند یک فیلم سینمایی نیست که مجوز ساخت داشته و حالا پس از تولید در اداره نظارت برای گرفتن پروانه نمایش مشکل داشته باشد. ارگان‌های دست اندرکار مبارزه با قاچاق فیلم باید به جمع‌بندی برسند و درباره دلایل قاچاق این سریال نظر خود را ارائه دهند. مجوز نشر این مجموعه منوط به برطرف شدن ابهامات پخش غیرقانونی آن است. زیرا چنین اتفاقی باعث می‌شود فضای ناامنی در شبکه نمایش خانگی به وجود آید.

 

البته خشایار الوند نویسنده مجموعه "قهوه تلخ" نیز هم اکنون در "ساخت ایران" با محمد حسین لطیفی همکاری می کند. از طرف دیگر جمع کردن عوامل و بازیگران این مجموعه کار دشواری است./کافه سینما