دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

حسادت واقعا زنان را کور می کند!



 

حسادت واقعا زنان را کور می کند!

 

 

محققان دانشگاه دلور به تازگی دریافته اند حس حسادت که از توانایی تضعیف پر اعتماد به نفس ترین افراد دنیا نیز برخوردار است واقعا افراد را کور می کند.

 


طی مطالعه ای بر روی گروهی از زوجهای داوطلب، دانشمندان دریافتند برانگیختن حس حسادت در میان افراد مختلف تاثیر بسیار شدیدتری بر روی زنان حسود می گذارد.

 


در این آزمایش زوجها در کنار یکدیگر و پشت رایانه های مجزایی که توسط یک پرده از هم جدا شده بود قرار گرفتند. زنان داوطلب باید از میان یکسری از تصاویر مرتبط با طبیعت و معماری تعدادی تصویر را انتخاب می کردند و در عین حال باید از تصاویر آزار دهنده و ناخوشایندی که در میان این تصاویر قرار داشتند نیز چشم پوشی می کردند.

 


در این میان آزمایش کنندگان با برانگیختن حس حسادت زنان داوطلب نسبت به همسران خود دریافتند زنانی که از حس حسادت شدید برخوردارند، نسبت به برانگیختگی این احساس بیشتر آزرده شده و در نتیجه تصاویر ناخوشایند موجود در آزمایش تاثیر بیشتری بر روی آنها گذاشته و توانایی خود را در دیدن و انتخاب تصاویری که مورد نظر محققان بود از دست می دادند.

 


بر اساس نتایج به دست آمده محققان دانشگاه دلور اعلام کردند به نظر می آید مغز در سازماندهی اطلاعات ویژه احساسی عملکردی عجیب دارد و از این رو زمانی که داوطلبان در هنگام دریافت سیگنالهای حسادت تصاویر آزار دهنده را بر روی نمایشگر رایانه مشاهده می کردند چشم پوشی از آنها برایشان امری سخت و غیر ممکن بود.

 


بر اساس گزارش لایو ساینس، محققان باور دارند زمانی که محرکهای احساسی به وجود می آیند توجه فرد را به سوی خود جلب می کنند و در نتیجه تمرکز فرد بر روی دیگر رویدادهایی که در همان لحظه در حال رخ دادن هستند، مختل خواهد شد. این رویداد برای افرادی که به اضطراب مبتلا هستند تاثیرات شدیدتری به جا خواهد گذاشت و با افزایش شدید سطح اضطراب و تشویش، تمرکز و نیروی بینایی این افراد را به شدت مختل خواهد کرد.... /  خبرگزارى مهر

 


ویدیو مرتبط :
یک داور واقعا کور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیا واقعا زنان زیباتر می شوند؟



نتایج تحقیقات تازه دانشمندان حاکی است : زنان طی نسل های متمادی در یک سیر تکاملی ، زیباتر و جذاب تر شده اندتعداد فرزندان زنان «بسیار زیبا» نیز 6 درصد بیش از زنانی با جذابیت کمتر است.این الگو باعث شده که زنان طی نسل ها، زیباتر و جذاب تر شوند در حالی که مردان از نظر زیباشناسی همچون نیاکان اولیه خود «غیرجذاب» باقی مانده اند.

 

زیباترشدن

 

این مطالعه که توسط محققان دانشگاه هلسینکی فنلاند صورت گرفته نشان می دهد: زنان زیبارو نسبت به همتایان زشت تر خود فرزندان بیشتری دارند و البته سهم بالاتری از این فرزندان دختر هستند.

 

دانشمندان معتقدند این الگو باعث شده که زنان طی نسل ها، زیباتر و جذاب تر شوند در حالی که مردان از نظر زیباشناسی همچون نیاکان اولیه خود«غیرجذاب» باقی مانده اند.

 

«مارکوس جوکلا» کارشناس دانشگاه هلسینکی در این تحقیق نتیجه گرفته است: زنان زیبارو، 16 درصد بیشتر از همتایان زشت تر خود، فرزند دارند و تعداد فرزندان زنان «بسیار زیبا» نیز 6 درصد بیش از زنانی با جذابیت کمتر است.

 

این اطلاعات در آمریکا و از بررسی چهار دهه زندگی بیش از یک هزار و 200 زن و نزدیک به یک هزار مرد گردآوری شده و جذابیت این افراد براساس تصاویر گرفته شده از آنها و ثبت تعداد فرزندان شان ارزیابی شده است.

 

زیباترشدن

 

در عین حال این تحقیق نشان می دهد تعداد فرزندان مردانی با حداقل جذابیت 13 درصد کمتر از مردان دیگر است.

 

این مطالعه متکی بر تحقیق اخیر یک روان شناس در لندن است که معقتد بود فرزندان والدین خوش سیما به احتمال بسیار زیاد دختر هستند.

 

براساس این گزارش روان شناسان معتقدند زنان در طی نسل ها زیباتر شده اند چونکه تلاش بیشتری در این راه به خرج داده اند و منابع بیشتری نیز برای این کار در اختیار داشته اند.

 

دکتر جک داسیلوا از دانشگاه آدلاید می گوید: مشخصه های خوش سیمایی مثل صورت متقارن شاید بازتابی از کیفیت ژنتیک باشد.

 

وی می افزاید: "به عبارت دیگر اگر شما با یک شریک جذاب تولید مثل کنید فرزند شما کیفیت ژنتیک شریک تان را به ارث خواهد برد که در این صورت شانس بقا و تولید مثل فرزندتان افزایش می یابد بنابراین ژن های زیبایی با احتمال زیادی به نسل های آینده منتقل می شود.