دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

جیلی امگرند EX7 با آپشن های متنوع


این روزها تنوع در بازار شاسی بلندهای چینی زیر ۱۰۰ میلیون تومان بیشتر از قبل شده و رقابت میان آن‌ها بالا گرفته است. یکی از شاسی بلندهای مدعی که از قیمت بالا رنج می‌برد، جیلی امگرند EX7 است که به تازگی قیمت آن از ۱۰۰ میلیون تومان نیز تجاوز کرده است!

مجله تخت گاز: این روزها تنوع در بازار شاسی بلندهای چینی زیر ۱۰۰ میلیون تومان بیشتر از قبل شده و رقابت میان آن‌ها بالا گرفته است. یکی از شاسی بلندهای مدعی که  از قیمت بالا رنج می‌برد، جیلی امگرند EX7 است که به تازگی قیمت آن از ۱۰۰ میلیون تومان نیز تجاوز کرده است!

شرکت جیلی از سال ۱۹۸۶ فعالیت خود را آغاز کرد و از سال ۲۰۰۲ وارد گود خودروسازی شد و حالا به عنوان یکی از چهار خودروساز برتر چین شناخته می‌شود. همچنین در سال ۲۰۰۸ شرکت جیلی بخش عمده‌ای از سهام ولوو را خریداری کرد و با مالکیت این برند سوئدی، خودرو را در بازارهای جهانی نیز مطرح کرد.

جیلی امگرند EX7 با آپشن های متنوع

با استقبال نسبتا مناسبی که از سدان لوکس جیلی، یعنی امگرند EC7 در ایران به عمل آمد، جیلیران موتور تصمیم گرفته تا شاسی بلند EX7 را نیز برای رقابت با خودروهایی هم‌چون جک S5، لیفان X60 و ام‌وی‌ام X33 روانه بازار کند.

از EX7 در نمایشگاه شانگهای ۲۰۰۸ رونمایی به عمل آمد و حالا مدت کوتاهی است که از حضور آن در ایران می‌گذرد. طراحی این شاسی بلند جمع جور، تقلیدی کورکورانه از تویوتا Rav4 نسل سوم به شمار می‌رود. گلگیرهای عضلانی، جلوپنجری مستطیلی ناهماهنگ با طرح کلی خودرو و چراغ‌‌های کوچک  مجهز به لامپ‌‌های LED در عقب، از ویژگی‌‌های ظاهری این شاسی‌بلند چینی هستند. هم‌چنین قطعات پلاستیکی استقاده شده در بدنه کیفیت چندانی ندارند.

با ورود به کابین، با فضایی مشابه EC7 روبه‌رو می‌شویم. طراحی کابین ساده است اما با ترفندهایی نظیر استفاده زیاد از دکمه‌ها و نحوه دکوراتیو کنسول جلو و پنل در‌ها سعی شده تا لوکس به نظر برسد. طراحی کابین تم اروپایی دارد، اما کیفیت معمولی قطعات کابین چنگی به دل نمی‌زند. صندلی‌‌های جلو به صورت برقی تنظیم می‌شوند و به گرمکن مجهز شده‌اند. اما نبود لبه‌‌های کناری صندلی‌‌های جلو باعث شده تا در پیچ‌ها به خوبی سرنشینان را در بر نگیرند و فضای ردیف دوم نیز تا حدودی افراد قدبلند را دچار مشکل می‌کند.

جیلی امگرند EX7 با آپشن های متنوع

هم‌چنین عدم راحتی پشتی صندلی‌ها نیز مزید بر علت شده است. فرمان طراحی جذابی دارد و در کنار نشان‌گرهای زیبای پشت فرمان، ترکیبی چشم‌نواز خلق کرده است. تسلط بر خودرو مناسب است و دید خوبی از اطراف در اختیار راننده قرار می‌گیرد. EX7 دید مناسب عقب را مدیون طراحی ستون‌های نازک است و آینه‌‌های جانبی که فضای زیادی را پوشش می‌دهند. با این وجود دوربین دید عقب و سنسور جلو و عقب نیز در پارک کردن به کمک راننده می‌آیند تا از این نظر هیچ مشکلی با EX7 احساس نشود.

EX7 یک پیشرانه ۲.۴ لیتری را در دل خود جای داده است که نسبت به رقبا حجم بیشتری دارد. این پیشرانه ۱۶ سوپاپ که صدای بمی ‌تولید می‌کند، قادر است ۱۶۲ اسب‌بخار قدرت تولید کند، اما جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک در تعویض دنده ۲ به ۳ تاخیر دارد و بخشی از توان پیشرانه راتلف می‌کند. هندلینگ EX7 در سطح مطلوبی قرار دارد و از خودرویی نظیر X33 بهتر است. اما در مانورهای ناگهانی و یا رد کرد پیچ‌ها با سرعت بالا، نافرمانی خفیفی رخ می‌دهد که سیستم ESP آن را مهار می‌کند. هم‌چنین ۷ ایربگ در کابین EX7، ایمنی سرنشینان را تامین می‌کنند و مصرف سوخت ۸ لیتری نیز رقم مناسبی برای این شاسی بلند جمع‌وجور است.

رقبای داخلی و خارجی

 MVM X33 New

  Lifan X60

  Jac S5

 پیشنهاد نهایی

مهم‌ترین مشکل EX7 را باید در تک دیفرانسیل بودن آن جست و جو کرد. مهم‌ترین نقطه قوت EX7 را نیز  باید در سواری نرم و کم تکان آن جست، که از این نظر حتی از ix35 نیز نرم‌تر است.

جیلی امگرند EX7 با آپشن های متنوع

جیلی امگرند EX7 با آپشن های متنوع

جیلی امگرند EX7 با آپشن های متنوع


ویدیو مرتبط :
جیلی امگرند 7

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تغذیه نوزادتان را متنوع کنید



 

 

تغذیه نوزادتان را متنوع کنید

 

ایجاد تنوع در تغذیۀ نوزاد حدوداً 4 ماه بعد از اینکه تنها خوراکی اش شیر بود، آغاز می‌شود. حدوداً از پنج یا شش ماهگی،مواد غذایی دیگر را وارد تغذیۀ نوزاد کنید؛ برای شروع از سبزیجات و مکمل‌های شیر استفاده کنید.

 

عموماً این کار را با غذای صبح و بعد غذای شب شروع می‌کنیم. می‌توانید مواد غذایی مخلوط شده همراه با یک قاشق سوپ را به نوزادتان بدهید. همچنین، می‌توانید مقداری از شیری را که نوزاد با شیشه می‌خورد با پورۀ سبزیجات (خانگی یا صنعتی) جابه‌جا کنید؛ برای این کار می‌توانید 30 میلی گرم پورۀ سبزیجات را جایگزین 30 میلی گرم آب+ شیر خشک کنید. به تدریج، میزان شیر را کم کرده و پوره را جایگزینش کنید تا جایی که مقدار پوره، پنج برابر شیر شود.


حتی اگر به تدریج، میزان شیر مورد نیاز کودک کم شود، تا دو سالگی همچنان به 500 میلی لیتر شیر در روز نیاز دارد.


خوراکی‌های جدید بنابر سن نوزاد


بنابراین، می‌توان با کشف سبزیجات شروع کرد. بنابر یک قاعدۀ کلی، نوزادان کنجکاو به شناخت طعم و مزه‌های جدید هستند و به طور داوطلبانه سبزیجات را می‌پسندند. با این حال، اگر بچه‌‌ای تمایلی به سبزیجات نداشته باشد، می‌توانید سبزی و صیفی جاتی را که کمی شیرین و مطابق میلش هستند، مثل چغندر و هویج، به او بخورانید. البته این سبزیجات باید به خوبی به شکل پوره مخلوط شده و با قاشق یا شیشۀ شیر به کودک داده شوند.

 

چند هفته بعد، می‌توانید این روند را با کمپوت میوه‌ها (خانگی یا صنعتی) ادامه دهید. همیشه میوه‌های رسیده، پخته شده، مخلوط و بدون شکر در الویت قرار دارند.


حدود هفت یا هشت ماهگی، نوزاد می‌تواند شروع به مزه کردن گوشت یا ماهی کند. توصیه می‌شود که گوشت، مرغ یا ماهی بدون چربی مثل گوشت بره، گاو، گوساله و یا ماهی قزل آلا، ماهی حلوا یا مرلان به دلبندتان بدهید. در حدود ده ماهگی هم می‌توانید تخم مرغ پخته شده را به این لیست اضافه کنید. در نهایت، بعد از 18 ماهگی نوبت به حبوبات می‌رسد.

 

برای متنوع کردن تغذیه، از چه مواردی باید اجتناب کرد؟


به غذای نوزاد، زیاد چاشنی نزنید. تا جایی که می‌توانید نمک و شکر را محدود کنید. اولاً این کار برای حفظ سلامتی مهم است و در ثانی، با این کار کودک می‌تواند مزۀ تک تک سبزجات و خوراکی‌ها را کشف کند. قبل از هفت، هشت ماهگی به غذای کودک روغن اضافه نکنید.

 

متنوع کردن تغذیۀ نوزاد را با میوه‌ها شروع نکنید. طبیعتاً او خوراکی‌های شیرین را ترجیح می‌دهد. اگر تغذیه اش را با خوراکی‌های شیرین مثل میوه‌های شیرین شروع کنید، این احتمال وجود دارد که او از خوردن سبزیجات اجتناب کند.

 

سبزیجات "پر طعم"، سبزیجات سرشار از فیبر و سبزیجات آلرژی زا عبارتند از: کلم، شلغم، پیاز، تره (سبز)، کرفس، نخود فرنگی، گوجه فرنگی، کنگر فرنگی، فلفل دلمه‌ای، بادمجان، جعفری ...؛ این سبزیجات به هیچ وجه توصیه نمی‌شوند. بنابر توصیۀ بسیاری از متخصصان آلرژی، میوه‌هایی نیز که ایجاد آلرژی می‌کنند، مانند: توت فرنگی، کیوی و یا میوه‌های محرک نیز نباید تا قبل از دو سال به کودک داده شوند.


از هویج هم به خاطر یبوست آور بودنش، باید پرهیز کرد.

 

توصیه‌های ما


سعی کنید پوره‌های سبزیجات را خودتان، بدون نمک درست کنید.


در ابتدا، سبزیجات را و سپس میوه‌ها را یکی یکی به کودکتان بدهید تا بتواند به وضوح مزه و طعم آنچه را که می‌خورد تشخیص دهد و آنها را از هم متمایز کند. بعد از چند هفته، آنها را با هم مخلوط کنید.


اگر خودتان پوره را برای نوزاد آماده می‌کنید، آن را با بخار بپزید، این روش به بهترین شکل ممکن ویتامین‌های مواد غذایی را حفظ می‌کند.

 


منبع:seemorgh.com