دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

جنگ انسان با سرطان نافرجام مانده است؟



اخبار علمی - جنگ انسان با سرطان نافرجام مانده است؟

محققان معتقدند که بیماری سرطان طی میلیون‌ها سال بقدری تکامل یافته است که مقابله و ریشه‌کنی دائم آن تقریبا غیرممکن است.

باوجود حجم بالای مطالعات در خصوص سرطان و دستاوردهای چشمگیر در حوزه پیشگیری و درمان، سالانه هزاران نفر در اثر ابتلا به انواع مختلف این بیماری مهلک، جان خود را از دست می‌دهند.

چند اخبار,اخبار علمی,سرطان,درمان سرطان,داروی سرطان

 محققان دانشگاه کیل در آلمان و دانشگاه کاتولیک در کرواسی در تحقیقات خود دریافته‌اند، سرطان تکامل یافته‌تر از تصورات قبلی است.

نخستین شواهد از وجود تومور در دو گونه مختلف از هیدرا (hydra) – موجود ساده آب‌های تازه – کشف شده است.

به گفته «توماس بوش» سرپرست تیم تحقیقاتی، سرطان قدمتی معادل قدمت حیات بر روی زمین دارد و بدلیل ساختار پیچیده و تکامل یافته سرطان، درمان بیماری بسیار دشوار است.

وجود سرطان در دو گونه هیدرا در میلیون‌ها سال قبل نشان می‌دهد که سرطان بخشی از تکامل ذاتی انسان است؛ در حقیقت توانایی سلول‌های بدن برای شکل‌گیری سرطان به یک توانایی ذاتی تبدیل شده است.

«بوش» خاطر نشان کرد: تحقیقات در سراسر جهان به پیشگیری، تشخیص بموقع و توسعه روش‌های درمانی جدید منجر شده است، اما ابتلای هر فرد جدید به این بیماری نشان می‌دهد که در جنگ علیه سرطان پیروز نبوده‌ایم و ریشه‌کنی دائم سرطان تقریبا غیر ممکن است.

با این حال محققان تأکید می‌کنند که شناخت دشمن – سرطان – بزرگترین شانس محققان برای مقابله با این بیماری مهلک محسوب می‌شود.

 

چند اخبار,اخبار علمی,سرطان,درمان سرطان,داروی سرطان

 
نتایج این مطالعه در مجله Nature Communications منتشر شده است.

 

اخبار علمی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
اجساد به جا مانده انسان های نخستین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

از جنگ انسان با شترمرغ تا جنگ 335 ساله



جنگ انسان با شترمرغ , مطالب جالب و خواندنی

جنگ واژه ای ترسناک است. در میدان جنگ گلوله ها به پرواز درمیایند و انسانها به خاک می افتند. در طول تاریخ و بنا به دلایل متفاوتی کشورها ، گروها و قبایل مختلف بنابر دلایل مختلف با هم وارد جنگ شدند.
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، کشمکش های سرزمینی ، مذهبی و اقتصادی و بسیاری از دلایل دیگر باعث آغاز جنگ ها شده است. اما ما قصد نداریم تا شما را با جنگهای خونین و معروف آشنا کنیم ، بلکه قصد داریم تا شما را با عجیبترین جنگها که به دلایل عجیبی یا به نوعی خنده دار آغاز شده است آشنا کنیم.

جنگ انسان و شترمرغ
در سال 1932 جمعیت شترمرغ های استرالیا بسیار زیاد شده و به نوعی از کنترل خارج شد. در آن زمان چیزی در حدود 20 هزار شتر مرغ در بیابان های استرالیا به صورت گروهی حرکت کرده و در سر راه خود بسیاری از مزارع را تخریب می کردند.

به همین دلیل دولت استرالیا به ارتش این کشور ماموریت داد تا با تشکیل گروهی به مبارزه با این تهدید بپردازد. نظامیان استرالیایی به شوخی این ماموریت را اعلان جنگ به شترمرغ ها اعلام کردند.

به مدت یک هفته در ماه نوامبر یک تیم رزمی از ارتش استرالیا در بیابانهای این کشور به دنبال این شترمرغ ها بود و نهایتا با وجود استفاده از مسلسل های سنگین نهایتا موفق شد تا تنها 2500 شترمرغ را بکشد. به دلیل همین نتایج ضعیف این گروه ماموریت خود را خاتمه داد.

جنگ برای یک سطل چوبی
در سال 1325 میلادی بین دو شهر خودمختار "مودنا" و " بلوگنا" در ایتالیا امروزی جنگ در گرفت. اما دلیل آغاز این جنگ واقعا عجیب و به نوعی مضحک بود. یک سطل چوبی، این دلیل آغاز جنگ بود. گروهی از سربازان مودنا با حمله به منطقه ای در بلوگنا سطل چوبی بزرگی را به دست آورده و به شهر خود بازگشتند. شهر بلوگنا نیز در مقابل برای بدست آوردن مجدد سطل و افتخار از دست رفته خود به طرف مقابل اعلان جنگ داد. این جنگ که 12 سال به طول انجامید نهایتا برای مودنا ثمری نداشتند و آنها نتوانست سطل خود را بازپس بگیرند.

جنگ به خاطر یک سگ
در سال 1925 دو کشور یونان و بلغارستان روابط حسنه ای نداشتند. این دو کشور در زمان جنگ اول جهانی با یکدیگر جنگیده بودند و اوضاع در طول مرزهای دو کشور همچنان نا آرام بود. در 22 اکتبر سال 1925 شرایط بسیاری بحرانی شد. در این روز یک سرباز یونانی سگ خود را در نزدیکی مرز در منطقه ای به نام " پتریچ" دنبال می کرد مورد اصابت گلوله سربازان بلغاری قرار گرفت و کشته شد. دولت یونان به منظور تلافی در روز بعد به این منطقه حمله کرده و نیروهای بلغاری را از آن ناحیه بیرون راند. در عین حال جامعه ملل در آن زمان یونان را تحریم کرده و مجبور به پایان دادن به جنگ کرد. نتیجه این جنگ ده روزه برای دو طرف 52 کشته و غرامت 45 هزار پوندی برای یونان بود که بلغارها پرداخت کرد.

جنگ فوتبالی
بسیاری بازی فوتبال را به یک جنگ واقعی تشبیه می کنند. اما در سال 1969 همه چیز با یک مسابقه فوتبال آغاز شد. دو تیم ملی فوتبال "السالوادور" و "هندوراس" با هم مسابقه ای را برگزار کردند که با شکست السالوادور پایان یافت.

این باخت باعث ایجاد اختلافاتی بین دو کشور شد تا این که نهایتا در 14 ژوئن 1969 ارتش السالوادور به هندوراس حمله کرد. در این بین کشورهای عضو اتحادیه آمریکای لاتین وارد عمل شده و تواستند 10 ساعت پس از شلیک اولین گلوله آتش بس را به اجرا بگذارند.
متاسفانه در این جنگ 10 ساعته 3000 نفر کشته شدند.

جنگ 335 ساله
این جنگ بین هلند و جزیره ای به نام "سکیلی" در نزدیک انگلستان بود که در سال 1651 آغاز شد اما به مانند بسیاری از جنگهای آن زمان بدون درگیری خاصی به فراموشی سپرده شد. بیش از 300 سال بعد و در سال 1986 این دو کشور توافق کردند که با هم قرارداد صلح امضاء کرده و به طولانی ترین جنگ تاریخ بشر پایان دهند. جنگی که هیچ تلفاتی نداشت.

منبع:yjc.ir