دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

جیغ انسان به فضا رفت!



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

جیغ انسان به فضا رفت!

روز گذشته، یک موشک از مرکز پروازی هند به فضا ارسال شد که حامل محموله‌های ارزشمند از جمله یک گوشی هوشمند حاوی جیغ انسان به فضا بود.

به گزارش ایسنا این پروژه، محصول کار دانشمندان دانشگاه سوری بوده که قصد دارند با آن، این نظریه را که هیچ کس در فضا صدای جیغ شما را نخواهد شنید، آزمایش کنند.

تلفن هوشمند STRaND-1 قرار است 10 ویدیو از جیغ انسان را که از میان 100 ویدئوی ارسالی مردم از سراسر جهان برای انتشار در فضا انتخاب شده، پخش کند.

طبق این نظریه از آن جایی که فضا دارای خلأ بوده و هیچ مولکولی وجود ندارد، صدا نمی‌تواند حرکت کند چرا که ارتعاشات حمل نمی‌شوند.

این آزمایش بر دوام قطعات استاندارد تجاری در فضا نظارت خواهد کرد. از دیگر آزمایشات این پروژه، بررسی دو سیستم نیروی محرکه نوآورانه خواهد بود.

اولین سیستم موسوم به WARP DriVE از یک ترکیب آب و الکل به عنوان نیروی محرکه استفاده کرده و دومین فناوری نیروی رانشی پلاسما تکانشی است که از یک جریان الکتریکی برای گرم کردن و تبخیر ماده و ایجاد یک گاز باردار برای سرعت بخشیدن در یک جهت میدان مغناطیسی و حرکت ماهواره در جهتهای دیگر بهره می‌برد.

این ماموریت اولین ماهواره کنترل شده با تلفن هوشمند بوده و برای شش ماه در مدار زمین باقی خواهد ماند.

این ماهواره با وزن 4.3 کیلوگرم و اندازه 10 سانتیمتر در 30 سانتیمتر از بلندگو و میکروفون برخوردار بوده که ماهواره‌های رایج دیگر فاقد آن هستند، از این رو محققان تصمیم گرفتند برنامه «جیغ در فضا» را که محصول برنده دانشمندان کمبریج در رقابت 2011 برای طراحی برنامه ویژه برای STRaND-1 بود، بر روی آن استفاده کنند.

در ابتدا این ماهواره با یک رایانه استاندارد آنبرد کنترل شده اما در مرحله دوم ماموریت گوشی هوشمند نکسوز گوگل بوده، با برنامه‌های خاص کنترل را در دست خواهد گرفت.

یکی از این برنامه‌ها موسوم به iTesa قرار است بزرگی میدان مغناطیسی اطراف گوشی را در مدار ثبت کند.

این برنامه 360 با استفاده از دوربین داخلی پنج مگاپیکسلی گوشی تصاویر را ثبت کرده و به عنوان یک شیوه سازماندهی موقعیت ماهوراه عمل خواهد کرد./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
جیغ زدن در مکان های عمومی و عکس العمل انسان ها !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جیغ انسان به فضا می‌رود!



با اولین ماهواره تلفن هوشمند جهان

جیغ انسان به فضا می‌رود!

گروهی از دانشمندان دانشگاه کمبریج با دعوت از عموم جهت ضبط تصاویری از جیغ‌های خود برای ارسال به مدار، توانستند 100 ویدئو از جیغ‌زدن به شیوه‌های خلاقانه را از سراسر جهان دریافت کنند؛ این دانشمندان قصد دارند بطور آزمایشی جیغ‌ها را در فضا پخش کنند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

محققان پس از انتخاب 10 مورد از این فیلمها و دانلود آنها بر روی یک گوشی هوشمند آندروید گوگل، این تلفن همراه را بر روی یک ماهواره کوچک به مدار می‌فرستند تا فریاد انسان را از طریق بلندگوی گوشی همراه به گوشی موجودات احتمالی در فضا برسانند.

همچنین بر روی این ماهواره یک گیرنده قرار دارد تا هر گونه صدای بازتاب را ثبت کرده و به زمین ارسال کند تا پس از بررسی توسط این دانشمندان بر روی اینترنت قرار گیرد.

برنامه «جیغ در فضا» محصول ذهن خلاق دانشمندان کمبریج بوده که در رقابت 2011 برای طراحی برنامه‌ای ویژه اولین ماهواره تلفن هوشمند جهان موسوم به STRaND-1 برنده شده است.

این ماهواره از بلندگو و میکروفون برخوردار بوده که ماهواره‌های رایج دیگر فاقد آن هستند، از این رو این محققان تصمیم گرفتند تا این ایده را بر روی آن پیاده کنند.

اگرچه نتیجه این تحقیق ممکن است برای بسیاری واضح باشد، دانشمندان امیدوارند با این شیوه بتوانند به هزاران تن در یادگیری جنبه‌های مختلف فیزیک از مدار گرفته تا آکوستیک و موارد دیگر و همچنین حوزه فناوری ماهواره کمک کنند.

ماهواره STRaND-1 توسط مهندسان دانشگاه سوری با استفاده از اجزای موجود در تلفن پیشرفته موجود در بازار ساخته شده و اولین نانوماهواره گوشی هوشمند جهان محسوب می‌شود.

گوشی‌های هوشمند از اجزای مشابه ماهواره زیادی مانند حسگر، دوربین، جی‌پی‌اس، پیل، شتاب‌سنج، قطب‌نما و ذخیره داده برخوردار بوده که در یک مقیاس، وزن و هزینه کوچکتر قرار گرفته‌اند. این محققان از این قابلیتها در یک دستگاه به کوچکی تلفن همراه در فضا استفاده کرده‌اند.

آنها قصد دارند تا یک دوربین دیگر نیز به این ماهواره بیفزایند تا بتوانند تصویر تلفن همراه را در زمان پخش صحنه‌های جیغ انسانها ثبت کند.

این تلفن از یک سیستم عامل منبع باز آندروید برخوردار بوده و یک رایانه قدرتمند که در مرکز فضایی سوری ساخته شده، به آزمایش آمار حیاتی این تلفن در فضا خواهد پرداخت.

این رایانه به بررسی کارکرد عادی بخشهای مختلف تلفن در فضا پرداخته و تصاویر و پیامها را با استفاده از یک سیستم رادیویی به زمین ارسال خواهد کرد.

پس از تکمیل تمام آزمایشات، این ریز رایانه طبق برنامه خاموش شده و از این گوشی هوشمند برای اجرایی سازی بخشهای ماهواره استفاده خواهد شد.

در این طرح از مردم دعوت شده تا تصاویر جیغ کشیدن خود را در سایت یوتیوب آپلود کرده و پیش از پرتاب این ماموریت، مورد بررسی قرار گیرند./ایسنا