دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

حسنی:کنکور دوره های مجازی دانشگاهها متمرکز شد



 

 

کنکور دوره های مجازی دانشگاهها متمرکز شد

مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی با تشریح جزئیاتی از برگزاری آزمون متمرکز دوره های مجازی دردوره کارشناسی ارشد با بیان اینکه چنین آزمونی برای دوره لیسانس نیز در نظر گرفته شده اما نهایی نشده است گفت: این آزمون ۱۹ بهمن ماه به صورت سراسری برگزار می شود. 

 

ابوالفضل حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با توجه به اینکه در سالهای گذشته هر دانشگاه بر اساس شرایط خود اقدام به گرفتن آزمون و پذیرش دانشجو در رشته های مجازی می کرد و از این طریق ناهماهنگی هایی به وجود می آمد از سال جاری تصمیم گرفتیم همزمان با کنکور سراسری کارشناسی ارشد، آزمونی را به صورت سراسری برای رشته های مجازی دانشگاهها برگزار کنیم.

 

وی اظهار داشت: این آزمون که ۱۹ بهمن ماه به صورت سراسری و توسط سازمان سنجش برگزار می شود مختص دانشجویان ورودی مجازی خواهد بود.

 

مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی گفت: با این روش می خواهیم ورودی های مجازی افرادی توانمند و دارای شغل باشند که نمی توانند از فرصت های دیگر آموزش عالی استفاده کنند.

 

وی اظهار داشت: در حال حاضر دانشگاههای مجری دوره های مجازی رشته های کارشناسی ارشد خود را برای پذیرش دانشجو در سال آینده اعلام کرده اند که بر اساس آن در هر کد رشته محل ۵۰ تا ۷۰ دانشجو پذیرش می شود.

 

حسنی افزود: چنین برنامه ای برای دوره های مجازی در مقطع کارشناسی نیز در نظر گرفته شده اما اما هنوز نهایی نشده است./خبرگزارى مهر


ویدیو مرتبط :
نگاهی به اوضاع نا بسامان دانشگاهها در دوره پهلوی دوم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرط عودت هزینه ثبت‌نام کنکور مجازی ارشد



 

 

 

شرط عودت هزینه ثبت‌نام کنکور مجازی ارشد

 

دانشگاه تهران آخرین وضعیت پذیرش دانشجویان سومین دوره آزمون کارشناسی ارشد (مجازی) 89 را که موفق به کسب حدنصاب مرحله اول آزمون شده اند، اعلام کرد.

دانشگاه تهران اعلام کرد، در صورتیکه دانشگاه تهران از طریق سازمان سنجش آموزش کشور موفق به اخذ پذیرش دانشجو در رشته های تربیت بدنی و علوم ورزشی-حرکات اصلاحی و آسیب شناسی، تربیت بدنی و علوم ورزشی-مدیریت ورزشی، مدیریت کارآفرینی-آموزش و ترویج، مدیریت کارآفرینی-بخش عمومی، مدیریت کارآفرینی-سازمانی، مدیریت کارآفرینی-فناوری، مدیریت کارآفرینی-کسب و کار جدبد، حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق خصوصی، حسابداری، مدیریت اجرایی و مدیریت رسانه، مدیریت امور شهری، در نیمسال دوم سال تحصیلی 90-89 شود، همزمان از پذیرفته شدگان مرحله اول نیز جهت شرکت در مرحله دوم آزمون دعوت به عمل خواهد آورد.

همچنین در صورت کسب حد نصاب قبولی در دو مرحله (مرحله نهایی کسب حداقل 50 از 100 امتیاز) این داوطلبان شرایط ورود به دانشگاه تهران را پیدا می کنند.

دانشگاه تهران در خصوص رشته های مدیریت دولتی و مدیریت بازرگانی نیز اعلام کرده است: داوطلبانی که در دانشکده مدیریت در مرحله اول حد نصاب لازم را کسب کرده اند، در صورت تمایل می توانند در پردیس قم در مرحله دوم آزمون شرکت کرده و در صورت کسب نصاب قبولی در دو مرحله (مرحله نهایی کسب حداقل 50 از 100 امتیاز) این داوطلبان شرایط ورود به پردیس قم دانشگاه تهران را پیدا خواهند کرد.

علاوه بر این، در خصوص سایر رشته های مدیریت MBA، مدیریت منابع انسانی، مدیریت مالی، مدیریت صنعتی، مدیریت بازرگانی-بیمه، فلسفه غرب و برنامه ریزی مدیریت و آموزش محیط زیست، داوطلبانی که موفق به کسب حدنصاب مرحله اول شده اند می توانند یکی از این دو گزینه را انتخاب کنند:

1.در صورتیکه دانشگاه تهران حداقل تا پایان سال 1390 موفق به پذیرش دانشجو در این رشته ها بشود، حق آن داوطلب محفوظ باقی می ماند و از آنها در موعد مقرر جهت شرکت در مرحله دوم آزمون دعوت به عمل خواهد آمد و در صورت کسب حد نصاب قبولی در دو مرحله (مرحله نهایی کسب حداقل 50 از 100 امتیاز) این داوطلبان نیز شرایط ورود به دانشگاه تهران را پیدا می کنند.

در صورت عدم تمایل این داوطلبان به تحقق بند 1 می توانند با مراجعه به دانشگاه نسبت به دریافت هزینه ثبت نام خود اقدام کنند...../تحلیل:عصرایران