دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

جدیدترین خودروی دوگانه سوز برقی و گازی + تصاویر



اخبارعلمی - جدیدترین خودروی دوگانه سوز برقی و گازی + تصاویر

سازندگان خودرو به دلیل قیمت بالای سوخت و همچنین حجم ترافیکی بالا سعی دارند هم خودروهای کوچکتر و هم با قابلیت چند سوختی تولید نمایند.

یک شرکت خودرو سازی چینی خودرویی سه چرخ را تولید کرده است که سیستم سوخت رسانی آن هم گاز است و هم برقی و می‌تواند تنها با 10 کیلو وات برق 150 سی سی گاز حرکت کند.

اخبار,اخبارعلمی,جدیدترین خودرو

وزن این خوردو حدود 190 کیلوگرم است و شاسی آن از کامپوزیت و بدنه آن نیز از الیاف شیشه و فوم قابل بازیافت ساخته شده است.

اخبار,اخبارعلمی,جدیدترین خودرو

همچنین سیستم امنیتی این خودرو به صورتی است که ضخامت درب‌های جلویی آن 8 اینچ و ضخامت دربهای عقب آن 4 اینچ است و کیفیت فوم بکار رفته در بدنه آن می‌تواند به راحتی امنیت خودرو را در تصادفات رانندگی تامین کند. همچنین سرعت این خودروی سه چرخ حداکثر به 85 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

اخبار,اخبارعلمی,جدیدترین خودرو

اخبار,اخبارعلمی,جدیدترین خودرو

اخبار,اخبارعلمی,جدیدترین خودرو

اخبارعلمی - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
هیتر های گازی ، گازوئیلی و دوگانه سوز کم مصرف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خودروی سه گانه سوز +تصاویر



خودروی سه گانه سوز , تصاویر خودروی سه گانه سوز

اگر می خواهید با خودرویی آشنا شوید که با نیروهای خورشید ، باد و الکتریسیته فعالیت می کند به شما توصیه می کنیم تا ابن مطلب را مطالعه کنید.

 

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، شاید بسیاری از ما با شنیدن نام خودروهای نمونه خورشیدی و یا برقی تصور کنیم که تنها تعدادی از کمپانی های معتبر اتومبیل سازی در کشورهای غربی این گونه از خودروها را ساخته ویا بتوانند تولید کنند. در این میان شرکت " صنایع اتومبیل سازی شانگهای " در کشور چین اقدام به طراحی یک خودروی نمونه با عنوان " برگ " کرده است. خودروی مذکور دارای یک سقف سبز رنگ و شبیه به برگ است.

 

اما برگ مذکور تنها یک سقف برای این خودرو نیست. این سقف در حقیقت یک صفحه باطری های خورشیدی است که انرژی الکتریکی لازم برای حرکت این این خودرو را فراهم می کند. نکته جالب در مورد صفحه خورشیدی این خودرو این است که این صفحه خورشیدی به صورت هوشمند در زمان تابش آفتاب به سمتی که بیشترین تابش را داشته چرخیده و شروع به جذب نور می کند.

 

خودروی سه گانه سوز , تصاویر خودروی سه گانه سوز

 

 

در حرکتی جالبتر که به منظور مبارزه با آلودگی هوا انجام شده است ، سقف خورشیدی مورد نظر به گونه طراحی شده است که می تواند عملیات فتوسنتز را که در گیاهان صورت می گیرد را انجام دهد. در این پروسه صفحه مورد نظر گاز CO2 موجود در هوا را گرفته و اکسیژن پس می دهد. اما در بخشی دیگر اگر کمی دقیقتر به چرخ های این اتومبیل نگاه کنید با پره های سبز رنگی بر روی چرخ ها رو به رو می شوید.

 

خودروی سه گانه سوز , تصاویر خودروی سه گانه سوز

 

 

این پره ها به منظور زیبایی بر روی این چرخ ها نصب نشده اند و بلکه به عنوان پره هایی برای جذب انرژی بادی و تبدیل به انرژی الکتریکی استفاده می شود . ترکیب این سه انرژی پاک و همچنین قابلیت " فتوسنتز" موجود در پنل خورشیدی روی سقف خودرو باعث می شود تا این خودرو یکی از پاک ترین خودروهای جهان بوده و حتی به پاک تر شدن هوا نیز کمک کند. شرکت سازنده اعلام کرده است که این خودرو برای ورود به بازار در سال 2030 در نظر گرفته شده است .... / خبر گزاری : yjc