دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

جدیدترین تلفن هوشمند که با نگاه قفل می شود



گوشی گلکسی S5 سامسونگ,گلکسی S5 سامسونگ مجهز به حسگر اسکن چشم

جدیدترین تلفن هوشمند که با نگاه قفل می شود
براساس آخرین گزارشهای غیر رسمی شرکت کره ای سامسونگ به منظور رقابت با حسگر هویت لمسی اپل تلفن هوشمند گلکسی S5 خود را مجهز به حسگر اسکن چشم خواهد کرد.


سامسونگ با مجهز کردن جدیدترین تلفن هوشمند خود به حسگر اسکن چشم به کاربران خود این امکان را می دهد که تنها با خیره شدن به دستگاهشان آن را قفل کرده و یا قفل آن را باز کنند.

برخی از گزارشهای پیشین نیز از این امر حکایت می کنند که سامسونگ روی یک فناوری جدید امنیتی کار می کند تا بتواند با حسگر اثر انگشت اپل رقابت کند.

اوایل هفته گذشته همچنین گزارشهایی مبتنی بر احتمال معرفی گلکسی S5 در ژانویه 2014 ( دی ماه امسال) منتشر شده بود. براساس این گزارشها گلکسی S5 به عنوان نسخه جدید گلکسی S3 و گلکسی S4 قرار است ژانویه سال 2014 رونمایی شود و تا ماه پس از آن وارد بازار شود.
گفته می شود که فروش ناامیدکننده گلکسی S4 عامل این تصمیم بوده است چرا که گلکسی S4 اسفند ماه سال گذشته معرفی شده بود و نسبت به نسخه قدیمی تر خود که یک تلفن پرفروش توصیف شده بود فروش بسیار ناموفقی داشت.این گزارشها همچنین افزوده اند که گلکسی S5 دارای تراشه هشت هسته ای 64 بیتی اگزینوس بوده و انتظار می رود که دوربین 16 مگاپیکسیلی و حسگر تثبیت تصویر داشته باشد و می تواند در شرایط کم نور عملکرد بهتری نشان دهد.
برخی از گمانه زنی ها نیز به یک بدنه ضدآب و مقاومت در برابر گردو غبار و صفحه دارای انحنا و غیرقابل شکستن اشاره کرده است.
 منبع:mehrnews.com


ویدیو مرتبط :
جدیدترین سنسور سه لایه CMOS دوربین تلفن‌های همراه هوشمند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازكردن قفل تلفن هوشمند با چشمك زدن



تلفن هوشمند,بازكردن قفل تلفن هوشمند با چشمك زدن

بازكردن قفل تلفن هوشمند با چشمك زدن
شرکت گوگل درخواست ثبت یک اختراع را ارائه کرده که به کاربر این امکان را می دهد، قفل تلفن هوشمند و تبلت خود را به جای کلمه عبور با استفاده از حالات صورت به باز کند.
جدیدترین دستگاه های اندرویدی پیش از این دارای ویژگی باز شدن قفل با استفاده از چهره برخوردار است که در آنها از شناسایی صورت برای باز شدن قفل استفاده می شود، اما درخواست جدید گوگل برای ثبت این اختراع فناوری را به یک مرحله جلوتر سوق داده و قفل تلفن همراه را با ویژگهای خاصی در صورت باز می کند.
وقتی که گوگل در سال 2011 ویژگی بازشدن قفل با شناسایی چهره را به عنوان بخشی از تغییرات اندروید بستنی حصیری اضافه کرد، این امکان مورد انتقاد کارشناسان امنیتی قرار گرفت، چرا که این قفل را می توان با قرار دادن تصویر مالک تلفن در مقابل آن به راحتی باز کرد.
گوگل هنگام به روز سازی این اندروید به آب نبات ژله ای در ژوئیه سال 2012 ، ویژگی به این فناوری افزود که از تشخیص تصاویر مالک تلفن به جای صورت واقعی وی هنگام بازکردن قفل جلوگیری شود.
در این ویژگی جدید کاربر می تواند با استفاده از چشمک زدن به عنوان شاهدی برای زنده بودن تصویر مقابل تلفن، این قفل را باز کند اما این ویژگی را می توان با حقه های ویرایش تصویر منحرف کرد.
براساس آخرین درخواست ثبت اختراع، گوگل در سیستم جدید خود از کاربر خواسته تا یک حالت صورت را که برای دستگاه تلفن هوشمند از پیش تعریف شده را اجرا کرده تا قفل تلفن باز شود.هنگامی که کاربر این حالت را مقابل تلفن به خود می گیرد، تصویرش اسکن شده و با تصویری که پیشتر از وی ثبت شده مقایسه می شود تا هویت وی توسط تلفن هوشمند تأیید شود.
در درخواست ثبت این اختراع آمده است :

تکنیکهای کدگذاری شده ضد جعل شده می تواند از حالتهای صورت چون چشمک زدن، اشاره با چشم و سایر حالتهایی که در صورت انسان قابل اجرا است استفاده کند.
در این درخواست توضیح داده شده است که ممکن است حاشیه کوچکی از خطا وجود داشته باشد اما حالتی که کاربر اجرا می کند باید با تصویر اولیه که در تلفن ذخیره شده انطباق داشته باشد. از سوی دیگر این فناوری زنده بودن تصویری که در مقابل خود قرار گرفته را نیز بررسی می کند تا چون نسخه های قبلی با یک عکس فریب نخورد.
در این درخواست توضیح داده نشده است که کاربر چند بار می تواند تلاش کند با این حالات قفل تلفن خود را باز کند و پس از چند بار تلفن به صورت دائمی قفل می شود.
منبع:konjkav.com