دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

جلوگیری از قرمز شدن چشم در عکاسی


قرمزی چشم در عکس بر اثر تابش نور فلاش به رگ های خونی چشم و بازتاب نور از آن ها ایجاد می گردد. برای برخی این پدیده بیشتر از دیگران ایجاد می شود. در این مطلب نکاتی را در مورد حذف قرمزی چشم و جلوگیری از خراب شدن عکس هایتان به شما آموزش دهیم.

لنزک: قرمزی چشم در عکس بر اثر تابش نور فلاش به رگ های خونی چشم و بازتاب نور از آن ها ایجاد می گردد. برای برخی این پدیده بیشتر از دیگران ایجاد می شود و اگر شما از این دسته افراد هستید و یا عضوی از خانواده شما به این صورت است، با ما باشید تا در این مطلب نکاتی را در مورد حذف قرمزی چشم و جلوگیری از خراب شدن عکس هایتان به شما آموزش دهیم.

دوربین های کامپکت

اکثر دوربین های کامپکت یک مد کاهش قرمزی چشم دارند که باعث کوچک شدن مردمک چشم و در نتیجه کاهش قرمزی چشم در عکس می شود.

به فلاش نگاه نکنید

به سوژه بگویید مستقیماً به فلاش نگاه نکند اما در این صورت ممکن است زمانی که عکس ها را مشاهده می کنید متوجه شوید که سوژه به سمت دیگری نگاه می کند.

جلوگیری از قرمز شدن چشم در عکاسی

به بیرون نگاه کنید

اگر در یک روز آفتابی هستید به سوژه بگویید برای چند ثانیه به بیرون پنجره نگاه کند. این عمل باعث می شود چشم آن ها خود را با نور هماهنگ کند. اما هیچگاه از آن ها نخواهید مستقیماً به خورشید یا هر منبع نور دیگری نگاه کنند زیرا باعث آسیب به چشم می گردد.

فلاش را حرکت دهید

اگر از فلاش خارجی استفاده می کنید آن را در موقعیتی قرار دهید که مستقیماً در مقابل صورت سوژه نباشد.

نور بیشتری اضافه کنید

اگر در محیط های داخلی عکاسی می کنید از نور بیشتری در اتاق استفاده کنید.

از منبع نور ممتد استفاده کنید

استفاده از یک منبع نور مداوم مانند نور افکن های ال ای دی باعث می شود چشمان سوژه قبل از گرفتن عکس خود را با نور وفق دهد. اگر با گوشی آیفون عکس می گیرید می توانید از یک قاب مدل KLYP استفاده کرده و ال ای دی را به آن وصل کنید.

عکس ها را ویرایش کنید

اگر زمان گرفتن عکس برای بار دوم را ندارید و یا نمی دانستید که چشمان سوژه در هنگام عکاسی قرمز شده اند می توانید از یک نرم افزار ویرایش عکس مانند فوتوشاپ استفاده کنید. بعضی از نرم افزار ها گزینه ای به نام حذف کننده قرمزی چشم دارند اما بعضی دیگر مانند فوتوشاپ از یک قلم مو (Brush) برای حذف قرمزی چشم استفاده می کنند. همچنین شما می توانید این کار را به صورت دستی انجام دهید.

در اینجا روش این کار در فوتوشاپ را به شما آموزش می دهیم:

عکس خود را باز کرده و ابزار Red Eye را انتخاب کنید. این ابزار در سمت چپ و در منویی که به شکل چسب زخم است وجود دارد. پس از انتخاب این ابزار در نوار بالای صفحه دو گزینه وجود دارد: سایز مردمک چشم (Pupil Eye) و آپشن های تاریک کننده (Darken Options).

اما قبل از هر تغییری بهتر است که از قلم مو استفاده کنید تا ببینید که واقعاً به آن تغییر نیاز است یا خیر. برای استفاده از براش تنها لازم است که نشانگر را روی مردمک قرار داده و کلیک کنید. سپس منتظر باشید تا فوتوشاپ تغییرات را اعمال کند.


ویدیو مرتبط :
آموزش عکاسی مادون قرمز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عامل قرمز شدن چشم در استخر مشخص شد: وجود ادرار در آب



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که کلر محلول در آب استخر باعث قرمز شدن چشم شناگرها نمی‌شود بلکه ادرار موجود در آب استخرها عامل این اتفاق است.

قرمز شدن چشم‌ها مسئله‌ای است که بیشتر شناگرها در استخر با آن مواجه می‌شوند. بااین‌وجود، درحالی‌که قرمز شدن چشم‌ها در هنگام شنا معمولاً به مقدار کلر موجود در آب استخر ارتباط داده می‌شود اما محققان هشدار داده‌اند که حقیقت غیرازاین موضوع است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی‌میل، کارشناسان بهداشت از مرکز پیشگیری و کنترل بیماری مستقر در شورای بررسی سلامت و کیفیت آب و بنیاد ملی استخرهای شنا در آمریکا، اعلام کردند که دلیل اصلی قرمز شدن چشم در هنگام شنا، وجود ادرار در آب استخرها است.

پیش از این نیز آمارها نشان داده بود که از هر پنج نفر یک نفر در استخر ادرار می‌کند و ادرار حتی در مقادیر بسیار کم نیز منجر به تولید مواد شیمیایی سمی در آب می‌شود.

بر اساس مطالعه اخیر شورای نظارت بر سلامت و کیفیت آب استخرها در آمریکا، تقریباً نیمی از آمریکایی‌ها به‌اشتباه معتقدند که یک ماده شیمیایی به آب استخرها اضافه شده که در صورت ادرار کردن، رنگ آب تغییر می‌کند.

در این مطالعه ۷۱ درصد افرادی که موردبررسی قرار گرفتند کلر را عامل قرمز شدن چشم در هنگام شنا عنوان کردند.

مایکل هلواسا رییس برنامه سلامت شنا (CDC) در آمریکا با اشاره به این موضوع که کلر و ضدعفونی‌های دیگر برای از بین بردن میکروب‌ها به آب استخرها اضافه می‌شوند، گفت: وجود ادرار در آب استخر باعث مصرف کلر و تولید محرکی می‌شود که چشم افراد را قرمز می‌کند.

وی افزود: چشمان شناگرها درواقع خود یک نشانگر واقعی هستند که با قرمز شدن احتمال وجود ادرار را در آب استخرها نشان می‌دهد.

این محقق خاطرنشان کرد: بوی کلر در استخرها واقعاً بوی کلر نیست بلکه بوی مواد شیمیایی است که از ترکیب کلر با ادرار درست شده‌اند.

به گفته وی، این مواد شیمیایی که دیگر کلر نیستند باعث قرمز شدن چشم‌ها می‌شود.

هلواسا افزود: زمانی که مؤلفه‌های حاوی نیتروژن که در ادرار، عرق و گردوخاک یافت می‌شوند با کلر ترکیب می‌شوند این مواد شیمیایی ساخته می‌شوند.

راه‌حل این موضوع بسیار ساده است، شناگرها باید قبل از وارد شدن به آب با استفاده از دوش‌های استخر بدن خود را بشویند و در دستشویی ادرار کنند.

 

اخبار علمی - خبرآنلاین