دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

جدیدترین دستگاه پخت غذا به سبک مدیریت انرژی+ تصاویر



اخبارعلمی - جدیدترین دستگاه پخت غذا به سبک مدیریت انرژی+ تصاویر

دانشمندان موفق به طراحی و تولید ظروفی شدند که در مصرف انرزی بسیار کارآمد تر از وسایل آشپزی معمولی است.

در ظروف معمولی هنگام پخت غذا بسیاری از انرژی و حرارت از اطراف ظرف خارج می شود این در حالی است که با استفاده از نوعی فناوری جدید علاوه بر زودتر آماده کردن غذا در مصرف انرزی نیز صرفه جویی کرد.

اخبار,اخبارعلمی,جدیدترین دستگاه پخت غذا

بررسی ها نشان می دهد با استفا ده از حداقل حرارت می توان غذاها را در کوتاه ترین زمان ممکن تهیه کرد و علت اصلی دیر پخته شدن غذاها تلف شدن انرزی به وسیله ظروف است.

نتایج مطالعات نشان می دهند، با استفاده از این سیستم پخت و پز می توان تا 50 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی کرد و کمترین آسیب را به ظرف و غذا بر اثر حرارت وارد کرد و ویتامین و ارزش مواد غذایی را چندین برابر کرد.

اخبار,اخبارعلمی,جدیدترین دستگاه پخت غذا

اخبارعلمی - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
تیم مشاوران مدیریت ایران: ساخت دستگاه ارائه غذا به سگها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

(تصاویر) پخت غذا با چاپگر سه بعدی!



اخبار علمی - (تصاویر) پخت غذا با چاپگر سه بعدی!

فودینی مانند یک مایکروفر است و برای خانه، رستوران و کارهای حرفه‌ای طراحی شده است.

به گزارش فارس، فودینی یک چاپگر سه بعدی غذاست که قابلیت چاپ وعده‌های غذایی شیرین و خوش‌نمک را داراست و قادر به تغییر طعم غذا است؛ این دستگاه به شکل یک مایکروفر با طراحی براق، برای خانه، رستوران‌ها و کارهای حرفه‌ای توسط شرکت «ماشین آلات طبیعی» طراحی شده است.

اخبار,اخبار علمی ,پخت غذا با چاپگر سه بعدی


این دستگاه می‌تواند هر نوع غذایی از پیتزا یا ساندویچ‌ها و دسرهای مختلف را چاپ کند؛ برای این کار چاپگر سه بعدی غذا همراه با 5 عدد کپسول خالی که کاربر باید با مواد تازه پر کند و قبل از ترکیب شدن در کپسول کافی است طرح و نوع غذا را انتخاب شود.

فودینی برای تسهیل دسترسی به دستورالعمل‌های موجود در سایت‌ها به اینترنت متصل می‌شود و حتی کاربران می‌توانند تجربه‌های خود را از این طریق به اشتراک بگذارند.

این دستگاه در اوایل سال آینده به بازار ارائه می‌شود.

 

اخبار,اخبار علمی ,پخت غذا با چاپگر سه بعدی

 

اخبار,اخبار علمی ,پخت غذا با چاپگر سه بعدی

 

اخبار,اخبار علمی ,پخت غذا با چاپگر سه بعدی

اخبار علمی - فارس