دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

جلوگیری از ویرایش کاشی‌های ویندوز ۸ با قفل کردن آن‌ها



 

مطمئنا یکی از مهمترین ویژگی‌های ویندوز ۸ مایکروسافت، منوی متروی آن می‌باشد که میانبرهایی را به صورت کاشی در آن قرار داده است. بسیاری از کاربران این منو را نادیده می‌گیرند اما اگر آن را مورد استفاده قرار دهید، انگاه متوجه خواهید شد که چقدر در عملکرد و سرعت عمل شما تاثیرگذار خواهد بود؛ به کمک میانبرهای موجود در آن می‌توانید به تمام قسمت‌های پراستفاده ویندوز دسترسی داشته باشید. همچنین منوی مترو و کاشی‌هایش، زیبای ویندوز را دو چندان می‌کند.

 

اما یکی از قابلیت‌های ویندوز ۸، امکان ویرایش و حذف و اضافه کردن میانبرهای منوی مترو (کاشی‌ها) می‌باشد؛ بدین صورت که هر کاشی را که از آن استفاده نمی‌کنید می‌توانید به راحتی از لیست خارج کنید و یا کاشی های پر استفاده را در اول صفحه قرار دهید. اما متاسفانه مایکروسافت گزینه‌ای را جهت قفل کردن این کاشی‌ها قرار نداده است.

 

منوی مترو ویندوز 8, ویرایش کاشی‌های ویندوز 8

 

ممکن است بارها برای کاربران پیش بیاید که به صورت اتفاقی نظم و ترتیب این کاشی‌ها را به هم بریزند و یا فرد دیگری نظم مورد نظر شما را در کاشی‌ها به هم بزند. اما آیا راه حلی برای این مشکل وجود دارد؟ در پاسخ باید گفت بله؛ برنامه Tile Locker در این موضوع به کمک شما می‌آید. در ادامه این برنامه را به طور کامل به شما معرفی خواهیم کرد.

 

Tile Locker یک برنامه کم‌حجم و کوچک برای ویندوز ۸ می‌باشد که به شما کمک می‌کند تا امکان ویرایش کاشی‌ها را برای مدت مورد نظرتان قفل کنید و دیگر نظم آن‌ها به هم نخورد.  این برنامه به صورت یک فایل EXE و پرتابل طراحی شده است و نیازی به نصب آن بر روی ویندوز نیست. استفاده از آن نیاز بسیار راحت و پیش پا افتاده است؛ کافیست برنامه را به صورت رایگان دریافت و سپس آن را با گزینه‌ی Run as Administrator باز نمایید.(مطابق شکل)

 

منوی مترو ویندوز 8, ویرایش کاشی‌های ویندوز 8

 

منوی کاربری برنامه فقط دو گزینه را شامل می‌شود؛ Enable و Disable. برای فعال کردن قفل کاشی‌ها کافیست برنامه را باز کرده و بر روی گزینه‌‌ی Enable کلیک کنید و همچنین جهت غیرفعال کردن آن می‌توانید از گزینه‌ی دوم استفاده کنید.

 

منوی مترو ویندوز 8, ویرایش کاشی‌های ویندوز 8

 

پس از انتخاب گزینه‌ی Enable، برای شروع تاثیر برنامه بر روی کاشی‌ها باید یک‌بار از اکانت ویندوز خود خارج و دوباره به آن وارد شوید و یا Explorer.Exe را از منوی Task Manager ویندوز ریستارت نمایید. توجه داشته باشید که نیازی به ریستارت کامپیوتر نیست.

 

منوی مترو ویندوز 8, ویرایش کاشی‌های ویندوز 8

 

پس از فعالسازی برنامه متوجه خواهید شد که دیگر در سمت راست منوی مترو و یا نوار پایینی، هیچ امکانی برای ویرایش کاشی‌ها وجود ندارد و عملا کاشی‌ها در جای خود قفل شده‌اند. همچنین امکان جابجایی کاشی‌ها نیز وجود ندارد. در نوار پایینی فقط گزینه‌ی All Apps (تمام برنامه‌ها) قرار خواهد داشت.

منبع:gooyait.com


ویدیو مرتبط :
کاشی های زنده و تعاملی در ویندوز و ویندوز فون ۹

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معرفی ۵ برنامه ویرایش عکس برای ویندوز ۸



اموزش عکاسی, نرم افزار ویرایش عکس

عکاسی یک هنر است و ویرایش عکس , هنری دیگر !
امروزه گروه برنامه های ویرایش عکس , جای خود را در بین کاربران پیدا کرده اند و معمولا در کنار دیگر نرم افزارهای کاربردی یک برنامه برای ویرایش و کار بر روی تصاویر نیز وجود دارد. برای نشان دادن مهارت در ویرایش عکس,  نیاز به دراختیارداشتن ابزار و برنامه های مانند فتوشاپ هستید ,اما همه کاربران نمی خواهند با تنظیمات پیچیده و جزیی و محیطی پر از منو و دکمه های عجیب و غریب روبه رو بشوند, آنها دوست دارند تنها با چند کلیک خلاقیت خود را نشان داده و تصویری شگفت انگیز را خلق کنند. در این مقاله قصد داریم ۵ اپلیکیشن برتر ویرایش عکس در ویندوز ۸ که دارای محیطی ساده و جذاب اما درعین حال قدرتمند هستند را به شما معرفی کنیم.

اموزش عکاسی, نرم افزار ویرایش عکس

Aviary
برنامه Aviary یکی از بهترین اپلیکیشن ها در زمینه ویرایش عکس است. با استفاده از ویژگیauto-correction برنامه به صورت خودکار اقدام به بهینه سازی عکس مورد نظر می کند. تنظیم رنگ , کنتراست (contrast) , میزان وضوح و روشنایی تصاویر از ابزارهای مفید برنامه هستند. این اپلیکیشن  علاوه بر ویندوز۸ از طریق سیستم عامل تلفن همراه اندورید و IOS نیزقابل دسترسی است. برای دریافت نسخه تلفن همراه به سایت aviary مراجعه کنید.

اموزش عکاسی, نرم افزار ویرایش عکس

Fotor
اگر بخواهیم از لحاظ ابزار و یا ویژگی خاص برنامه های ویرایش عکس را دسته بندی کنیم برنامه Fotor همواره جایگاه بالا را کسب می کند. وجود ابزارهای کامل در کنار طراحی ساده و خلوت برنامه شما را ترغیب به انتخاب آن نسبت به دیگر برنامه می کند. امکان اضافه کردن متن با افکت های زیبا و همچنین پشتیبانی از قابلیت لمسی از ویژگی های Fotor است. برای آشنایی کامل با این برنامه پیشنهاد می کنم مقاله ویندوز۸: با انگشت نقاشی کنید ! را ببینید.

اموزش عکاسی, نرم افزار ویرایش عکس

Photo Funia
این یک برنامه ویرایش عکس سرگرم کننده است ,که اجازه می دهد شما از میان یک مجموعه بزرگ قاب و افکت های مختلف هر کدام را که پسندید بر روی تصویر خود اعمال کنید. کافی است ابتدا نوع افکت را که پیش نمایش آن برایتان نشان داده شده انتخاب کنید و سپس عکس مورد نظر خود را بارگذاری کنید. بعد از چند دقیقه بدون نیاز به هیچ تخصص و ابزاری افکت های انتخابی بر روی تصویر اعمال می شود.

از این افکت ها خوشتان آمده, اما برای نصب برنامه به ویندوز ۸ دسترسی ندارید؟ نگران نباشید می توانید از سرویس تحت وبPhoto Funia استفاده کنید. مطمناّ از کار با این برنامه لذت می برید. ; )

اموزش عکاسی, نرم افزار ویرایش عکس

Fhotoroom
Fhotoroom برنامه ای شگفت انگیز است که فیلترهای زیادی را برای کار بر روی تصاویر دراختیار شما قرار می دهد. همچنین انواع سبک و قاب , ابزار انتخاب و برش, قلم مو, تنظیم رنگ,  تنظیم کنتراست و غیره نیز قابل دسترسی است. در واقع، اگر شما عاشق عکاسی هستید و می خواهید کوچکترین جزئیات را نیز تنظیم کنید این برنامه همانی است که به دنبالش هستید.

اموزش عکاسی, نرم افزار ویرایش عکس

Perfect 365
ممکن است با نسخه این برنامه در ویندوز ویستا یا ۷ آشنا باشید. Perfect 365 در واقع شما را قادر می سازد تا با قرار دادن چند نقطه بر روی قسمت های مختلف صورت , بتوانید استایل های گوناگونی را اعمال کنید. برای مثال عکسی زیبا گرفته اید و می خواهید آن را در شبکه های اجتماعی با دوستانتان به اشتراک بگذارید , اما شما ناراحت دیده می شوید تا خوشحال ! کافی است نقاط اتصال را انتخاب کنید و در مرحله بعد یا به صورت دستی اقدام به ویرایش کنید و یا از بین استایل های مختلف یکی را برگزینید. همچنین امکان اشتراک گذاری  سریع در فیسبوک و ذخیره سازی در اسکای درایو نیز در دسترس است.

شما می توانید تمامی این برنامه ها را از فروشگاه ویندوز دریافت و نصب کنید, فقط کافی است در کادر جستجو نام هریک را وارد کنید.

منبع:gooyait.com