دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

حقایقی در مورد عنکبوتها که نمی دانید



عنکبوت, رشته های عنکبوت, عنکبوتها و محیط زندگی, تار عنکبوت

 

 

اگر می خواهید هر چه بیشتر با این حشره بزرگ و ترسناک آشنا شوید این مطلب را مطالعه کنید.

 

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، عنکبوتها به عنوان یکی از حشرات بزرگ و ترسناک در دنیا شناخته می شوند و همیشه سایه ای از ترس و افکار ناشناخته در مورد این حشره وجود داشته است. در این مطلب قصد داریم تا شما را با نکاتی جالب در مورد زندگی عنکبوتها آشنا کنیم.

 

 

عنکبوت, رشته های عنکبوت, عنکبوتها و محیط زندگی, تار عنکبوت

 

 

عنکبوتها و محیط زیست

سم عنکبوتها بر اساس تحقیقات دانشمندان به عنوان یک ماده حشره کش دوستدار محیط زیست شناخته شده است. سم این جانور چه به صورت طبیعی و یا مصنوعی تهیه شود می تواند به عنوان یک آفت کش بسیار قوی در مزارع به کار رود. این سم به موجوداتی که در نزدیکی محل سم پاشی قرار دارند آسیب نمی زند و همچنین آفت مورد نظر نمی تواند در برابر این سم مقاوم شود.

 

 

عنکبوت, رشته های عنکبوت, عنکبوتها و محیط زندگی, تار عنکبوت

 

 

رشته های عنکبوت

تارهایی که عنکبوتهای درست می کنند از جمله عجایب دنیای طبیعت هستند. این تارها به نوعی از پولاد سخت تر هستند و امروزه از آنها و ترکیبات شبیه به آن در ساخت جلیقه های ضد گلوله استفاده می شود. نکته بعدی سبک بودن عجیب این تارها است. چیزی در حدود 40 هزار کیلومتر از این تارها تنها 450 گرم وزن دارد.

 

عنکبوتها و محیط زندگی انسان

باید گفت که این حشره علاقه خاصی به محیط های زندگی انسانی دارد که می تواند برای انسان بسیار خطرناک باشد. در نقاط مختلفی از جهان می توان عنکبوتها را در محل های سکونت انسان پیدا کرد. در کشورهایی مثل آمریکا و یا استرالیا می توان تعداد زیادی از انواع عنکبوتها را پیدا کرد که در محیط های مختلف از تخت خواب تا درون استخر زندگی می کنند. خوشبختانه به دلیل وجود پادزهرهای مناسب برای گزیدگی موردی از مرگ بعد از سال 1980 گزارش نشده است.

 

عنکبوتها شکارچیانی قهار

در دنیا چیزی در حدود 40 هزار گونه عنکبوت وجود دارد که بنا بر مطالعات صورت گرفته تنها یک گونه از آن شکارچی نیست. در این میان 50 گونه از عنکبوتها دارای سم هایی هستند که برای انسان مضر هستند و می توانند انسان را دچار مشکل کنند. در این میان دو نوع سم عنکبوت وجود دارد. یک گونه از سم ها که به اندام نرم اطراف محل گزش آسیب می زند و گونه دیگر که به سیستم عصبی انسان آسیب می زند. در زمان گزش مسائل مختلفی مطرح است که از آن میان می توان به میزان فرو رفتن نیش نوع سم و مقدار وارد شده از این ماده به بدن انسان نیز مهم است.

 

 

عنکبوت, رشته های عنکبوت, عنکبوتها و محیط زندگی, تار عنکبوت

 

 

عنکبوتها و باغبانی

باید اعتراف کرد که وجود عنکبوتها برای بسیاری از باغ ها و مزارع امری مناسب است. عنکبوتها تعداد زیادی از حشرات ریز و کوچک را به عنوان غذا استفاده می کنند و علاوه بر تامین مواد غذایی خود کمک بزرگی به اکثر کشاورزان و باغ دارن هستند. عنکبوتها معمولا با تار تنیدن و یا پریدن بر روی شکار خود آن را شکار می کنند. هر عنکبوت می تواند 20 تا 60 برابر طول خود را بپرد.

 

عنکبوتها موجوداتی ترسو

برخلاف تصوری که بسیاری از عنکبوت دارند این حشره اصلا ترسناک نبوده و حتی قصد آزار انسان را نیز ندارد. اگر در مکانی مشاهده کردید که عنکبوتی در حال بالا رفتن از قسمتی از بدن شماست به هیچ وجه نگران نشوید. سعی کنید تا به آرامی عنکبوت را از بدن خود جدا کنید و به هیج وجه از حرکات سریع و یا خشن استفاده نکنید.

 

عنکبوتها و زندگی اجتماعی

در کل عنکبوتها موجوداتی هستند که به تنهایی زندگی می کنند و کمتر دارای زندگی اجتماعی هستند. اما در میان 40 هزار گونه عنکبوتها چیزی در حدود 500 تا 1000 گونه دارای زندگی اجتماعی هستند و معمولا خانه هایی کندو مانند برای خود می سازند که به طور معمول در هر کدام از آنها 20 هزار عنکبوت زندگی می کنند.... / باشگاه خبرنگاران

 

 



ویدیو مرتبط :
چرا عنکبوتها ....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حقایقی که درباره البغدادی نمی‌دانید



اخبار,اخبار بین الملل,  ابوبکر بغدادی

 

 اخبار بین الملل -  حقایقی که درباره البغدادی نمی‌دانید

یک مجله آمریکایی حقایقی را درباره شخصیت و گذشته "ابوبکر بغدادی" سرکرده گروهک تروریستی داعش منتشر کرد.

  مجله نیوزویک در مطلبی درباره سرکرده داعش نوشت: بغدادی طی چند دفعه ای که در ملا عام حاضر شده، حاشیه های فراوانی از خود به جا گذاشته است.

این مجله آمریکایی در توضیح گذشته و زندگی نامه بغدادی می نویسد: وی متولد سال ۱۹۷۱ در منطقه الجابریه است که پس از اشغال عراق توسط آمریکا برای از بین بردن شورشی ها، مورد بمباران شدید قرار گرفت.

خانواده بغدادی ثروتمند نبودند، اما دو تن از عموهایش در دستگاه امنیتی "صدام" دیکتاتور معدوم عراق مشغول به کار بودند که این مساله به معنای برخورداری آنها از موقعیت اجتماعی است که باعث می شد ساکنان محله از آنها حساب ببرند.

یکی از افرادی که خانواده بغدادی را از نزدیک می شناخت می گوید: سرکرده داعش در خانواده ای فقیر بزرگ شد و بسیار درونگرا بود. به مسجد می رفت و همیشه سرش در کتاب بود... همین!

بغدادی در منطقه ای به مسافت یک و نیم کیلومتری حرم امام حسن عسکری (ع) بزرگ شد که مکانی مقدس نزد شیعیان است و نزد اهل تسنن نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.

بر اساس تبلیغات داعش و به نقل از "یاسر فهمی" از ساکنان سامرا، نحوه پرورش بغدادی نقش بزرگی در زندگی وی داشت، زیرا دائما در جلسات دروس دینی حاضر می شد.

"سجاد ایاد" تحلیل گر عراقی از دانشکده علوم اقتصادی عراق می گوید: بسیار باعث تعجب است که بغدادی یک فرد متدین بود و من هیچ دلیل قانع کننده ای برای این همه افراط گرایی نمی بینم، زیرا بیشتر عراقی هایی که به گروههای تروریستی پیوستند از بعثی های سکولار در سالهای قبل از ۲۰۰۳ بودند.

عراقی های ساکن سامرا می گویند که بغدادی به ورزش و بخصوص فوتبال نیز علاقمند بوده است، اما پایگاههای اینترنتی متعلق به داعش خاطرنشان می کنند که بغدادی در سالهای ابتدایی زندگی خود قرآن و علوم اسلامی را آموخت و سخنران مسجد احمد بن حنبل بوده است تا به این وسیله وی را اهل تقوا نشان دهند، اما این ادعا با حقایق مربوط به او منافات دارد.

یکی از ساکنان استان رقه سوریه وضعیت حضور بغدادی در محافل را چنین یادآور می شود: بغدادی هرگاه که وارد مسجد می شد، شبکه های تلفن همراه قطع می شدند و افراد مسلح اطراف را محاصره می کردند و زنان برای نماز به قسمت فوقانی مسجد منتقل می شدند و به همه هشدار داده می شد که مبادا عکس یا فیلمی از وی تهیه کنند.

وی می گوید که آن زمان کوتاه در مسجد از تنش زا ترین لحظات زندگی اش بوده است.

ابوعلی می افزاید: یکی از چیزهایی که روی اعصاب ما تاثیر می گذاشت نعره الله اکبر اطرافیان بغدادی بود که هنگام ورودش در لباس های از سر تا پا سیاه فضا را پر می کرد و ما از ترس می لرزیدیم و مجبورمان کردند با او بیعت کنیم و وقتی از مسجد رفت تا نیم ساعت بعد به ما اجازه خروج دادند.

این شهروند سوری، بغدادی را دارای تفکری مانند سرکرده های مافیا توصیف می کند که از نگهبان هایش انتظار نظم و دقت بسیار دارد و یک طراح جنگی فوق العاده و بسیار منظم است.

اما همسایه ها و آشنایان بغدادی در زادگاهش سامرا او را جور دیگری می شناسند؛ وی که آنجا به ابوعوض و ابودعا معروف است چهره ای متفاوت با سرکرده فعلی داعش دارد. طارق حمید همسایه سابق بغدادی او را با آرامش و گوشه گیری زیاد یاد می کند که علاقه ای به صحبت و ایجاد ارتباط نداشته است.

آشنایان مغز متفکر داعش او را جوانی عاشق درس و بحث و گوشه گیر معرفی می کنند که دوستان زیادی نداشته است؛ حمید می گوید که بغدادی با دوچرخه رفت وآمد می کرد و همیشه دشداشه به تن داشت و کلاه کوچک سفیدی به سر می گذاشت و ریش کوتاهی داشت، مانند اکثر جوان های سامرا نبود که پیراهن و شلوار می پوشند؛ هیچ گاه قهوه خانه نمی رفت و حلقه کوچکی از دوستان در مسجد داشت.
 
 اخباربین الملل  - العالم