دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

جراحی آندوسكوپی سینوس نسبت به روش های قدیمی موثرتر است



 

جراحی

 

جراحی آندوسكوپی عملكردی سینوس ها، شانس بهبود پس از عمل را افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا عمرانی، متخصص گوش و حلق و بینی در آستانه برگزاری دومین كنگره خاورمیانه ای راینولوژی و جراحی پلاستیك صورت به روش های نوین درمان سینوزیت حاد و مزمن اشاره كرد و گفت: هنوز روش های بسیار موفق در درمان سینوزیت های مزمن شناسایی نشده اما جراحی آندوسكوپی عملكردی سینوس ها نسبت به روش های رایج قدیمی ارجح است. این جراحی تأكید دارد كه سینوس ها پس از عمل، مجدداً قابلیت تخلیه را به دست آورند.

به گفته وی در جراحی اندوسكوپی عملكردی سینوس ها نیاز به برش لب یا صورت بیمار نیست و این عمل جراحی از داخل بینی انجام می شود اما موقعیت قرار گرفتن سینوس ها در صورت طوری است كه در مجاورت مغز و دو دیوار كناری چشم ها قرار دارد در نتیجه كار كردن در چنین فضایی به دقت و تمركز خاص خود نیاز دارد.

عمرانی با تأكید بر لزوم آشنایی و آمادگی كامل جراح برای انجام جراحی آندوسكوپی سینوس، افزود: همچنین انجام چنین عمل جراحی تمركز بالای جراح را می طلبد چرا كه هر چند این جراحی نسبت به روش های رایج قدیمی تر از عوارض بسیار كمتری برخوردار است اما با توجه به جایگاه سینوس ها، همین عوارض اندك ممكن است خطرساز باشد.

وی، استفاده از تصویربرداری های پیشرفته مانند سی تی اسكن و MRI را در پیشگیری از بروز عوارض در اعمال جراحی آندروسكوپی سینوس بسیار موثر دانست و ادامه داد: امروزه در این نوع اعمال جراحی و به ویژه در زمینه تومورهای بینی می توان با استفاده از سیستم «نویگیشن» بازسازی الكترونیكی انجام داد.

این سیستم با فراهم كردن تصویر سه بعدی از فضای داخل بینی، توانایی جراح را در جراحی افزایش می دهد.

استفاده از تصویربرداری های پیشرفته و تجزیه و تحلیل آنها در شناسایی عوارض و خطرات جراحی قبل از عمل بسیار موثر است.

عمرانی تاكید كرد: برای انجام اعمال جراحی آندوسكوپی سینوس با توجه به جایگاه سینوس ها و قرار گرفتن در مجاورت مغز و چشم ها، لازم است متخصصان این رشته قبل از مبادریت به انجام جراحی در انسان ، بارها این جراحی را بر روی جسد انجام دهند.

خوشبختانه طی چند ماه اخیر دوره های آموزشی زیادی در این زمینه برگزار شده كه آشنایی بیشتر جراح با چنین فضایی را سبب می شود.

این جراح سر و گردن با بیان اینكه اكنون جراح های برجسته دنیا ترجیح می دهند جراحی آندوسكوپی سینوس با بیهوشی عمومی انجام شود، ادامه داد: عوارض بیهوشی در سال های اخیر بسیار كاهش یافته است.

عمرانی برخی از جراحی آندوسكوپی بینی و سینوس ایرانی را قابل مقایسه با بهترین های دنیا دانست و گفت: ایران از نظر دانش و اراده انجام اعمال جراحی آندوسكوپی بینی و سینوس هم ردیف پیشرفته ترین كشورهای فعال در این حوزه قرار دارد، هر چند از نظر تجهیزات هنوز مشكلاتی وجود دارد، زیرا دستگاه های لازم برای این اعمال از قیمت بالایی برخوردارند كه امیدواریم با همكاری بیمارستان ها، دولت و بخش خصوصی این مشكلات نیز مرتفع شود.

دومین كنگره خاورمیانه ای راپتولوژی و جراحی پلاستیك صورت با حضور صاحبنظران برجسته ایران و جهان با هدف ارائه جدیدترین روشهای جراحی پلاستیك صورت از ۲۶ تا ۲۸ آبان در هتل المپیك برگزار می شود..../تحلیل:فارس


ویدیو مرتبط :
جراحی آندوسكوپی سینوس فكی به روش بالن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شوک بزرگ به کی‌روش و فوتبال ایران؛ پزشکان رای به جراحی اشکان دژاگه دادند



اشکان دژاگه,مصدومیت اشکان دژاگه

شوک بزرگ به کی‌روش و فوتبال ایران؛ پزشکان رای به جراحی اشکان دژاگه دادند

تیم ملی بدون اشکان برابر قطر، لبنان و کره

بازیکن ایرانی تیم فولام به زودی تحت عمل جراحی قرار می گیرد.

به گزارش نامه، اشکان دژاگه در دیدار فولام برابر کوئیز پارک رنجرز و در دقیقه 7 یک پنالتی برای تیمش گرفت اما در دقیقه 35 به خاطر مصدومیت از بازی بیرون رفت و اعلام شد که این مصدومیت، جدی است.

مدیربرنامه های این بازیکن از احتمال جراحی خبر داده بود ولی این امید نیز وجود داشت که با گذشت چند هفته، این بازیکن به میادین بازگردد.

شب گذشته اما پزشکان فولام پس از بررسی عکس های MRI متوجه پارگی لیگامنت مچ پای وی شدند.

طبق دستور کادر پزشکی، اشکان باید پای خود را به تیغ جراحان بسپارد و پس از آن نیز به 12 هفته استراحت نیاز دارد.

به این ترتیب ستاره تیم ملی فوتبال ایران بازی های حساس تیم ملی در خردادماه برابر قطر، لبنان و کره جنوبی را از دست داد تا نگرانی های کارلوس کی روش به مراتب بیشتر شود./نامه نیوز