دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

جلیقه ای که احساسات را فاش می‌کند (+عکس)




اخبار علمی - جلیقه ای که احساسات را فاش می‌کند (+عکس)

محققان موفق به طراحی و ساخت جلیقه ای شده اند که احساسات درونی فرد را بروز می دهد.

به گزارش ایرنا از منابع خبری، این جلیقه Mood Sweater نام دارد و مجهز به چند حسگر پیشرفته است.

در اطراف یقه جلیقه از چند لامپ LED رنگی استفاده شده که بیانگر احساس فردی است که لباس را بر تن دارد.

عملکرد این جلیقه بر مبنای تست های دروغ سنج متداول قرار دارد. حسگرهای تعبیه شده در این جلیقه، حالات مختلف روحی و هیجانی را دریافت می کند و این احساسات را با رنگ های متفاوت لامپ LED نمایش می دهد.

زمانی که لامپ LED آبی رنگ شود، یعنی فرد آرامش کامل دارد. رنگ صورتی به معنای هیجان است. رنگ زرد خبر از سرمستی و خوشحالی بیش از اندازه می دهد و قرمز یعنی فرد بیش از اندازه عصبی یا عاشق است.

این لباس توسط یک فیزیوتراپ در سانفرانسیسکو و به خاطر افرادی که مبتلا به اختلالات پردازش حسی هستند، طراحی شده است.

مهمترین کاربرد این جلیقه برای بیماران مبتلا به اوتیسم است.

 

اخبار,اخبار علمی, بیماران مبتلا به اوتیس

 

 اخبار علمی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
جلیقه ضدگلوله مایعی که مقاوم تر از جلیقه های عادی است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مادری که با بروز احساسات بی هوش میشود +عکس



مادری که با بروز احساسات بی هوش میشود +عکس

تصور کنید که شما نتوانید در زمانی احساسی شدن واکنشی را داشته باشید و هر زمان که بخندید یا گریه کنید و یا از فرط هیجان جیغ بکشید بیهوش شوید.این بیماری بسیاری نادر " cataplexy " نام دارد.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، بروز احساسات به اشکالی مثل خنده و یا گریه یکی از واکنش های عادی انسان ها در مواجه با شرایط احساسی است. حال تصور کنید که شما نتوانید در زمانی احساسی شدن این واکنش ها را داشته باشید و هر زمان که بخندید یا گریه کنید و یا از فرط هیجان جیغ بکشید بیهوش شوید.

 

 

بیماری نادرcataplexy بیماری cataplexy

 

 

این بیماری بسیاری نادر " cataplexy " نام دارد."کلی تیمسون" ، 25 ساله از اهالی کشور انگلستان از این بیماری نادر رنج می برد و هم اکنون نگران است که این بیماری را به فرزندان خود انتقال داده باشد. او که صاحب دو فرزند دو و پنج ساله است در طول روز تا بیش از 10 بار با این حملات رو به رو می شود و برای مدتی بر روی زمین افتاده و زمین گیر می شود. به همین دلیل همیشه تعدادی از اعضای خانواده در کنار او هستند تا مراقب او باشند.

مشکل دیگری که این بیماری برای او به وجود می آورد این است که او به صورت ناخودآگاه به خواب می رود. مهم نیست که او در چه شرایطی و در کجا قرار دارد، او ناگهان به خواب می رود و نمی تواند خود را کنترل کند. او خود در مورد شرایطش می گوید: در زمان هر حمله من می توانم ببینم و یا بشنوم ولی توانایی هیچ حرکتی ندارم. در این زمان ممکن است فرزندان من به خود آسیب برنند و من نمی توانم هیچ واکنشی نشان دهم و به همین دلیل است که نمی خواهم هیچ گاه تنها باشم./باشگاه خبرنگاران جوان