دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

جدیدترین فضای موسیقی سه بعدی + تصاویر



با سیستم صوتی سه بعدی MicW کاربران میتوانند خود را در فضای تصویری مجازی محتوای قرار دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛   MicW سیستم صوتی را ارائه بازار کرده است که کاربران با استفاده از آن میتوانند موسیقی را به صورت سه بعدی بشنوند.

اخبار,اخبار علمی ,فضای تصویری مجازی

 
این سیستم سه بعدی امکان این را برای کاربر فراهم می آورد که در حین شنیدن آهنگ، همزمان با ریتم موسیقی، در یک فضای سه بعدی قرار گرفته و فضایی را که محتوای آهنگ فراهم می آورد، لمس نماید.

 

اخبار,اخبار علمی ,فضای تصویری مجازی

 
بنا بر این گزارش به عنوان مثال، زمانی که موسیقی در مورد طبیعت پخش میشود کاربر میتواند خود را به صورت مجازی در طبیعت ببیند، یا زمانی که موسیقی خشن پخش میشود، کاربر خود را در موقعیت جنگی فضای مجازی میبیند. در زیر میتوانید عکسهایی را از این موسیقی سه بعدی مشاهده نمایید.
اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
خالکوبی تصاویر سه بعدی روی بدن با پرینتر سه بعدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویر دیجیتالی ترین خانه جهان/ ساخت خانه با طراحی سه بعدی



تصاویر دیجیتالی ترین خانه جهان/ ساخت خانه با طراحی سه بعدی

یک شرکت معماری مدرن مدعی شده که نخستین شرکت جهان است که به طور دیجیتالی می تواند یک خانه سفارشی را در محل بنا کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت معماری مدرن Facit Homes با ایجاد فرآیندی که از آن با عنوان فرآیند D یاد می کند تسهیلات ساخت خانه را به محل ساخت منتقل می کند و درحالی که مجهز به تمام مواد و ماشین آلات تبدیل یک طرح دیجیتالی سه بعدی به یک ساختمان فیزیکی است، کار ساخت را آغاز می کند.

دیجیتالی ترین خانه جهان, خانه های دیجیتالی

نخستین خانه دیجیتالی در جهان توسط شرکت Facit Homes ساخته شد

بروس بل مدیر عامل شرکت Facit Homes اظها رداشت: ما نخستین شرکت در دنیا هستیم که به شکل موفقیت آمیز خانه ای را در محل به طور دیجیتالی بنا کرده ایم. ما ماشین آلان کامپکت خود را با فناوری بالا به محل ساخت منتقل می کنیم و پس از آن به شکلی چشمگیر ساخت خانه را براساس طراحی دیجتالی سه بعدی آغاز می کنیم.

شرکت Facit Homes در ابتدا خانه را با استفاده از یک مدل سه بعدی رایانه ای که دربرگیرنده تمام ابعاد آن از موقعیت، میزان مواد و حتی جایگاه قرارگیری پریزهای برق می شود را تهیه می کند.

دیجیتالی ترین خانه جهان, خانه های دیجیتالی

پس از فراهم کردن طرح دیجیتالی سه بعدی فرآیند D آغاز می‌شود

این فرآیند D  پس از آن طرحهای دیجیتالی سه بعدی را به اجزای ساختمان فیزیکی خانه تبدیل می کند و با استفاده از برش دهنده ای که توسط رایانه کنترل می شود اجزاء ساختمانی را برش می دهد.

این اجزا معمولا از تخته چند لایی های مهندسی سبک ساخته می شود و معمولا به سادگی در محل به یکدیگر متصل می شوند.

دیجیتالی ترین خانه جهان, خانه های دیجیتالی

تخته های چند لایی که برحسب نیاز و به طور رایانه ای برش می خورند به سادگی به یکدیگر متصل می شوند

از آنجا که این اجزا براساس نیاز تولید می شوند هزینه ها در کمترین حالت خود حفظ می شود و زمان هدر رفته به صفر می رسد که براساس اظهارات مدیرعامل این شرکت، این امر به سیستم ساخت ارتباطی ندارد بلکه به شیوه کار مربوط می شود.

این شیوه منحصر به فرد ساخت و ساز کنترل کیفیت در محل، پیش بینی پذیری، کاهش هزینه، سرعت، کاهش اثرات کربنی و قابلیت انعطاف را فراهم می کند. علاوه بر اینکه فرآیندهای هر پروژه دارای یک طراحی منحصر به فرد است که براساس نیاز و خواسته ساکنان آینده خانه فراهم می شود.

دیجیتالی ترین خانه جهان, خانه های دیجیتالی

طراحی این خانه به شیوه ای است که دارای کمترین میزان هدررفت انرژی خواهد بود

هرکدام از این خانه ها دارای محفظه حرارتی است که توسط یک کلید خاموش و روشن می شود، این اقدام موجب می شود که انرژی در خانه ذخیره شده و کمترین میزان انرژی هدر برود. حتی طراحی این خانه ها می تواند به طوری صورت پذیرد که دربرگیرنده سیستم حرارتی خورشیدی و صفحات فتوولتائیک باشد..../مهر