دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

جلوگیری از پخش خودکار محتوی‌های ناخواسته در مرورگرها



یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که بسیاری از کاربران با وب‌سایت‌های مختلف و حتی وب‌سایت‌های معروف دارند٬ پخش خودکار برخی از محتوی‌های اضافی می‌باشد. برخی از سایت‌ها بدون اجازه کاربر و به صورت خودکار ویدیو پخش می‌کنند ٬ صدا را از حالت Mute خارج می‌کنند و از این قبیل مشکلات. پس چه کار باید کرد؟

 

باید این مشکل را برای همیشه به کمک مرورگر خود حل کنید. دلیل این اتفاق فعال بودن پخش خودکار (Auto-play Content ) می‌باشد که متاسفانه بر روی تمامی مرورگر‌ها به صورت خودکار فعال است. در این بخش نحوه‌ی غیر فعال کردن این گزینه در مرورگر‌های مختلف را یادمی‌گیریم.

 

مرورگر کروم
در بین مرورگرهای مختلف ٬ از بین بردن حالت پخش خودکار در مرورگر گوگل کروم از همه راحت‌تر و سریع‌تر است. ابتدا به قسمت تنظیمات مرورگر یعنی chrome://settings وارد شوید. به قسمت پایین صفحه بروید و بر گزینه Show Advance Setting ( تنظیمات پیشرفته ) کلیک کنید.  در  قسمت Privacy (خصوصی) ٬ بر روی گزینه بر روی گزینه Content Setting کلیک کنید و سپس در پنجره باز شده به پایین صفحه و بخش Plug-ins بروید. در نهایت بر روی گزینه‌ی Click To Play کلیک نمایید. همچنین اگر دوست دارید برای سایت‌هایی همچون یوتیوب استثنا قائل شوید ٬ بر روی گزینه Manage Exception رفته و آدرس آن را وارد نمایید.

 

تنظیمات مرورگر, حالت پخش خودکار در مرورگر

 

فایرفاکس
مرورگر فایرفاکس را باز کنید و به بخش About:Config بروید. عبارت plugins.click_to_play را در قسمت جست‌و‌جو وارد کرده و آن را انتخاب کنید و سپس مطابق شکل زیر در بخش Value عبارت False را انتخاب کنید. در اینجا همانند مرورگر کروم نمی‌توانید استثنایی را برای سایتی قائل در نظر بگیرید و تنها با وارد شدن به سایت مورد نظر می‌توانید این کار را انجام دهید.

 

تنظیمات مرورگر, حالت پخش خودکار در مرورگر

 

اپرا
در مرورگر اپرا ابتدا منوی تنظیمات را باز کنید ( Ctrl+F12 ) و در بخش Advance ( پیشرفته ) تیک گزینه Enable Plugin On Demand  را مطابق شکل قرار دهید. همچنین می‌توانید برای وب‌سایت های مورد نظرتان استثنا هم قائل شده و آن‌ها را در بخش مربوطه قرار دهید.

 

تنظیمات مرورگر, حالت پخش خودکار در مرورگر

 

Safari
در بخش Prefences/Advance بخشی به نام Power Saver را قرار داده است. در این بخش گزینه‌ی stop plug-ins to saver power را فعال کنید.

 

تنظیمات مرورگر, حالت پخش خودکار در مرورگر

 

منبع:gooyait.com


ویدیو مرتبط :
دانلود رایگان ناخواسته|FULL HD|HQ|HD|4K|1080|720|480|ناخواسته|ناخواسته

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چگونه از پخش خودکار ویدیوهای فیس‌بوک جلوگیری کنیم؟


یکی از بخش‌های مهم فیس‌بوک مربوط به ویدیو‌هایی است که کاربران در آن به اشتراک می‌گذارند. روزانه هزاران و یا حتی میلیون‌ها ویدیو در شبکه‌ی اجتماعی فیس‌بوک منتشر می‌شوند.

گویا آی تی: یکی از بخش‌های مهم فیس‌بوک مربوط به ویدیو‌هایی است که کاربران در آن به اشتراک می‌گذارند. روزانه هزاران و یا حتی میلیون‌ها ویدیو در شبکه‌ی اجتماعی فیس‌بوک منتشر می‌شوند. اما یکی از مشکلاتی که کاربران در این زمینه به آن اشاره کرده‌اند، پخش خودکار ویدیوها چه در وب و چه در موبایل می‌باشد. نحوه‌ی جلوگیری از پخش خودکار ویدیو‌ها در مرورگرهای ویندوز را قبلا به شما عزیزان آموزش دادیم. اما آیا امکان غیرفعال کردن پخش خودکار ویدیوها در سیستم‌عامل‌های اندروید و ios نیز وجود دارد؟

اما در این بخش قصد داریم تا نحوه‌ی جلوگیری از پخش خودکار این ویدیوها در اندروید و ios را بیاموزیم. اگر به استفاده از فیس‌بوک در اسمارت‌‌فون خود می‌پردازید با ما همراه باشید.

چگونه از پخش خودکار ویدیوهای فیس‌بوک جلوگیری کنیم؟(اندروید و ios)

اندروید

مرحله اول:
در ابتدا برنامه‌ی رسمی فیس‌بوک در اندروید خود را باز کنید. سپس به بخش تنظیمات بروید؛ برای این کار بر روی گزینه‌ای با ۳ خط افقی مطابق شکل کلیک نمایید؛ توجه داشته باشید که بر روی گزینه‌ی بالایی که مربوط به بخش چت می‌باشد نروید.

چگونه از پخش خودکار ویدیوهای فیس‌بوک جلوگیری کنیم؟(اندروید و ios)

مرحله دوم:
در این بخش به اکانت کاربری خود، دوستان و اتفاقات فیس‌بوک دسترسی دارید.

چگونه از پخش خودکار ویدیوهای فیس‌بوک جلوگیری کنیم؟(اندروید و ios)

مرحله سوم:
پایین تر بیایید و به بخش Help And Setting رفته و گزینه‌ی App Setting را مطابق شکل زیر انتخاب نمایید.

چگونه از پخش خودکار ویدیوهای فیس‌بوک جلوگیری کنیم؟(اندروید و ios)

مرحله چهارم:
در بخش Generate Setting گزینه‌ی Video Auto-play را مشاهده می‌کنید. بر روی آن کلیک کنید.

چگونه از پخش خودکار ویدیوهای فیس‌بوک جلوگیری کنیم؟(اندروید و ios)

مرحله پنجم:
در این بخش ۳ حالت به شما پیشنهاد داده شده است؛ روشن، خاموش و فقط با وای‌فای. برای اینکه گزینه‌ی بخش خودکار ویدیو را برای همیشه از بین ببرید بر روی گزینه‌ی off کلیک کنید و اگر می‌خواهید فقط به هنگام استفاده از وای‌فای ویدیوها به صورت خودکار پخش شوند بر روی گزینه‌ی دوم کلیک کنید.

چگونه از پخش خودکار ویدیوهای فیس‌بوک جلوگیری کنیم؟(اندروید و ios)

ios؛ ipad و iphone

اما برای سیستم عامل ios چگونه باید امکان خودکار پخش ویدیو را غیرفعال کرد؟ در این سیستم عامل نیز گزینه‌ی خاموش کردن پخش خودکار ویدیو در بخش تنظیمات برنامه قرار گرفته است. همانند اندروید امکان روشن کردن، استفاده در هنگام استفاده از وای‌فای و خاموش کردن آن وجود دارد و کاربران متناسب با نیاز خود می‌توانند آن را تعیین نمایند. امیدواریم از این آموزش بهره کافی را برده باشید.